Jump to content

AUDI A4 med 17" eller 18"...

Recommended Posts

Guest ThomasO
Skrevet

Jeg skal have nogle nye ruller til den, men lurer lidt på hvor meget komfort der ryger. Den har PRO Sportpakke og ligger vist lidt lavere end standard. Har ikke noget imod meget kontant vejgreb, men gider ikke "køre på metalhjul" fornemmelsen. Er der nogle af jer herinde der kører 18" på en A4?

Besvaret
Jeg skal have nogle nye ruller til den' date= men lurer lidt på hvor meget komfort der ryger. Den har PRO Sportpakke og ligger vist lidt lavere end standard. Har ikke noget imod meget kontant vejgreb, men gider ikke "køre på metalhjul" fornemmelsen. Er der nogle af jer herinde der kører 18" på en A4?
Jeg har 225/45/17 på min, samt sænket en hel del. Jeg kan mærke når jeg kører over en myre...:sad: Mit næste projekt bliver KLART at få den op i normal højde igen, og mere komfort tilbage.
Guest ThomasO
Besvaret

Hmmmm ... det var jo godt nok 2 kommentarer der gør mig dobbelt forvirret. 17" er hård og 18" ok? Andersen: S-line er vel også en moderat fabriks sænkning som min ikk? GIO: har du fælgene helt oppe i skærmkasserne eller hvad? Hvad har i af dæktryk? Da jeg havde 18" på Merceren kunne jeg ikke mærke forskel på 40 profilen, og mine 55 profil vinterdæk. Indtagen da spasseren på dækcentret kom 42psi i mine 18"-265-40, der blev de som metalhjul indtil jeg sænkede til 30psi iflg tabellen i døren. Det skal siges dækket blev slidt 100% rent og lige ned, så det tryk var helt perfekt. Samme tryk i både std str og lavprofil.

Besvaret
GIO: har du fælgene helt oppe i skærmkasserne eller hvad? Hvad har i af dæktryk?
De sidder ca. så langt oppe de kan komme til, uden at jeg flår skærmene af ved almindelig kørsel, ja :rolleyes: Og den var sådan da jeg købte den - og det skal der laves om på. Jeg har lige fået sat sommerdæk på, så har ikke tjekket hvad de er blæst op til. Normalt retter jeg mig nogenlunde efter tryktabellen på http://www.sds.dk/sider/lavprofild%C3%A6k.html - og den har givet ensartet slid på de dæk der har siddet på, this far.
Besvaret
Jeg skal have nogle nye ruller til den' date= men lurer lidt på hvor meget komfort der ryger. Den har PRO Sportpakke og ligger vist lidt lavere end standard. Har ikke noget imod meget kontant vejgreb, men gider ikke "køre på metalhjul" fornemmelsen. Er der nogle af jer herinde der kører 18" på en A4?
Nu kommer du bare op og välger nogle fälge hos mig i 18-19" slut :):):) Ps har du ikke en splatterkanon tilsalg ????
Besvaret
Hmmmm ... det var jo godt nok 2 kommentarer der gør mig dobbelt forvirret. 17" er hård og 18" ok? Andersen: S-line er vel også en moderat fabriks sænkning som min ikk? GIO: har du fælgene helt oppe i skærmkasserne eller hvad? Hvad har i af dæktryk?
S line er sænket fra fabrikken ja - mener det er 20mm. Vil tro det er samme sænkning som den pakke du omtaler. Hvad angår dæktryk kontrollerede jeg lige mærkaten i døren her til morgen - den skal have 2,8 bar for og bag når der ikke er læs på. Men igen - det er jo forskelligt hvad man synes er hård - Gio ville sikkert klynke over en tur i min, og jeg ville nok føle mig som morfar når han får lavet sin om/tilbage til det han gerne vil :)
Besvaret
Men igen - det er jo forskelligt hvad man synes er hård - Gio ville sikkert klynke over en tur i min' date=' og jeg ville nok føle mig som morfar når han får lavet sin om/tilbage til det han gerne vil :)[/quote']Så så, Thorkild ;) Egentlig...så gider jeg bare ikke hilse på hver eneste sprække i vejen længere, og vægter komfort tungere end "vejgreb som en sugekop". Been there, done that.
Guest Trine
Besvaret

Vi kører på 18" og det er helt ok. Vi har dog så vidt jeg husker noget sportsundervogn fra fabrikken. Den er ikke yderligere sænket.

Besvaret
Så så' date=' Thorkild ;) Egentlig...så gider jeg bare ikke hilse på hver eneste sprække i vejen længere, og vægter komfort tungere end "vejgreb som en sugekop". Been there, done that.[/quote'] Fair nok ;) Som jeg tidligere var inde på, så er folk forskellige og jeg er så i "vejgreb som en sugekop"-fasen :)
Guest ThomasO
Besvaret

Peter: Der er mange brugte guns på markedet, til yderst favorabel pris. Købers marked i øjeblikket. Du må med ud i reballhallen og skyde gummikugler et par gange før sæsonen starter for alvor. Man skal lige have nogle blå mærker, der vasker det tøsede piveri ud af kroppen så man kan focusere på spillet. m101.gifHar luret på den AUDI med 19" du har, syntes bare det er en tand for meget fælg til mig, lidt "morfar-sporty" er nok den mellemting jeg leder efter... GIO: Det kan du have ret i mht luft tryk. Jeg udgik fra bilens specs. + slidtagen, og den var perfekt. Ser ud til at andersen kører efter det også. Prøvede at lytte til en dækmand engang med lidt ældre vinterdæk 16"-55-205 der var slidt 50% men meget pænt, resultatet viste sig hurtigt, en blank stribe i midten. Man skulle tro han levede af at sælge dæk? Kan godt forstå du piver, men måske du skulle prøve en kort tur i en af vores andres og se "om det er bedre" med bagdelen. Min er ikke hård, bare kontant og fast i det. Surt ikke at kunne skifte vognbane fordi spoileren hakker på midterstriberne. andersen: Tror du på nogen måde det er muligt vi kunne mødes over en vaskepause nede på havnen... og kigges ved.... gad godt se sådan en 18" inden man kaster 5 cifre efter fælge. Sådan en lille AUDI sludder..... så kunne GIO kigge med på om hvad en fabriks sænkning er vs hans. b55.gifBare en løs tanke... tid er jo lige det man altid mangler...... Mørke: Cool bliver mere og mere overbevist om at 18" er rette fælg. z20.gif

Guest Trine
Besvaret
andersen: Tror du på nogen måde det er muligt vi kunne mødes over en vaskepause nede på havnen... og kigges ved.... gad godt se sådan en 18" inden man kaster 5 cifre efter fælge. Sådan en lille AUDI sludder..... så kunne GIO kigge med på om hvad en fabriks sænkning er vs hans. b55.gifBare en løs tanke... tid er jo lige det man altid mangler...... Mørke: Cool bliver mere og mere overbevist om at 18" er rette fælg.
Hey Svende, I kan da få lov til at vaske og polere min bil:) Der er RS4 fælge på den.. Mht komfort så er jeg også lidt "morfar" eller måske mormor:confused: Det må godt se pænt ud, men jeg gider ikke køre rundt på metalskinner eller frygte for min undervogn hver gang der er et lille hul i vejen...
Besvaret

tjaa jeg kører på 19" og den er sænket ca 60mm i forhold til alm A4 (20mm std S4 + 40mm H&R) Den er ret hård nu men ikke noget der er ubehageligt synes jeg

Guest ThomasO
Besvaret

CSA: 19" og 60mm ... damn.... man skal ikke bælle 1½ liter citronvand mens man kører hva`? Så skummer det nok over.... Nogen der ved ET værdien på fælgen, skulle jo gerne have have den til at flugte uden at rage udenfor? Mørke: Er det RS4 original eller kopi? De er ret fede :love: Har nok i at vaske min egen, salgsklargøringen var ikke så grundig til at vaske inden de gav den en gang salgsvoks, så jeg har måttet vaske krogene udvendigt med en svamp med affedter på, og gnubbe som et dyr. Efter 3 gange brutal motorvask fik jeg næsten det der siliconebaserede wunderbaumduftende motormakeup ud. En grusvej og man har lodden motor. De skulle skydes de klargøringsfolk. Glemte at bede om - ingen klargøring tak - og ingen reklameklistermærker - brugte 2 timer med negle og en tør microfiberklud.:rolleye: Er generelt meget positivt overrasket over AUDI, efter at have været absolut BMW frelst. Man sidder jo kanon i den, selv i sports sæderne. Men ved i om man kan købe plast inderskærme bagtil, istedet for de der underlige papskærme der er std.? :mad:

Guest Trine
Besvaret
Mørke: Er det RS4 original eller kopi? De er ret fede :love:
Det er bare replica, herren i huset fik ikke lov til at spendere et sæt originale:) Jeg kan lige kontrollere indpresningen når jeg kommer hjem, kan desværre ikke huske det i hovedet:lol:
Besvaret
andersen: Tror du på nogen måde det er muligt vi kunne mødes over en vaskepause nede på havnen... og kigges ved.... gad godt se sådan en 18" inden man kaster 5 cifre efter fælge. Sådan en lille AUDI sludder..... så kunne GIO kigge med på om hvad en fabriks sænkning er vs hans. b55.gifBare en løs tanke... tid er jo lige det man altid mangler......
Det skulle vi nok kunne finde ud af. Kender dog ikke havnen - vasker altid ude ved gør-det-selv-anlægget ved Bauhaus/svågertorp (bor tæt på), men det kan vel findes med en adresse i hånden :) Det er forøvrigt originale RS4-fælge jeg har på - kunne lige se du spurgte moerke. Og skal så nok lige præcisere at det er de 9-egede RS4 fælge fra før modellen der lige er kommet.
Besvaret
Cool' date= tak Moerke det er en stor hjælp...jeg sidder og lurer på de formater i nogle gallerier, har fundet både ET35 og ET45 hos http://www.afl.dk/pages/galleri_model.asp?id=Audi Jeg overvejer så sandeligt også kopifælgen..... andersen:. Cool vi kan jo lige PMes ved....
Kommer du ikke forbi, så vi kan teste lidt...:):) Vi har også billige H&R undervogne.. Jeg har et sät jeg skal ha på min A4 nu:):)
Guest ThomasO
Besvaret

Jo det vil jeg da mægtigt gerne Peter, men du har jo lukket når vi har fri, så det er svært lige at finde dagen når man ikke lige kan planlægge fri. Vil gerne se den A4, og jeg er blevet meget klogere på fælge det sidste døgn. Jeg ligger i øjeblikket og sammenholder danske typegodkendelser, DEZENT fælges TüV godkendelser samt forhandlerpriser i DK/SE. Er blevet klogere på priserne de varierer omkring 25%. For ikke at købe en for billeig blød THansen fælg, rodede jeg i godkendelser. Men godkendelserne af hjulene fatter jeg minus af. Danske hjulgodkendelser for AUDI A4 slutter på de 17", aner ikke med SE. Men DEZENT har et kæmpe opslagsværk på at den fælg jeg kigger på - er TüV godkendt til bilen. Scheisse.... man skal være EU politikker før man kan gennemskue hvorvidt at man må køre 235-40-18" ET 40 på en A4 i SE. Man må godt i DE. Som jeg umiddelbart tolker det skal fælgene bare synes på bilen, for med i papirerne var der allerede nogle typegodkendelser, prestemplet med TüV mærke, der kunne vedlægges bilens fahrzeugspapire... :rolleye: Men det kan du jo sikkert godt gennemskue. Lad os lige mødes en dag.... det første lille danske dækcenter er allerede bakket ud, da de ikke anede hvad de skulle svare mht godkendelser. Updated med lidt læsning.

Besvaret
Nogen der ved ET værdien på fælgen' date= skulle jo gerne have have den til at flugte uden at rage udenfor?
De skal bare være ET35 så sidder de som de skal såfremt du ikke køber noget der er mere end 8,5-9,0" bredt
Besvaret
Jo det vil jeg da mægtigt gerne Peter' date= men du har jo lukket når vi har fri, så det er svært lige at finde dagen når man ikke lige kan planlægge fri. Vil gerne se den A4, og jeg er blevet meget klogere på fælge det sidste døgn. Jeg ligger i øjeblikket og sammenholder danske typegodkendelser, DEZENT fælges TüV godkendelser samt forhandlerpriser i DK/SE. Er blevet klogere på priserne de varierer omkring 25%. For ikke at købe en for billeig blød THansen fælg, rodede jeg i godkendelser. Men godkendelserne af hjulene fatter jeg minus af. Danske hjulgodkendelser for AUDI A4 slutter på de 17", aner ikke med SE. Men DEZENT har et kæmpe opslagsværk på at den fælg jeg kigger på - er TüV godkendt til bilen. Scheisse.... man skal være EU politikker før man kan gennemskue hvorvidt at man må køre 235-40-18" ET 40 på en A4 i SE. Man må godt i DE. Som jeg umiddelbart tolker det skal fælgene bare synes på bilen, for med i papirerne var der allerede nogle typegodkendelser, prestemplet med TüV mærke, der kunne vedlægges bilens fahrzeugspapire... :rolleye: Men det kan du jo sikkert godt gennemskue. Lad os lige mødes en dag.... det første lille danske dækcenter er allerede bakket ud, da de ikke anede hvad de skulle svare mht godkendelser. Updated med lidt læsning.
Hvis du ser på vores side,så er der ikke nogle åben/lukke tider på :) Og det er fordi vi altid har åben,man skal bare ringe inden :)
Guest ThomasO
Besvaret

Dynamiske åbningstider... cool..... vi snakkes lige ved du. CSA Ok... fandt bare at de skulle sidde med ET40 i den der Tüv ting der.... tak for info.

Besvaret

På en Audi skal der helt klart sidde 17" på som Max. Helst 16". Det giver en dejlig blød morfar køreglæde. Det ser også bedre ud. Lige som det heller ikke ser fedt ud at prøve at få en knallert til at ligne en motorcykel :D Det er jo først når man kører mere sportslign. biler man skal op i 18-20" Så der er fuld kontakt med vejen, og det ser cool ud. :th2:

Besvaret
På en Audi skal der helt klart sidde 17" på som Max. Helst 16". Det giver en dejlig blød morfar køreglæde. Det ser også bedre ud. Lige som det heller ikke ser fedt ud at prøve at få en knallert til at ligne en motorcykel :D Det er jo først når man kører mere sportslign. biler man skal op i 18-20" Så der er fuld kontakt med vejen, og det ser cool ud. :th2:
16" Det er da det man köre med om vinteren :):) der skal da nogle rigtige hjul på sådan en fin bil...
Besvaret
Dynamiske åbningstider... cool..... vi snakkes lige ved du.
Kan se Peter har en A4 med 19" stående (og også en S4 med 19"). Ved ikke hvad han ellers har i tankerne at fremvise, men jeg viser da stadig gerne mine 18" fælge frem hvis du skal have lidt at sammenligne med og så er jeg altid klar på en Audi-snak :) Evt. skulle vi mødes hos Peter?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...