Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ja så fik jeg brev fra Länsstyrelsen ang. mit kørselsforbud, de mener ikke jeg må køre igen før om 3 måneder pga at jeg kørte for stærkt i en 90kmt zone.. de er sgu stride herovre. Nå men i det endelige brev står der at jeg kan klage over denne beslutning som er baseret på det brev jeg skrev til dem hvor jeg forklarede vigtigheden i at beholde kortet pga job osv. Så kan det betale sig at skrive til dem igen eller vil de bare smide mit ynkebrev i skraldespanden eller er det muligt at minimere de 3 måneder? Alle gode råd og erfaringer med dem er meget velkomne :-) :eek:

Besvaret

Tjae, hvis det var mig havde jeg kørt videre alligevel, jeg ved godt det ikke er så smart, men hvis man overholder fartgrænserne i den periode og er lidt omhyggeligt, burde chancen vel ikke være så stor for at blive stoppet igen..

Besvaret

Jeg havde også kørt alligevel. Men chanen for at blive stoppet er stor alligevel. Blev stoppet 12 gange de første 9mdr jeg boede her. Derefter stoppede jeg med at tælle da mange andre gange kom til. Havldelen af gangene havde jeg ikke noget kørekort med. Men har du så køreforbud både i DK og S. Har du et dansk kort må du jo bare sige neeej det har jeg desværre glemt derhjemme. Jeg har ikke været ude for at de har tjekket op på det.

Besvaret
Ja så fik jeg brev fra Länsstyrelsen ang. mit kørselsforbud' date=' de mener ikke jeg må køre igen før om 3 måneder pga at jeg kørte for stærkt i en 90kmt zone.. de er sgu stride herovre. Nå men i det endelige brev står der at jeg kan klage over denne beslutning som er baseret på det brev jeg skrev til dem hvor jeg forklarede vigtigheden i at beholde kortet pga job osv. Så kan det betale sig at skrive til dem igen eller vil de bare smide mit ynkebrev i skraldespanden eller er det muligt at minimere de 3 måneder? Alle gode råd og erfaringer med dem er meget velkomne :-) :eek:[/quote'] Jeg har læst om andre herinde som har skrevet ind og fået nedsat perioden.. men jeg kan ikke lige huske hvem og gider ikke bruge søgefunktionen ;) Derudover.. hvad ville det betyde hvis man blev stoppet efter at have fået kørselsforbud? Mister man så kortet permanent?
Besvaret

Jeg fik taget mit, men efter jeg svarede på deres brev og udførligt dokumenterede min rimelig lange rejse til mit arbejde og vedlage al relevant dokumentation, fik jeg kortet tilbage efter ca. 3 ugers behandlingstid. Held og lykke.

Besvaret

Blev stoppet de første 12 gange en en ældre Ford Sierra. Derefter i bmw m3 som om nu Mercedes slk. De sidste 2 var lige meget i dk og S. Den 12. gang som jeg husker godt spurgte jeg om betjenten om det var pga. mig eller bilen. Selvom de kørte mod mig lavede de en uvending og satte blink på. Det virkede mig lidt mærkeligt når de hver gang sagde, Goddag det er kørekortkontrollen, har du et kørekort jeg må se. Nej desværre det har jeg ikke med. Nå ok, hav en god dag. (skulle lige puste en en alkotest hver gang.) Han grinede lidt men måtte så forklare at når de tjekkede bilen skrev computeren at ejeren af køretøjet ikke havde noget kørekort. Og når jeg nu sagde på dans, desværre bla. bla. Vidste de godt det var fordi jeg som dansker med dansk kort ikke var registreret i deres system. Så hvis jeg havde fået taget mit kort havde de aldrig opdaget det med mindre jeg havde et svensk kort.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...