cbpwr Skrevet May 3, 2006 Rapporter Skrevet May 3, 2006 Hejsa. Vi kom til at tale om moms i Danmark/Sverige, og vores bogholder menter jeg som arbejder i Danmark og bor i Sverige, kan købe vare i Danmark uden moms ? Jeg troede bare jeg så skulle betale svensk moms af varene, men hun mente at når man indfører varer fra et andet eu land skal man ikke betale moms ? Kan det virkeligt passe ? Lyder lidt for godt til at være sandt. -Claus-
Guest Supermule Besvaret May 3, 2006 Rapporter Besvaret May 3, 2006 Ja det er en and...... Du skal være bosat udefor EU, før den regel gælder.... Hejsa. Vi kom til at tale om moms i Danmark/Sverige, og vores bogholder menter jeg som arbejder i Danmark og bor i Sverige, kan købe vare i Danmark uden moms ? Jeg troede bare jeg så skulle betale svensk moms af varene, men hun mente at når man indfører varer fra et andet eu land skal man ikke betale moms ? Kan det virkeligt passe ? Lyder lidt for godt til at være sandt. -Claus-
Miriam Besvaret May 3, 2006 Rapporter Besvaret May 3, 2006 Hejsa. Vi kom til at tale om moms i Danmark/Sverige, og vores bogholder menter jeg som arbejder i Danmark og bor i Sverige, kan købe vare i Danmark uden moms ? Jeg troede bare jeg så skulle betale svensk moms af varene, men hun mente at når man indfører varer fra et andet eu land skal man ikke betale moms ? Kan det virkeligt passe ? Lyder lidt for godt til at være sandt. -Claus- Som firmaer betaler man ikke moms mellem landene, det må være det hun tænker på.
BS Besvaret May 3, 2006 Rapporter Besvaret May 3, 2006 Ja det er en and...... Du skal være bosat udefor EU, før den regel gælder.... Som fx Grønland :th2:
Sanni Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Jeg har handlet uden moms Jeg købte en mp3-afspiller gennem et internetfirma i Danmark - uden moms, fordi leveringsadressen var i Sverige. Jeg ved ikke, om det var reglementeret, men jeg sparede flere hundrede kroner ;) Sanni
BS Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Jeg købte en mp3-afspiller gennem et internetfirma i Danmark - uden moms, fordi leveringsadressen var i Sverige. Jeg ved ikke, om det var reglementeret, men jeg sparede flere hundrede kroner ;) Sanni Det er en fejl fra firmaets side. Men egentlig skal du så svare svensk moms af den
Michael Rasmussen Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Som Miriam påpeger kan man kun sælge momsfrit mellem eu landene hvis det drejer sig om to momsregistrerede virksomheder.
mrode Besvaret May 4, 2006 Rapporter Besvaret May 4, 2006 Som Miriam påpeger kan man kun sælge momsfrit mellem eu landene hvis det drejer sig om to momsregistrerede virksomheder. Yeps.. og køberen skal så beregne en "fiktiv" købsmoms.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu