Madsen Skrevet May 2, 2006 Rapporter Skrevet May 2, 2006 ... mindre spændende oplevelse... Bommen er lige klappet ned over vores bil... Den søde bromand kunne desværre fortælle at det ikke var første gang i dag, så pas på jeres biler på vej igennem betalingsanlægget... Et lille tegn på at den er gal er, hvis bommen "tøver" og ikke går op med det samme... Hvis uheldet skulle være ude, så er bromændene klar med skadesanmeldelser og kameraet til at dokumentere skaden... De er trods alt godt forberedte!
Michael Rasmussen Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 ... mindre spændende oplevelse... Bommen er lige klappet ned over vores bil... Den søde bromand kunne desværre fortælle at det ikke var første gang i dag, så pas på jeres biler på vej igennem betalingsanlægget... Et lille tegn på at den er gal er, hvis bommen "tøver" og ikke går op med det samme... Hvis uheldet skulle være ude, så er bromændene klar med skadesanmeldelser og kameraet til at dokumentere skaden... De er trods alt godt forberedte! Og der er ingen problemer med betaling - jeg har også prøvet det, blot på storebælt.
Madsen Besvaret May 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 2, 2006 Og der er ingen problemer med betaling - jeg har også prøvet det' date=' blot på storebælt.[/quote'] Nej den skal de ha'. Der er ikke noget kryben udenom eller lignende... De skriver med det samme og undskylder mange gange... Det er dog lidt af en solid bil vi har, for det er faktisk ikke til at se på den...
Nif Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 av av av. Når det er godt vejr er bilen uden tag. Så håber ikke det nogen sinde sker ved færgerne:scared:
Madsen Besvaret May 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 2, 2006 av av av. Når det er godt vejr er bilen uden tag. Så håber ikke det nogen sinde sker ved færgerne:scared: Nej puha! Det kunne være slemt! Ved os er det da meget heldigt at der ikke skete noget, men det er da alligevel noget af et chok når den pind kommer hamrende igennem luften... og i en åben bil... puha!
BS Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 av av av. Når det er godt vejr er bilen uden tag. Så håber ikke det nogen sinde sker ved færgerne:scared: Så nu ved du hvis bovporten tøver med at gå op så skal du passe på
jerikras Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Det samme skete for en måned siden v. Øresundsbroen Havde den samme oplevelse ved den todelte bom på vej mod DK. Efter bommen rog ned igen gik den lige så hurtig op igen. Takket være tagrælingen skete der intet med bilen, men der skulle alligevel udfyldes diverse papirer og et billede blev taget. De snakkede om, at jeg ville få noget refunderet, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvad. Jeg var den pågældende dag allerede for sent på den, så uheldet var ekstra uheldigt.
Madsen Besvaret May 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 2, 2006 Havde den samme oplevelse ved den todelte bom på vej mod DK. Efter bommen rog ned igen gik den lige så hurtig op igen. Takket være tagrælingen skete der intet med bilen, men der skulle alligevel udfyldes diverse papirer og et billede blev taget. De snakkede om, at jeg ville få noget refunderet, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvad. Jeg var den pågældende dag allerede for sent på den, så uheldet var ekstra uheldigt. Tror du ikke de kunne have ment, at de ville betale mekanikerregningen for at få den tjekket igennem? Uanset hvad, så ville jeg ringe derind og høre hvordan jeg skulle forholde mig... Vi er så heldige, at det ikke er til at se, at der er sket noget... Det er nu alligevel dejligt, at når uheldet er ude, at de er så hurtige og forberedte... det sidste måske mindre betryggende...
jerikras Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 På grund af der ikke skete noget valgte jeg ikke at gøre noget ud af det.
Lynge Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Det samme skete sku for mig idag. Lortet tøvede og gik så op, jeg kørte og bang så kom den igen med det samme SKOD system:fight:
Lynge Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Ved os er det da meget heldigt at der ikke skete noget' date=' men det er da alligevel noget af et chok når den pind kommer hamrende igennem luften... og i en åben bil... puha![/quote'] Ja havde jeg kørt i en cap. havde jeg fået den lige hovedet, tror det ville gøre pænt ondt....
Toft Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Helt ærligt! Det er fanme da en skandale at deres lorte system er i stand til at knalde bommen ned i en bil! Hvad er det for nogle primitive skod sensorer, der ikke kan registrere at der er en bil under bommen, og bommen derfor skal være "låst" oppe, indtil sensorne indikerer at bilen er væk og bommen dermed kan lukke ned igen? Det er da fuldstændig til grin man kan bygge en bro til flere milliarder, og så samtidig udstyre betalingsanlægget med et gammelt øst-tysk system som ikke er fail-safe Fint nok de er flinke ved anlægget når uheldet er ude, men hvad fanden hjælper det egentlig lige? Hvad med om de snarest fik monteret nogle kvalitets sensorer, eller evt et helt nyt styre system hvis det er det der skal til. Det er nok billigere i længden, end at betale folks værksteds regninger... Jeg håber ikke det sker for mig en dag, for mit temperament er da i hvert fald ikke til at få en bom smækket ned i min bil
Guest ThomasO Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Nu skal man passe på ikke at postulere noget, men det virker som om de hellere vil betale 1000 vis af kroner i erstatninger, end at lade eeeeen eneste slippe igennem uden at betale de "100 og noget" det koster. De skal s... ikke slippe igennem uden at betale..... Medholder Toft at det er utroligt at man ikke kan (læs:vil) justere sensorerne til at blokere bommen når en bil er i passage. De er sørme effektive..... men surt at skulle undvære bilen hvis den skal lakeres o.s.v. Mon de har lånebil regnet med ind i erstatningen? Rædselsfuldt at skulle nødplanlægge alternativ transportform.
Lynge Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Jeg snakkede lige med Broens forsikrings selskab igår, og de sagde at de ville få billeder fra broen idag og ville skrive til mig og give svar på hvem der er skyld i at bommen slog ned. Selv er jeg jo ikke i tvivl, men kunne sagtens forestille mig at de ville prøve at tøre den af på mig, nogen der har erfaringer med det her? Hvis de nu siger det er min egen skyld, kan man så pudse forbruger rådet eller noget lignende på dem?
BS Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Så må de jo forklare dig hvorfor det er din egen skyld!
Madsen Besvaret May 4, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 4, 2006 Jeg snakkede lige med Broens forsikrings selskab igår, og de sagde at de ville få billeder fra broen idag og ville skrive til mig og give svar på hvem der er skyld i at bommen slog ned. Selv er jeg jo ikke i tvivl, men kunne sagtens forestille mig at de ville prøve at tøre den af på mig, nogen der har erfaringer med det her? Hvis de nu siger det er min egen skyld, kan man så pudse forbruger rådet eller noget lignende på dem? Jeg tror der påhviler broen et meget strengt ansvarsgrundlag, så jeg tror ikke det er sandsynligt, at de prøver at gøre det til din fejl.
Lynge Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Jeg tror der påhviler broen et meget strengt ansvarsgrundlag' date=' så jeg tror ikke det er sandsynligt, at de prøver at gøre det til din fejl.[/quote'] Jeg håber sku du har ret, ikke nok med at ridserne er irreterende nok i forvejen, hvis jeg så også skal til at bokse med dem så
Madsen Besvaret May 4, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 4, 2006 Jeg håber sku du har ret' date=' ikke nok med at ridserne er irreterende nok i forvejen, hvis jeg så også skal til at bokse med dem så[/quote'] Der påhviler strenge ansvar ved blandt andet færge- og flytransport, og siden broen er inde under nogenlunde den samme kategori, så tror jeg at deres ansvarsgrundlag er meget strengt, dvs. det strengeste i dansk lov. Fik du virkelig store ridser på bilen? Ej, hvor er det bare surt!
MC Manden Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Er der stadig nogle der er i tvivl om hvorfor mc'ister ikke må køre i brobizz-banen ??
Lynge Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Fik du virkelig store ridser på bilen? Ej' date=' hvor er det bare surt![/quote'] Store og store, det kan ses, og de skal bare betale for det skal de:fight:
Toft Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Er der stadig nogle der er i tvivl om hvorfor mc'ister ikke må køre i brobizz-banen ?? Fatter det absolut ikke! Hvis der var installeret et system som virkede, så ville der være nada risiko for at bommen gik ned utilsigtet.. I øvrigt er det vel bedre at få bommen i hovedet når man har hjelm på, end når man sidder i en åben cab? Åndsvag MC regel de har mht brobizz-baner
Madsen Besvaret May 4, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 4, 2006 .. Det lader ikke til at de har fået løst problemet endnu... Da kæresten kørte hjem i dag kunne han se at bommen er blevet bøjet en smule! Så der er nok blevet fanget et par stykker siden vi fik vores dask... øvøv...
Maria Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 Så blev det vores tur!! Lige ned i forruden. (Den holdt) Brommen røg ud til siden, og bromanden rettede den bare op igen. Vi fik en skadeanmeldelse med, hvor broen håbede de kunne ønske os velkommen igen, trods den uheldige oplevelse.
Michael Rasmussen Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 Hvis der ingen skade er at se, så prøv da at hustle jer til en måneds gratis bropassage på pendlerbissen. Går den så går den!
BS Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 Jeg tror nu jeg ville vælge lastbil banen indtil de fik løst det problem!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu