Mike Skrevet May 7, 2006 Rapporter Skrevet May 7, 2006 Har luret på nogle "luxus" biler jeg potentielt kunne finde på at købe hvis jeg jeg om 1-2 år fortsat kan li' at bo i Sverige. Det er dog ikke mere fantasi end at jeg også skeler til brændsstofsforbruget. Her er det jeg ikke kan lade være med at undres. Jeg har blandt andet kig på denne "vestkyst" slæde Chrysler 300 C - som findes i flere motor varianter. Blandt andet V8'eren og den helt nye CRD (diesel) http://chrysler.de/content/chrysler/de/home.html Men ifølge databladene fra henholdsvis DK og Sverige/Tyskland er brændstofsforbruget angivet til at være vidt forskelligt Nævner til eksempel: V8'eren: Danmark By: 5,5 Landevej 11,5 kombineret: 8,1 Sverige Stad; 18.1 L Landsvag: 8,7 Blandet: 12,1 CRD (diesel) Sverige stad 10,8 Landvag: 6,6 blanded 8,1 (denne udgave findes ikke i dk endnu så derfor ingen data - men mystisk at diesel varianten går mindre pr liter ) Kilde http://chrysler.de/content/chrysler/media_library/download/pdf/modelldaten/300c.download.pdf Nogen forklaring på det?
BS Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 JA for i DK oplyser man km/l og i sverige oplyser man L/100km
Mike Besvaret May 7, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 7, 2006 JA for i DK oplyser man km/l og i sverige oplyser man L/100km DOOOOOHHH. Den burde jeg have gennemskuet Tak for svaret.
BS Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 DOOOOOHHH. Den burde jeg have gennemskuet Men det gjorde du ikke
Guest ThomasO Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 Tror nu nok at diesel versionen er i DK, så en 300C som taxa da jeg kørte igennem Ringsted idag. Kan ikke forestille mig sådan en slæde i benzin som taxa. Der skal godt nok bruges noget film til at dække sådan en fætter med reklamer, det så helt vildt ud.
Mike Besvaret May 9, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 9, 2006 Tror nu nok at diesel versionen er i DK' date= så en 300C som taxa da jeg kørte igennem Ringsted idag. Kan ikke forestille mig sådan en slæde i benzin som taxa. Der skal godt nok bruges noget film til at dække sådan en fætter med reklamer, det så helt vildt ud. Jeg ved at man i taxabranchen og igennem det forhandlernet der findes der kan få fingrene i diesel udgaven hvis man er vognmand. Jeg selv prøvekørte benzin 3,5 versionen for ca. halvanden til to måneder siden og der var CRD'en (dieselen) ikke en del af modelprogrammet for privatpersoner i Danmark (men den kommer vel nok - hvis ikke den er kommet, altså). Men jeg kan sige at til en slæde af den størrelse - var jeg glad for at jeg ikke prøvede den i motorstørrelsen 2,7 - jeg vil gå så langt til at sige at den 3,5 jeg prøvede knap nok er tilstrækkelig - selv med 3,5 motor og 250 heste spændt for var der faktisk ikke noget at blære sig med. Tror det klæder den med 100 heste mere som jo findes i 5,7'eren Men så er det vi har CRD'en, som papiret er hurtig (omkring de 7 sek. om at nå det hundrede) og er langt mere økonomisk end de andre benzindrevne. Men kombinationen af en amerikaner og diesel(?) Hmmm... CRD'en i Chrysleren skulle være af den samme type motor som findes i Mercedes' E.klasse. Kan bare ikke finde ud af om det er 220E (den har jeg prøvet og den er der ikke meget sjov ved), eller 280E, eller 320E den svarer til aner jeg ikke.
7eren Besvaret May 10, 2006 Rapporter Besvaret May 10, 2006 mb v6 imo er det en 320 cdi v6 der ligger i sådan en fætter, og den er SLET ikk sløv.
Homer Besvaret May 10, 2006 Rapporter Besvaret May 10, 2006 300C findes også i en SRT8-version - en ond fætter med 425 HK.. Der findes et eksemplar i Malmö - kørte "parallelt" med den over broen en dag for et stykke tid siden - og den var hurtig... ;) Den ser ikke ud til at blive solgt "officielt" i Europa, men kan vel importeret for en slik med dagens dollarkurs... Findes også på www.mobile.de for omkring EUR 50.000 http://www.chrysler.com/300/300c.html
Gio Besvaret May 10, 2006 Rapporter Besvaret May 10, 2006 Var det ikke dén som TopGear haglede ned for et stykke tid siden?
BS Besvaret May 10, 2006 Rapporter Besvaret May 10, 2006 Var det ikke dén som TopGear haglede ned for et stykke tid siden? Men er det ikke også kun engelske biler de Ikke hagler ned?
runel Besvaret May 10, 2006 Rapporter Besvaret May 10, 2006 Men er det ikke også kun engelske biler de Ikke hagler ned? Aaaah, jeg troede faktisk jeg var den eneste der syntes dette også. Jeg giver dig 100% ret! Møgprogram.. :)
BS Besvaret May 10, 2006 Rapporter Besvaret May 10, 2006 Synes det er et udemærket program men deres anmeldelser skal man tage med et gran salt.
seb Besvaret May 11, 2006 Rapporter Besvaret May 11, 2006 Ja BS, et superprogram, eller ihvertfald god underholdning hvis man er bilinteresseret... De har det især med at gå efter amerikanske biler, men alt hvad der hedder jaguar, MG og lign. er jo drømmebiler i deres øjne. Ang. den 300C, hvordan er kabinen i sådan en, er det bare billig plastik, eller er det lækkert?
Homer Besvaret May 11, 2006 Rapporter Besvaret May 11, 2006 Ja BS, et superprogram, eller ihvertfald god underholdning hvis man er bilinteresseret... De har det især med at gå efter amerikanske biler, men alt hvad der hedder jaguar, MG og lign. er jo drømmebiler i deres øjne. Ang. den 300C, hvordan er kabinen i sådan en, er det bare billig plastik, eller er det lækkert? Plastik!!! Ligner og føles som noget billigt l..., og er det sikkert også.... :D
BS Besvaret May 11, 2006 Rapporter Besvaret May 11, 2006 Ja BS' date=' et superprogram, eller ihvertfald god underholdning hvis man er bilinteresseret...[/quote'] Ja det er nok sådan det skal formuleres. For meget mere end underholdning er det nok ikke.
seb Besvaret May 11, 2006 Rapporter Besvaret May 11, 2006 Nej, bilekspert bliver man ikke af at se topgear... Er det virkelig så slemt med den kabine, jeg må ud og se på en. Den ser for lækker ud med de lave vinduer...
Mike Besvaret May 11, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 11, 2006 Nej, bilekspert bliver man ikke af at se topgear... Er det virkelig så slemt med den kabine, jeg må ud og se på en. Den ser for lækker ud med de lave vinduer... Lige en kommentar omkring vinduer/udsyn: fortil har du en køler der sidder højt. Dette kombineret med at der fra instrumentpanelet er et stykke frem til forruden. Man skal derfor både skue ud og henover instrumentbrættet og køleren. Indvendigt fik jeg indtrykket af en meget rummelig bil - hvilket er et plus i forhold til Mercedes C og E klasser som er mindre. Og ja kabinene virker i vanlig amerikaner-stil plasticagtigt, og bestemt hverken Rover, Jaguar standard indvendig. Der er efter min mening en "skæmmende" automatgearkasse stang der fremstår med nøgen stilk og påmonteret tut. Det man kunne frygte var at når bilen har gået xxxxxxx antal km er at plastikket begynder at rasle og ræsonans opstår. Man kan kun håbe på at det ikke prangende look indvendigt ikke er ensbetydende med dårlig kvalitet hvad angår måden delene er samlet på. Det trækker dog opad at der i de fleste modeller jeg har set er læder-interiør. Mener at have hørt at kritikpunktet vedr. køreegenskaber skulle ligge i undervogn og selve "ophænget" (at den mangler Mchperson ophæng). Men trods det, var det een jeg godt gad eje ;-)
Guest ThomasO Besvaret May 11, 2006 Rapporter Besvaret May 11, 2006 Platformen skulle være den gamle MB E-klasse. Lad os håbe den nye har en bedre rustbeskyttelse end dem, og færre elfejl...
Mike Besvaret May 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 17, 2006 imo er det en 320 cdi v6 der ligger i sådan en fætter' date=' og den er SLET ikk sløv.[/quote'] Ja du har fuldstændig ret, jeg har checket op på det. Samme motor som E klassens 320 og den der sidder i een af S klasse modellerne. Det der næsten er mere vildt end de hurtige accelerationstider er hvor lidt den relativt kraftige motor forbruger af brændstof. Har i øvrigt stillet et spørgsmål anggående 320 motoren i en anden tråd: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?p=68450#post68450
D.D. Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Men er det ikke også kun engelske biler de Ikke hagler ned? Hov hov Clarkson er altså helt vild med Koenigsegg. Til de interesserede kan jeg oplyse, at programerne (torrent-filer) kan d-loades her: www.finalgear.com (Fifth Gear findes også, til dem som kan li´det). Jeg opfordrer ikke til ulovligheder, men informerer blot. (Jeg ved ikke om programmerne er "ulovlige" da de jo har være sendt på fjernsynet)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu