runel Skrevet May 5, 2006 Rapporter Skrevet May 5, 2006 http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/05/05/05194531.htm?rss=true Jeg har tidligere læst om det i Sydsvenskan, men troede ikke de ku finde på at gennemføre det.
Gio Besvaret May 5, 2006 Rapporter Besvaret May 5, 2006 http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/05/05/05194531.htm?rss=true Jeg har tidligere læst om det i Sydsvenskan, men troede ikke de ku finde på at gennemføre det.Slap affff.....50 eller 40 km/t...whats the fuzz!? Hvis det kan gøre en forskel i antallet af dræbte, så er det fint i min verden.
runel Besvaret May 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 5, 2006 Slap affff.....50 eller 40 km/t...whats the fuzz!? Hvis det kan gøre en forskel i antallet af dræbte' date=' så er det fint i min verden.[/quote'] Ca 20% ;-) Jeg forstår udemærket argumentet med færre dræbte, ingen ka være tilhænger af at dræbe nogen i trafikken. Når det så er sagt, tror jeg ikke den såkaldte nul-vision er realistisk. Jeg er imod regler der generaliserer, og syntes det ville være smartere at lave vurderinger af gaderne og hvilke hastigheder man kunne sætte på dem. Som vi har set i DK har adaptive hastighedsgrænser på motorvejene gjort at folk respekterer hastighedsgrænserne mere. Ud over det, tror jeg 40 km/t giver øget støj, forurening og benzinforbrug når man aldrig kommer ud af 3. gear i bilen. De store gader i Malmö, hvor der måske netop var mulighed for at holde 50 eller 60 km/t har vist problemer nok med at overholde grænseværdierne for luftforurening. Hvad der måske kunne gi bedre effekt var at indføre ubetinget vigepligt i krydsene, lære cyklister ikke at cykle midt på kørebanen eller på tværs af vognbaner ud i venstresvingsbåsen, lære billisterne at blinke før og under svingning samt bede fodgængere om ikke at kaste sig halsbrækkende ud i fodgængerovergangene.
Guest Supermule Besvaret May 5, 2006 Rapporter Besvaret May 5, 2006 testede lige med 900 km/t.... Det tog ca 8205meter at bremse.....
Guest ThomasO Besvaret May 6, 2006 Rapporter Besvaret May 6, 2006 Ja lær folk i Malmø at køre bil, hvis ikke fundamentet er iorden bliver huset edderm.... også derefter. Lys på cykel, forbud mod at gå over for rødt, brug blinklyset, ordenlig trafikplanlægning.... ligesom i resten af EU.
Admin Besvaret May 6, 2006 Rapporter Besvaret May 6, 2006 Så kan man jo ligeså godt cykle.................hvis der altså var nogle cykelstier i Malmö Centrum:D
bananas Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 Så kan man jo ligeså godt cykle.................hvis der altså var nogle cykelstier i Malmö Centrum:D 40 km/t åbner jo så også op for at man kan få farbøder på cykel, hvis man har fundet racercyklen frem.
Peter H. Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 40 km/t åbner jo så også op for at man kan få farbøder på cykel' date=' hvis man har fundet racercyklen frem.[/quote'] Ja, og så får du også taget kortet til din bil :):)
Admin Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 Ja' date=' og så får du også taget kortet til din bil :):)[/quote'] Så må man jo skulle op og køre 70 km/t og så er man godt nok sprød.
Guest Supermule Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 Er det ikke INDEN man skifter op på den store klinge?????? ;) Så må man jo skulle op og køre 70 km/t og så er man godt nok sprød.
seb Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Hvad der måske kunne gi bedre effekt var at indføre ubetinget vigepligt i krydsene, lære cyklister ikke at cykle midt på kørebanen eller på tværs af vognbaner ud i venstresvingsbåsen, lære billisterne at blinke før og under svingning samt bede fodgængere om ikke at kaste sig halsbrækkende ud i fodgængerovergangene. Hvor er det godt at læse, troede kun det var mig der havde det sådan. Kvinderne herovre bruger jo SLET IKKE BLINKLYSET... det er helt forrykt, var ved at smide min store mercedes op i røven på en (undskyld udtrykket) dum snotforvirret kælling fordi de bare klodser bremserne, snakker i telefon og ikke bremser. Vi kører jo godt i danmark, iforhold til se....
Toft Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 var ved at smide min store mercedes op i røven på en (undskyld udtrykket) dum snotforvirret kælling fordi de bare klodser bremserne' date= snakker i telefon og ikke bremser. Hmm, der er noget galt i denne sætning :)
Guest Trine Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Hvor er det godt at læse, troede kun det var mig der havde det sådan. Kvinderne herovre bruger jo SLET IKKE BLINKLYSET... det er helt forrykt, var ved at smide min store mercedes op i røven på en (undskyld udtrykket) dum snotforvirret kælling fordi de bare klodser bremserne, snakker i telefon og ikke bremser. Vi kører jo godt i danmark, iforhold til se.... Nu synes jeg det er store ord at sige at svenske kvinder kører dårligere end danske kvinder. Jeg synes faktisk folk kører langt mere hensynsfuldt i Sverige. Og kællinger kører vel generelt dårligt uanset nationalitet:rolleyes:
Gio Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Jeg synes faktisk folk kører langt mere hensynsfuldt i Sverige....meget uenig!!! Men trafikpropper er de gode til at undgå - på en eller anden måde.
seb Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Hmm' date=' der er noget galt i denne sætning :)[/quote'] Ja der skulle selvfølgelig stå blinke, istedet for bremser... Endvidere skulle dum have været efter snotforvirret, men for mig er det det samme... var ved at smide min store mercedes op i røven på en (undskyld udtrykket) snotforvirret dum kælling fordi de bare klodser bremserne, snakker i telefon og ikke blinker. Dette var altså på igen måde et angreb på kvinder, den tager vi en anden gang. Der er vist også rigeligt fokus på mand/kvinde rollerne i forvejen... Og de fordomme med at kvinder generelt kører dårligt, er vel til at tage og føle på, mener at kunne finde utallige mænd der kører på samme "forsigtige" måde...
csa Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Hehe jeg tror Toft henviste til "placeringen" af din store mercedes...kan den virkelig være der hvor du påstår den var på vej hen? Når det er sagt, så er jeg fuldstændig enig med ThomasO. Hvis cykellisterne kunne overtales IKKE placere sig som en bil i trafikken ville det nok hjælpe gevaldigt. Endvidere har jeg snart set 2 håndfulde af fodgængere der er ved at blive kørt ned fordi de vader ud i fodgængerfelter foran biler. Jeg ved godt at det er deres ret, men de taber vel ikke noget ved liiiige at få øjenkontakt med føren af den bil der skal stoppe for dem så de ved at det er sikkert at gå ud.
seb Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Jamen, CSA, det ER en stor mercedes... Tror nu bare du vælger at misforstå det. Toft har endvidere fremhævet det med bremserne der er nævnt to gange, så mon ikke det er det han hentyder til...
Gio Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Jeg ved godt at det er deres ret' date=' men de taber vel ikke noget ved liiiige at få øjenkontakt med føren af den bil der skal stoppe for dem så de ved at det er sikkert at gå ud.[/quote']Dette skal de faktisk også! De må IKKE bare vade ud, før de har orienteret sig... At du så får svært ved at bevise det bagefter...tja.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu