Simon Irgens Skrevet May 2, 2006 Rapporter Skrevet May 2, 2006 Har fundet bilen jeg vil eje og har sat igang hos forhandleren. Alt ser fint ud, han beder om , kun , cpr og adresse, nå men lad det väre det. Jeg bliver så kontaktet straks efter han har snakket med det finansieringsselvskab som han nu bruger og de siger at finansiering IKKE kan lade sig göre da jeg arbejder i DK tjener mine der og betaler skat i DK. Det var deres argument. Er så, föler jeg selv, dybt på skideren. Jeg har godt nok ikke skrevet under eller noget men har fået bilen til en, lad mig sige en fin pris/aftale pga noget svensk bekendetskab af mig, som kender forhandleren. Folk har brugt deres dyrbare tid og jeg er vild med bilen så vil gerne have det til at fungere så ville väre ovenud lykkelig hvis der var en, meget gerne flere, der kunne give mig noget der minder om en fornuftig forklaring på dette.....hjälp hjälp Har desvärre ikke navnet på finansieringsselvskabet pt Mvh Simon
MC Manden Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Har du overhovedet prøvet i en dansk bank ? De er vilde med at låne penge ud, har jeg hørt.
Simon Irgens Besvaret May 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 2, 2006 hehe det er desvärre ikke min opfattelse. De siger at de ikke har sikkerhed i bilen da den er svensk
Nif Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Da de ikke har nogle oplysninger på dig har de heller ikke lyst til at låne dig penge. Men det er nemt nok. Bare gå i din danske bank og få pengene der. Ved ikke om det sammenlagt koster mere at låne dem der. Men det er nemt. EDIT: Ja det er rigtig nok det med panten. Så må du bare lokke dem til at tage pant i dit hus eller lejlighed.
Guest Supermule Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Har ALDRIG været ude for det......... Prøv i en anden bank........
Simon Irgens Besvaret May 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 2, 2006 De kunne få alle de oplysninger de overhoved ville men forhandleren behövede ikke mere i fölge ham selv. Men det jeg er udeefter er hvorfor der bliver sagt det med lön og skat i DK, siden hvornår vil de ikke have danske spir???
MC Manden Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 De kunne få alle de oplysninger de overhoved ville men forhandleren behövede ikke mere i fölge ham selv. Men det jeg er udeefter er hvorfor der bliver sagt det med lön og skat i DK' date=' siden hvornår vil de ikke have danske spir???[/quote'] De kan ikke se nogle steder at du rent faktisk har tænkt dig at betale, og de kan ikke få nogen garanti. De har heller ikke oplysninger om at du har indkomst. Og, uden nogle former for garanti, så kan jeg egentlig godt følge dem. Lån pengene i dk, så er der ingen problemer. De vi dog nok gerne ha' pant i din lejlighed eller lignende. Selvfølgelig afhængigt at beløbets størrelse.
Michael Rasmussen Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Jeg syntes at jeg læste en tidligere tråd med at GE money bank var villige til at belåne en bil. Så prøv at kontakte dem. Jeg har også selv fået afslag af samme årsag. Men nu er der jo ikke kun en enkelt bank men et helt land fuld af udlånsvirksomheder. Jeg har bla. tilbud liggende fra SEB der er fordelagtigt. Med andre ord burde det være muligt for dig at finde finansiering. At du omtaler forhandleren som værende ligeglad. Kan jeg kun opfange som et manglende serviceniveau fra dennes side. Jeg kender indtil flere forhandlere i dk der har flere end et finansieringsselskab tilknyttet. Så skid på ham forhandleren, han skider jo på dig.
Guest Supermule Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Jeg har brugt GE Moneybank uden problemer til begge mine biler..... de spørger ikke om lønseddel, men kun om arbetsgivarintyg..... Jeg har fået lånet begge gange uden nogle former for problemer
CAC Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Kan man ikke få et billån i en ganske almindelig svensk bank? Jeg skal sikkert ret snart til at købe bolig i SE og håber på at få både bliglån og billån i samme bank. De tjener vel flere penge på at låne flere penge til mig, så hvis de stoler på at min økonomi er ok, så troede jeg at det var ok. Tager jeg fejl her?
Bjarne233 Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Har du ikke en svensk bank ?? Du kunne evt starte med dem. Vi har også haft GE til at financiere en bil og de skulle bare se 3 lønsedler og sidste årsopgørelse så var den fin. Eller må du venligt men bestem forklare finanseringsselskabet at de danske og svenke inkasso muligheder ikke kender landegrænser (eller hvad man nu siger) og så vise dem de samme papirer !! Works for me
Guest Mogens Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Kan man ikke få et billån i en ganske almindelig svensk bank? Jeg skal sikkert ret snart til at købe bolig i SE og håber på at få både bliglån og billån i samme bank. De tjener vel flere penge på at låne flere penge til mig, så hvis de stoler på at min økonomi er ok, så troede jeg at det var ok. Tager jeg fejl her? Det er helt uden problemer - og vælger du BG Bank/Den Danske Bank, kan du flytte penge rundt, som du ønsker det, mellem Skånske Bank og Den Danske Bank/BG Bank. Uden gebyr ;) (kan man sikkert også andre steder)
CAC Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Det er helt uden problemer - og vælger du BG Bank/Den Danske Bank, kan du flytte penge rundt, som du ønsker det, mellem Skånske Bank og Den Danske Bank/BG Bank. Uden gebyr ;) (kan man sikkert også andre steder) Great, det mente jeg nok. Hvilken rente skal man typisk betale ifbm et billån, eller kan man ikke sige noget generelt om det?
MC Manden Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Hvilken rente skal man typisk betale ifbm et billån' date=' eller kan man ikke sige noget generelt om det?[/quote'] 5-7% ... hos SEB. Jeg ved ikke med de andre, men det kan da ikke være særligt svært at finde ud af. Tjek deres hjemmesider
Furland Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Der er abentbart meget blandede oplevelser om at låne til bil... Vi har vores nye bil på vej, og det var næsten en budrunde vi spillede vores bank (Nordea) ud mod forhandlerens finansiering (Skoda)... Begge ville mægtigt gerne låne os penge, forhandleren endu mere, selv uden lønsedler eller noget som helst andet end personnummeret som sikkerhed! Vi endte med at låne hos forhandleren pga. diverse små fordele ifht. bilen, som banke så ikke kunne tilbyde. Pris forskellen 50Sek i bankens favør, men det kan vi vist leve med... Prøv da din svenske bank asap!!! De kender jo din indkomst/kredithistorik og burde ikke se problemer hvis du har en økonomi der svarer tild en bil du vil have?
thomas_lund Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Min svenske bank (Skånes Provinsbank) er heeelt vild firkantet også. Hun vil have vi skal få huset revurderet, flytte rundt på vores lån og alt muligt. GE lånte mig bare pengene med et par lønsedler og en ansættelseskontrakt fra jobbet.
Soap Besvaret May 3, 2006 Rapporter Besvaret May 3, 2006 Tre lønsedler plejer at virke... Ellers så skift bank øjeblikkeligt! Der er rigeligt af dem.
Andreas- AutoPerformance Besvaret May 3, 2006 Rapporter Besvaret May 3, 2006 * Årsopgörelse * Tidigare DK Adress * S/CPR nr + DK CPR nr * "clean" RKI Det är dom kraven jag har på mig från GE Money Bank, tror dock inte det är alla handlare som GE godkänner som leverantörer till helt nyinflyttade danskar, har du haft S cpr nr i mer än 6 månader borde det gå hos alla handlare som har sammarbetsavtal md GE.
laughingfrog Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Problemet i sverige, når du tjener dine penge i DK, er at du er nulbeskattet i SE. Dvs, for dem at se tjener du NUL kr, dvs, ikke just en de vil låne penge til, men det er samme problem om du vil lave tæf nummer, osv osv osv, hvor de gerne vil se lidt indkomst. Problemet løses nemt, foreslå dem at se din ansættelses kontrakt, det plejer at virke, selv om de ikke selv tænker på det.
Simon Irgens Besvaret May 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 5, 2006 Det løste sig. Fik givet en mindre opstrammer til forhandleren og han havde så en aftale med GE og det hele gik igennem 2 timer efter det var sat i værk. Takker for hjælpen til alle:th2: Hav en fornøjelig weekend, nu hvor vejret er til det. MVh Simon
Simon Irgens Besvaret May 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 5, 2006 Til hvilken rente fik du det så til? Den var en 6´er så det er til at leve med vil jeg mene. Bare skønt det ordnede sig. Men som der også blev skrevet er de fuldstændig kolde over for indtægter men en kontrakt mellem kunde og arbejdsgiver gør det til en helt anden historie
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu