Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu går der nok mange måneder til, at Jer der er flyttet over på den anden side får Jeres årsopgørelser for 2005. Her skal i så nok være ekstra varsomme, for det lader til at noget er gået helt galt for SKAT. Jeg har netop udfyldt min selvangivelse på nettet og fik straks derefter en årsopgørelse i min skattemappe. Skatten er sådan set regnet rigtigt ud - jeg burde få penge tilbage, men i restskatopgørelsen har de ligepludseligt - fuldstændigt ud af det blå - opfundet to poster med gammel gæld, som de mener at jeg skylder dem.:eek: Der hedder hhv. Tidligere overskydende skat 55.698,00 Tidligere modregning i restbidrag/pension 320,00 Det skal lige siges at jeg får skatteåret 2004 også fik penge tilbage og i de tidligere år, hvor jeg har haft restskat, har jeg altid betalt senest dagen før, der begyndte at løbe renter på. Nu må jeg så ringe til dem i morgen og høre om det kræves at der skal indsendes en formel klage. Der var også en fejl i fradraget for indbetalingen til min ratepension - den var sat 3 gange for højt. Men den var jeg blevet varslet om fra E-trade, der havde skrevet ud til deres kunder at SKAT desværre havde klokket i det og kørt deres indberetning 3 gange, og SKAT kunne ikke nå at rette fejlene inden selvangivelsen røg ud. Det er sgu da skræmmende - 2-3 kæmpe fejl i en enkelt selvangivelse, der var helt lige ud af landevejen. Det tyder jo på fuldstændig rav i deres databaser.

Besvaret

Satser også meget stærkt på det er en fejl i min men efter at jeg sidste år gik gennemgået min skat 2004 og måtte betale en smule tilbage. Så mener de nu IGEN at jeg skylder dem lidt over 33k. Ved ikke helt hvad de har gang i. Er også spændt på om de mener de skal have andel i de skattepenge jeg har lagt her på grønland. For det har de gjort med mine kollegaer. De skal bare holde snitterne væk skal de! Synes det var meget bedre dengang de hed told & skat for der passede det bedre når man kalde dem Fjol & Pjat.

Guest Supermule
Besvaret

Der er fejl i de fleste i år.... Efter det er blevet slået sammen i regioner, så er der gået HELT koks i det...... kilde: Ansat i SKAT.....

Besvaret

Godt nok skal der altid hovedløse ting ved fusioner. Men derfor behøver man vel ikke at smadre sine data - de har vel trods alt brugt det samme skatteberegningssoftware over hele landet. Og data er vel lagret på folks unikke cpr-nummer. Det er mig en gåde, hvordan en gældspost lige pludseligt kan dukke op på et cpr-nummer. Det kræver sgu en aktiv indsats.:rolleye:

Besvaret
Hvad sagde SKAT så til din telefonopringning? Skal du indsende en formel klage?
Nej jeg fik den mest underlige forklaring. Jeg er ikke helt klar over jeg forstod den rigtigt, men så vidt jeg fik fat på var det følgende. Beløbet svarede faktisk til noget, som stod på min årsopgørelse (version 1), som de aldrig havde tilsendt mig, men som kan findes på nettet. Fordi idioterne fejlagtigt har trukket min ratepensionsindbetaling 3-dobblet er de åbenbart kommet frem til i første forsøg, at jeg skulle have 55.698 kr tilbage i skat. Nu hvor jeg så har indtastet det rigtige beløb kræver de på årsopgørelse (version 2) de 55.698 tilbage i tre rater i løbet af 2006. "jamen, jeg har jo ikke fået nogen penge udbetalt sagde jeg" - "nej, men de kommer..." :confused: Jeg forstår sgu ikke helt hvad de har gang i, men det lød grangiveligt som om at proceduren er, at de udbetaler de 55.698, for derefter at kræve dem tilbage igen i 3 rater :rolleye:. Heldigvis uden procenttillæg eller noget, og fratrukket de penge, jeg skal have tilbage i skat, men altså.... Og gad vide, hvad der så sker, når jeg så indgiver en flytteerklæring, om at jeg flytter til "udlandet", og de ser, at jeg har en "stor skattegæld"? Nu giver jeg den lige et par uger for at se, om der måske skulle være et normalt menneske i SKAT som ser på situationen, og netter de to beløb ud mod hinanden for derefter at sender en korrekt årsopgørelse.
Guest ThomasO
Besvaret

Åh nej er det alle der er ramt? Der står intet på skats webside umiddelbart? Godt i siger det, har ikke nået at få min lavet endnu.

• 1 month later...
Besvaret

Nu er de 55.698 rent faktisk dukket op på min konto - så skal jeg så betale dem tilbage i tre rater i september, oktober og november:rolleye: Men det er også efter at jeg ringede ind og tilbragte omkring 1½ time i deres telefonmølle og en 10-20 omstillinger, for til sidst at få at vide at jeg bare skulle vente på kontrollen, som var forsinket. Grunden til at jeg ringede ind var at den første årsopgørelse lige pludseligt dumpede ind af døren i sidste uge, hvor der stod at jeg skulle have de 55.698 tilbage (som der jo så i nummer 2 årsopgørelse stod at jeg skulle levere tilbage igen), men de kunne ikke udbetale beløb over 50.000 uden at man kontaktede sit skattecenter.:rolleye: Det er kraft.... den mest åndsvage procedure jeg nogensinde har set:mad: Men slutresultatet er, at jeg nu har fået et gratis lån af staten i et par måneder:sad:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...