Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Godt så.....har en ven :rolleyes: der er blevet snuppet i DK med en hastighedsoverskridelse på 83 % på den brede, ukomplicerede, ufarlige og aldrig uheldsramte CenterBoulevard ved Bella Centeret (han siger det bare er et pengemaskine sted). Det betyder 1 klip + 3500dkr + betinget frakendelse(altså ny teori og køreprøve) Så langt så godt. Det var på en svensk MC (han bor i S), med et dansk kørekort. Spgsml 1 : Vil det kunne betale sig at bytte kørkortet om til et svensk?(og hvordan gør man det) S 2: Skal køre-/teoriprøve foretages i DK eller S ?? (her er der uenighed på hjemmefronten (konen er jysk :eek: :D ) S 3: Hvis man bytter til Svensk, og bliver nakket igen (i DK)kan de så gøre noget vildt ?? S 4: Hvis det svenske bliver nakket i S, kan man så få et dansk kørekort? Altsammen selvfølgelig spørgsmål for en ven uden i-net ...........

Besvaret

1: Han har ikke noget valg for som residerende i SE kan han KUN få et svensk kørekort. 2: Ved det ikke med sikkerhed men da han kun kan få svensk kørekort jf. svar 1 kan jeg ikke se at han kan tage det i DK. 3: Ja. De kan give en bøde så stor så stor. Men ikke noget klip. Der er dog noget med at hvis han laver en overtrædelse som er så slem at den også ville have kostet kortet fx i SE vil der være mulighed for han også mister det i SE pga samkøring/samarbejde mellem SE & DK. 4: Læs svar 1. For et sikkert svar på sp. 2 skal han nok kontakte polisen i DK.

Guest Trine
Besvaret

Som bosiddende i Sverige kan han ikke komme til revideret køreprøve i Danmark. Der bør ske de at han får en betinget dom der siger at flytter han tilbage til Danmark indenfor de næste 3 år skal han til revideret køreprøve. Og begår han en ny forseelse der udløser endnu en betinget dom så kan de frakende ham kortet ubetinget. Men umiddelbart ville jeg mene i dette tilfælde at han blot skal betale bøden, kræve sit kort tilbage og modtage den betingede dom i 3 år. Jeg har en kontakt i Tårnby han kan ringe og tale med, da det ikke er alle danske betjente der er bekendt med denne problemstilling.

Besvaret
Skulle hilse fra min ven og sige "skal du have bank med en badebro' date=' din bil-løse kokasse-tramper" ...... Hvad mener han dog med det ? :cool:[/quote'] Meget skuffende for din ven så, da der er 20minutters kørsel til strandene ved Åhus/Hanöbukten, og en badebro er ikke lige sådan slå med! Yderligere er der ikke en ko i sigte, så deres fæces er vist ikke tilgængelig i mit område... Hvad mon din "ven" vil gøre... To be continued-:eek: Ps. en Velo solex kan vel også opfylde din "vens" behov?
Besvaret
Meget skuffende for din ven så, da der er 20minutters kørsel til strandene ved Åhus/Hanöbukten, og en badebro er ikke lige sådan slå med! Yderligere er der ikke en ko i sigte, så deres fæces er vist ikke tilgængelig i mit område... Hvad mon din "ven" vil gøre... To be continued-:eek: Ps. en Velo solex kan vel også opfylde din "vens" behov?
Nu sprang du jo let og elefant hen over "bil-løse" (skulle jeg sige fra min ven). Er det fedt stadig at køre en gammel havelåge ??:fight:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...