Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Kan det passe at jeg ikke kan lukke af for vandet i mit badeværelse og at hovedhanen findes andet sted ? Går 2 tynde rør op til vandhanen og midt på dem sidder 2 møtrik lignende skruer. Er det kun en samling for hovedrøret til vandhanerøret ? Eller kan man lukke vandet ved at skrue på dem :rolleye: ? Underligt hvis man virkelig skal lukke for hovedhanen og så alle de øvrige beboere skal være uden vand, mens jeg nosser med at montere en vandhane.

Guest Trine
Besvaret

Ja det kan da godt være...det er lidt svært at sige faktisk. Vores lejlighed er bygget i 1996 og vi har ikke mulighed for at lukke for vandet ved alle vandhaner. Derimod er der en "hovedafbryder" til hele lejligheden i forbindelse med Gaspannan. Der findes balofix'er og de er magen til dem i DK. Det du beskriver lyder umiddelbart som en ganske almindelig samling mellem vandrøret og vandhanen. Hvis du har gaspanna eller vandvarmer i lejligheden ville jeg lede lidt der...

Besvaret

Men hvis der nu ikke sidder en balofix smider du jo lige sådan en på mens der er lukket for vandet. Så er det ikke et problem fremover:th2:

Guest Trine
Besvaret
Kunne dette være' date=' hvad vi andre kalder en balofix? Med andre ord en hane, der kan lukkes og åbnes med en skruetrækker? :)[/quote'] Iøvigt, hvis du ikke ved hvad en balofix er ville jeg nok anbefale du fik en anden til at skifte din kran for dig:) Men en balofix ligner sgu da ikke en møtrik??
Besvaret
Seks kanter - og ikke altid en finger-skrue på...med lidt god vilje kan "møtrik-lignende" gå an :) 365_m.jpg
Bortset fra egentlige møtrikker, så er en balofix nok noget af det mest møtriklignende, jeg kender. Bemærk for eksempel sekskantetheden. Dog er de noget lange i det og kan åbne og lukke for vandet, men alligevel. :D
Besvaret

Tak for svarerne. Nej, det er ikke en balofix. (så lærte jeg også lidt idag). Nok bare en samling som Moerke nævner. Må nok heller holder fingrene fra det og finde en VVS'er der kan hjælpe.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...