seb Skrevet May 23, 2006 Rapporter Skrevet May 23, 2006 Hej, Jeg skal have synet min bil, men kan ikke få tid på de 2 stationer i malmø eller i skurup før i uge 27-29. Bilen skulle have været synet i april og jeg er derfor pålagt et køreforbud indtil den bliver synet. Jeg har prøvet at booke en tid på deres internetsystem, bilprovningen.se, men der viser den først at de har tid i uge 27-29 alt efter sted. Jeg har ellers før booket en tid, men så gik bilen i stykker og kunne af gode grunde ikke møde op til det syn. Er der nogen der ved om man bare kan møde op ved en af synshallerne? Eller kender en anden synshal relativt tæt på malmø? Jeg ville så gerne undgå at tage toget den måned...:) På forhånd tak.
MC Manden Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 , Er der nogen der ved om man bare kan møde op ved en af synshallerne? Eller kender en anden synshal relativt tæt på malmø? Jeg er ikke sikker på om man kan laver drive-in mere. Det MENER jeg ikke man kan i hverken Bultofta eller Fosie (det er jo egentlig ikke noget svar, ring hellere til dem og spørg). Der findes yderligere 2 synshaller i Lund. Men, de er også booket.
Gio Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_LookupWeb/463706484C20AF70C1256F46005043E6!opendocument&m=2
seb Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Ligger de ikke alle ret langt væk? Skal alle bare have synet deres bil nu???
Merethe Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Hejsa:-) Du kan IKKE bare møde op og stille dig i kø længere. Denne fremgangsmåde gælder kun ved efterkontrol. Taler af bitter erfaring..... Jeg har netop fået synet min bil efter at have haft køreforbud et par uger - man får ikke den nye mærkat på nummerpladen med det samme hvilket betyder at det stadig ser ud som om jeg kører ulovligt. Uden at opfordre dig til at gøre noget ulovligt kan jeg oplyse at polisen nok ikke standser dig med mindre du ingen mærkat har på nummerpladen eller at mærkaten er helt tilbage fra 04/06.... Held og lykke...;)
seb Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Ok... Jamen så siger jeg tak for alle jeres svar. :th2: Jeg tager chancen og kører, så må de stoppe mig hvis det er.
Lynge Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Jeg tager chancen og kører' date=' så må de stoppe mig hvis det er. [/quote'] Nu skriver jeg totalt uden at vide noget om det, men kunne man ikke forestille sig at din forsikring ikke gælder når bilen ikke er synet?? Jeg siger det bare, for hvis det er sådan og du kommer i en ulykke så er du satme på skideren. Tror nok jeg lige ville stille et "hypotetisk" spørgsmål til mit forsikrings selskab:th2:
seb Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Hej Lynge, Ja, forsikringen dækker skam. Det er kun hvis bilen ved ulykken ikke lever op til de krav der er, at der kan blive problemer. Men bilen står i tip-top stand, så det værste der kan ske, er en bøde, hvis jeg bliver stoppet af politiet og ikke kan snakke dem til fornuft. Det er jo ikke helt min skyld at der er 2 måneders ventetid på at få sin bil synet, at jeg så bare kunne have gjort det i god tid, er en anden ting...! :)
MC Manden Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Det er jo ikke helt min skyld at der er 2 måneders ventetid på at få sin bil synet' date=' at jeg så bare kunne have gjort det i god tid, er en anden ting...! :)[/quote'] Endnu en fordel ved motorcykel. Jeg ringede til dem i torsdags, og fik synet den i fredags. Men, næste tid ville ellers være 15/6.
Lynge Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Jamen så er der jo ikke nogen ko på isen, go tur og held og lykke med at ramme uden om panserne:th2: Hej Lynge, Ja, forsikringen dækker skam. Det er kun hvis bilen ved ulykken ikke lever op til de krav der er, at der kan blive problemer. Men bilen står i tip-top stand, så det værste der kan ske, er en bøde, hvis jeg bliver stoppet af politiet og ikke kan snakke dem til fornuft. Det er jo ikke helt min skyld at der er 2 måneders ventetid på at få sin bil synet, at jeg så bare kunne have gjort det i god tid, er en anden ting...! :)
Mc.Kinnell Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Ja, det er måske nok lidt sent at skrive men nu sidder jeg på det samme kontor hvor bilprovningen har et af deres callcenter. Der kommer altid afbokninger så det er faktisk "bare" at ringe med jævne mellemrum så skal der nok dukke en tid op. Det er selvfølgelig lidt mere besværligt men hvis alternativet er at få en evt. bøde når man har kørsels forbud så er det vel til at leve med.
MC Manden Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 ........men hvis alternativet er at få en evt. bøde når man har kørsels forbud så er det vel til at leve med. Just in case... nogle der rent faktisk ved hvad straffen er ???
seb Besvaret May 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2006 Ja, det er måske nok lidt sent at skrive men nu sidder jeg på det samme kontor hvor bilprovningen har et af deres callcenter. Der kommer altid afbokninger så det er faktisk "bare" at ringe med jævne mellemrum så skal der nok dukke en tid op. Det er selvfølgelig lidt mere besværligt men hvis alternativet er at få en evt. bøde når man har kørsels forbud så er det vel til at leve med. Jamen, det lyder jo godt. Skal jeg bare ringe til bilprovningen eller til den enkelte synshal? Og kan jeg evt. lokke dig til at skrive nummeret man skal ringe til?
MC Manden Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Jamen, det lyder jo godt. Skal jeg bare ringe til bilprovningen eller til den enkelte synshal? Og kan jeg evt. lokke dig til at skrive nummeret man skal ringe til? Helt ærligt... linket findes allerede i denne tråd. http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_LookupWeb/128C761C469D6B5BC1257090003FEF15!opendocument&m=13
seb Besvaret May 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2006 Öppettider Måndag-fredag 06.00-22.00 Lördag 10.00-14.00 Söndag 16.00-20.00 Ändrade öppettider följande dagar: 25 maj: 08.00-22.00 6 juni: 08.00-22.00 Telefonnummer 0771-600 600 Bokning av registreringsbesiktning 0771-600 500 Måndag-fredag 08.00-17.00 Så er det her også hvis en anden en dag finder frem til samme tråd... Er nok blevet smittet lidt af den dovne svenske mentalitet. :o
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu