Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg vil til at starte til skydning, og derfor anskaffe en 9mm+LuftPistol... Da jeg vil skyde i DK, men bo i SE vil jeg skulle transportere gøbben over grænsen... Det er kun Luftpistolen jeg vil transportere frem og tilbage, da der sikkert er en masse med en 9mm Nogle der kender reglerne for dette senario?? Håber der er en der kan hjælpe :fight:

Guest Trine
Besvaret
Hej Jeg vil til at starte til skydning, og derfor anskaffe en 9mm+LuftPistol... Da jeg vil skyde i DK, men bo i SE vil jeg skulle transportere gøbben over grænsen... Det er kun Luftpistolen jeg vil transportere frem og tilbage, da der sikkert er en masse med en 9mm Nogle der kender reglerne for dette senario?? Håber der er en der kan hjælpe :fight:
Jeg ved ikke meget, blot at jeg havde en kollega med en jagtriffel med over broen. Han havde vist et våbenpas eller tilladelse med og det var helt ok. Der er jo mange danskere der tager på jagt i Sverige, så jeg tror sgu ikke det er et problem med jagt og sportsvåben, så længe du har tilladelsen.
Besvaret
Hej Nogle der kender reglerne for dette senario??
Ta' en snak med DSkyU (Dansk Skytte Union). http://www.dif.dk/forbund-alle-.htm?fid=33 De gange jeg har været afsted, så har vi deklareret vores våben i tolden, men der tale om Cal.22 rifler. Jeg mindes engang jeg var i Sverige (med landsholdet) der gjorde vi ikke noget, da vi kun havde luftriflerne med. Det er en helt anden sag at deklarere en 9mm. Så skal der også være styr på antallet af patroner. Du skriver iøvrigt at du vil STARTE med at skyde ? Så er du klar over at der går 2 år inden du kan få lov at købe våben, ikk ?
Besvaret
nej det var jeg ikke klar over
Der findes jo våben i alle foreninger, som er til udlån. Derfor er det lidt omsonst at købe våben selv, allerede når man starter. Iøvrigt er 9mm ikke et særlig godt valg. Der skydes meget mere med cal. 22, og den kan også benyttes indendøres = vintertræning. 9mm (grovpistol) skydes på 25 meter og kun udendørs. Og, så er ammunitionen sindsyg dyr = latterlig træningsudgift. Når man først er kommet over fasinationen over at skyde med et kraftigt håndvåben, og gerne vil lære at ramme også, så bliver man hurtigt ked af en 9mm. Luftpistolen bruges kun om vinteren, da der ikke er nogle der træner indendørs over sommeren (med undtagelse af Susanne Meyerhoff :laugh: (4x europa mester og olympisk deltager)) Hold dig til cal.22. Det er sjovere, billigere og 10 x nemmere at finde træningsmuligheder.
Besvaret
Tak for det Nu kommer det sidste så... Jeg vil træne i DK er der nogle gode sites som kan anbefales???
Hvor i dk vil du træne ? Kbh's skydecenter er jo oplagt, og der findes masser af klubber som træner der. Vælg en klub som vinter-træner i DGI-Byen, eller måske Kastrup/Tårnby Skytteforening. Alle adresser fåes via Dansk Skytte Union eller via DGI http://www.dgi.dk/dds/index.aspx Alle DGI's foreninger er, hvad man kan kalde "rigtige" foreninger, og der er meget hjælp at hente. Hos DSkyU-foreningerne kan det være lidt sværere, da de ofte er konkurence orienterede. Ofte er der dog begge dele i en og samme forening. Såh, jeg vil anbefale en forening som ikke primært fokuser på DSkyU's aktiviteter.
Besvaret
(med undtagelse af Susanne Meyerhoff :laugh: (4x europa mester og olympisk deltager)).
He he ja hun sparker sku røv med en luftpistol i hånden, den gamle har skudt en del sammen hende og sjovt nok var hun den bedste på det hold:thumbup:
Besvaret
9mm (grovpistol) skydes på 25 meter og kun udendørs. Og, så er ammunitionen sindsyg dyr = latterlig træningsudgift. Når man først er kommet over fasinationen over at skyde med et kraftigt håndvåben, og gerne vil lære at ramme også, så bliver man hurtigt ked af en 9mm.
At der kun skydes med 9mm udendørs, passer nu ikke. Jeg har været medlem i Glostrup Pistol Klub. Der skød vi med 9mm Glock indendørs. Men jeg syntes også, at det eneste sjove ved 9mm var kraften. Det var lidt mere "seriøst" at skyde med 22. Daniel
Besvaret
At der kun skydes med 9mm udendørs, passer nu ikke. Jeg har været medlem i Glostrup Pistol Klub. Der skød vi med 9mm Glock indendørs. Daniel
Var det på 50meter banen ? Jeg har ihvertfald ikke set nogle der skyder med 9mm indendørs
Besvaret
Var det på 50meter banen ? Jeg har ihvertfald ikke set nogle der skyder med 9mm indendørs
Ja, vi stod nede for enden og skød på 10m. Der er to 50m baner i kælderen under Glostrup Idrætscenter, Stadion, eller hvad det hedder. Det var banen til venstre.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...