Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jag och en kollega till mig har funderat kring att starta en forettning för personer som vill flytta till Sverige/eller precis har flyttat till Sverige och vill ha hjälp med allt från att hitta en bra mäklare till vart man registrerar sin bil eller hittar en tandläkare. Tänkte att detta forum är en bra plats att göra en liten "marknadsundersökning". Hur har ni som flyttat till Sverige fått tag på den information ni behövde? Finns det något ni saknat? Skulle det vara intressant att det fanns en forettning som hjälpte till med praktisk information? (jämför de Relocationforettningar som finns på Ehvervsmarknaden) Hoppas på lite hjälp fårn er hygglige dansker som flyttat till Skåne. // :laugh: :laugh:

Besvaret
Jag och en kollega till mig har funderat kring att starta en forettning för personer som vill flytta till Sverige/eller precis har flyttat till Sverige och vill ha hjälp med allt från att hitta en bra mäklare till vart man registrerar sin bil eller hittar en tandläkare. Tänkte att detta forum är en bra plats att göra en liten "marknadsundersökning". Hur har ni som flyttat till Sverige fått tag på den information ni behövde? Finns det något ni saknat? Skulle det vara intressant att det fanns en forettning som hjälpte till med praktisk information? (jämför de Relocationforettningar som finns på Ehvervsmarknaden) Hoppas på lite hjälp fårn er hygglige dansker som flyttat till Skåne. // :laugh: :laugh:
Det vil sige at i vil have penge for at hjælpe med ting der er til at finde herinde eller andre steder på nettet? Tror sku ærligt talt at hvis folk ikke kan finde ud af det selv, kan de sikkert heller ikke finde jer. Og desuden kan man få gratis en hel del hjælp på grænsegænger kontorene! Tror sku det bliver en død and du:)
Besvaret

Din åsikt är sann, men vi har märkt att det finns en massa människor som flyttar till Sverige som har en massa spörsmål som de inte funnit svar på. Målet skulle inte vara att profitera en massa på "inflyttarna" utan snarare en service för bättre integration och ett forum för att få tillgång till svensk kultur och svenska seder på ett lätt sätt. inte en konkurrent till det som finns på nätet, men ett kompliment. :laugh: men tack för din synpunkt, allt uppskattas! :th2:

Besvaret
Jeg tror desværre heller ikke der er noget at komme efter... De 3-4000 danskere der flytter hertil om året har selv klaret det indtil videre, og med god hjælp herfra, fra ØresundDirect og fra eventuelle bekendte der har taget springet kan det nu heller ikke gå helt galt... For os var en del af charmen ved at flytter herover også, at man skulle prøve noget nyt... Tror desværre mange af de ting I vil kunne tilbyde, kan klares med en søgning på nettet... Ellers et fint initiativ :th2: , tror bare ikke I vil kunne leve af det...
Besvaret

Ja, tror at det er en ide, der brænder lidt ud. Der er så mange steder man kan få hjælp til alt (tror at sunddebaten her kan klare alt hvad du kaster efter den af spørgsmål). Den eneste grund til at at det kan betale sig i erhvervs livet er at det er at betalingen til et relokations firma normalt er skattefrit og og del af en større lønpakke. God ide på papiret, men tror desværre ikke at der er kunder nok.

Besvaret

Kul att ni svarar! :) Det var precis för att få era åsikter som jag skrev inlägget, det är ju bra att testa sin idé innan man investerar för mycket tid och pengar i något. :th2:

Besvaret

Da jeg flyttede hertil ville jeg hellere end gerne have betalt lidt for at få en til at ringe til vores ejendomsmægler og banken. For det var da bare et helvede kan jeg huske. Og så sent som for ½år siden ville jeg gerne have betalt for oversættelse af nogle danske papire som skulle sendes til kommunen osv. Men det skal så også siges at jeg ikke tror at det kan blive til mange penge og nok ikke et fuldridsarbejde. Men jo en ok ide fra min side af hvis vi ser lidt tilbage. Der er en masse ting som jeg bare ikke har orket.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...