Madsen Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 ØJ! Tillykke med ham... Han er vel nok flot
larscph Besvaret May 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2006 Tak-tak... ;) Og efter en smule overtalelse og lokken fattede han nu endelig konceptet i en trappe!! Efter at ha' stået nede under og været sååååå ked i en halv times tiden ud at kunne finde oven på... *GG* Ja, han kommer fra et hjem uden trappe!
Madsen Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Tak-tak... ;) Og efter en smule overtalelse og lokken fattede han nu endelig konceptet i en trappe!! Efter at ha' stået nede under og været sååååå ked i en halv times tiden ud at kunne finde oven på... *GG* Ja' date=' han kommer fra et hjem uden trappe![/quote'] Nåååå... Det bette pus... Sikke da en udfordring at få... Hvad siger de andre til ham? Og han til dem?
larscph Besvaret May 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2006 Ja det er jo meget sjovt faktisk... Vi har Sif (labrador'en på 1½) og Simba (den gule Grand Danois på 5). Simba er jo som racen er bedst, fedtmuleagtig, elsker at nusse og når en mennesker gider klø ørerne. Sif er en krudtugle der i øvrigt gerne bruger hele lørdagen udenfor i haven og skoven med diverse "hundeaktiviteter". Og nu så Geezer på 4½ der hele sit liv har boet i en kennel som deres avlshan. Han er meget opmærksom, og udmærker sig jo ved at kunne se ud af ruderne i bilen selv om man ligger ned bagi. Så han holdt pænt øje med alle dem bagved og ved siden af hele vejen ud af København. De to tøser her er faktisk meget sammentømret som flok selv om Simba til tider er meget træt af Sif's hvalpede drillerier. Men naboens Rottweilerhan skal bare sige ét grrrr til Sif fordi han syntes hun er for meget - så står Simba klar til at "redde" hende. Vi kom så hjem i dag - i øvrigt som alle de andre gange ingen toldere der gad se på hans papirer - og ud med Geezer i haven. Da tøserne inden for fik øje på ham gik det hele i selvsving! Nå.. men åbne døren og Simba der jo ellers plejer at sætte sig i respekt dukkede alligevel nakken - hun syntes vist nok han var stor ham den nye!! Sif startede på samme måde, men efter lidt fjolle rundt på græsplænen gik hun i labrador-fjolle-mode igen. Geezer ignorerer det dog 110% indtil videre, iskold går han bare videre hvis hun prøver at hoppe op af ham. Men ellers var de meget som vovser er meget nysgerrig, snuse-snuse og lige lure hinanden lidt af. Geezer udmærkede sig ved at være en rigtig hanhun og har vel lige tisset de første 7-8 steder rundt om i haven. Han opgav dog projektet her senere da vi fik ned i skoven - hold op der er jo bare rigtig mange træer!!! Simba syntes vist der er lidt for meget med den dér nye!! Så hun ligger lige nu og surmuler nede under skrivebordet her - men alt i alt tog hun det pænt og skal nok blive god igen. Men det er også klart, sådan en han-hund er altså til tider frygtelig nærgående! Geezer ligger nu på sit tæppe inden ved siden af sofaen hos Heidi - og Sif ligger på favoritpladsen - dørmåtten nedenunder. Så alt ånder fred og ro, og han er så vidt det kan bedømmes trods alt OK syntes de to. Han er jo i øvrigt meget lydig - går rigtig fint på plads uden snor og bare ét "læg dig" så gør han det. Men sjovt - vi har ikke fundet ordet til at få ham til at sidde!!! Prøvede med "sit" og "sæt dig", og det endte med at han lettere fortvivlet lagde sig ned for bare at gøre et eller andet.. hihi.. Så skal vist lige ha' spurgt der hvor vi har fået ham hvad det mon hedder!?! Men ellers er han dejlig... Stooore blå øjne... Hvis du rækker en arm frem og klapper så får du først en pote.. Sig "op".. Så står han på skulderne af dig. Lidt stor at have der, men ret sjovt alligvel. Så det skal nok blive rigtig godt - utrolig så ens de to Grand Danois'er er i deres måde at være på!
larscph Besvaret May 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2006 Og det var det med territorie...
Madsen Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Ej hvor lyder det til at være gået godt! Ret imponerede når man tænker på hvor meget flokdyr de to damer er og hvor hurtigt de så har accepteret ham... Men han er sikkert lige lidt større end at man tør hoppe på ham... og nok bedre som allieret :) Hende Simba skal nok komme over det, og inden længe er de de bedste venner... ( og sikke en dejlig måde du skriver det hele på, har klukket for mig selv mens jeg læste det! ) Det er da også noget af en anden verden han er kommet til, med en skov, tusindvis af svenske træer, damer og ikke mindst trapper! Hvor lyder og ser han, og de to andre ikke at forglemme, til at være nogle dejlige vovser Glæder mig selv til at vi skal have en ny killing om en månedstid... er heller ikke helt sikker på at fruen tager det helt pænt...
Miriam Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 ....Geezer på 4½ Øhhh lille skriver du :D
larscph Besvaret May 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2006 Øhhh lille skriver du :D Hihi.. Ja måske ikke.. Jeg siger dig - man fik et blik eller to inde på fortovet i København. Men from som et lam, det er han!
larscph Besvaret May 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2006 Ej hvor lyder det til at være gået godt! Ret imponerede når man tænker på hvor meget flokdyr de to damer er og hvor hurtigt de så har accepteret ham... Men han er sikkert lige lidt større end at man tør hoppe på ham... og nok bedre som allieret :) Ja det gik faktisk over al forventning. Det er nok noget med størrelsen, og så er det nok også han er jo en han, og det er nok meget "normalt" for hunde at ha' sig en hanvovse til at gå og hjælpe med at passe på det hele. Glæder mig selv til at vi skal have en ny killing om en månedstid... er heller ikke helt sikker på at fruen tager det helt pænt... Hihi.. Ja faktisk har Geezer jo også stadig til gode at møde vores kat Emil der huserer i stalden og rundt om på grunden. Emil kom faktisk gående her mens vi spiste - og jeg siger dig at træstubben udenfor som Geezer havde makeret grundigt af blev undersøgt grundigt. Og så er det jo hestene og el-hegnet, men det må også blive en anden dag. Men jeg kan også godt forestille mig at sådan en lille ny killing kan få enhver voksen kat til at være klar med kufferten og en enkeltbillet til Langbortistan ved hoveddøren
Madsen Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Ja det gik faktisk over al forventning. Det er nok noget med størrelsen, og så er det nok også han er jo en han, og det er nok meget "normalt" for hunde at ha' sig en hanvovse til at gå og hjælpe med at passe på det hele. Hihi.. Ja faktisk har Geezer jo også stadig til gode at møde vores kat Emil der huserer i stalden og rundt om på grunden. Emil kom faktisk gående her mens vi spiste - og jeg siger dig at træstubben udenfor som Geezer havde makeret grundigt af blev undersøgt grundigt. Og så er det jo hestene og el-hegnet, men det må også blive en anden dag. Men jeg kan også godt forestille mig at sådan en lille ny killing kan få enhver voksen kat til at være klar med kufferten og en enkeltbillet til Langbortistan ved hoveddøren Hvor er det bare dejligt det er gået så godt! Håber at katten Emil og hestene også tager godt imod ham... Ja, katte kan desværre være nogle slemme nogle, men de er bestemt ikke dumme, og jeg er sikker på at Emil vil se fornuften i at have sådan en stor flot fyr som sin bedste ven... Dengang jeg var lille og boede ude på landet sammen med min mor, fandt vi ud af hvilket forhold hunden og katten havde... Nytårsaften havde min mor lagt 4 engelske bøffer frem på køkkenbordet, og lige inden de skulle på panden skulle hun lige tage telefonen... Da hun stod med ryggen til og snakkede, hørte hun et underligt klask, og da hun vendte sig om, så hun katten sidde og fiske de dejlige bøffer ned på gulvet til den selv og hunden... Hunden var hurtig, tog bøfferne i munden og løb udenfor, hvorefter katten luntede efter... sammen delte de så det bytte imens vi sad indefor og spiste risengrød nytårsaften... Det kan vist kadesTEAMWORK - på trods af at de to hadede hinanden inderligt til hverdag... Så selvom man er hund og kat, så kan man godt finde musikken sammen... :p
hsahirf Besvaret May 25, 2006 Rapporter Besvaret May 25, 2006 Herlige dyrehistorier i disker op med der, får helt lyst til at begynde at kigge efter hus i stedet for efter lejlighed - savner sgu min kleiner münsterländer/border collie tæve (der pudsigt nok også hedder Sif ) - hun endte hos sin mor, som flyttede i rækkehus da vore veje skiltes, mens jeg fik lejlighed herovre hinsidan. Larscph: tror du der kommer danois-hvalpe ud af jeres nyerhvervelse?
larscph Besvaret May 25, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 25, 2006 Herlige dyrehistorier i disker op med der' date=' får helt lyst til at begynde at kigge efter hus i stedet for efter lejlighed - savner sgu min kleiner münsterländer/border collie tæve (der pudsigt nok også hedder Sif ) - hun endte hos sin mor, som flyttede i rækkehus da vore veje skiltes, mens jeg fik lejlighed herovre hinsidan.[/quote'] Heh.. Jeg det er faktisk meget sjovt.. Sif er faktisk ikke en ægte labrador, hendes far er også Kleiner Münsterländer. Det giver udslag i at hun klart har arvet noget jagtinstikt fra ham, tager pænt stand på harer og andet vildt ude på marken. Hun kan bruge timer på bare at sidde på græsplænen og betragte solsortene der flyver ind og ud af redekassen med mad til deres unger. Desværre ikke. Simba er en alderne dame (for en Grand Danois altså... de bliver typisk ikke mere en 7-8 år) og har aldrig haft hvalpe, så det er nok for sent at lade hende få et kuld nu. Derudover har vi lovet ikke at bruge Geezer til avl, som en del af aftalen om at han kom på pension heroppe. Vi var nede hos ham for et par måneder siden mens vi ventede på vaccinationer mm kom i stand og der havde de lige fået et kuld hvalpe på kennelen - sådan nogen 6 uger gamle Grand Danois hvalpe er BARE kære kan jeg godt sige.....
larscph Besvaret May 25, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 25, 2006 Kanon billeder Lars. Tillykke med den lille ny.... Tak-tak!!! Vi har lige været nede og hilse på hestene her til aften, de var godt nok styre syntes han. Men ikke mere end at man godt lige kunne fjolle rundt og gø lidt af dem... Vi ville så gerne have hund igen begge to, en turbo-labrador eller noget andet sjovt med fart på, de er virkeligt grineren. Eller en Schäfer som da jeg kørte vagt, min kæreste er vokset op med flere af dem. Men det er synd for alle parter i en lejlighed midt i byen. Rigtig nok - det skal gerne være sådan at de kan komme ud i noget der ligner natur på lufteture. Vi boede for en del år siden i lejlighed Lyngby, men lige ud til Mølleådalen så 5 minutter på fod og man var i skoven. Vores labrador blanding som vi havde det trivedes bestemt udmærket! Det ser ud til at i er nødt til at vælge bil ud fra hundestørrelsen nu hva`? Der må være læs på når skal hjem til familen allesammen 3 Store hunde og 5 sække hundefoder. Hehe.. Vi har dem faktisk meget sjældent med nogen steder, det er alt for bøvlet - og det er de færreste der vil være ægte glade for at vi komme anstigende med to Grand Danois'er og en turbo-labrador tror jeg! Men har dog en plan om at hele flokken og vi skal i sommerhus i Tisvildeleje på ferie her til sommer... Der skal de to små nok vække behørig opsigt på de små sommerhusveje! :p
Heidi Besvaret May 26, 2006 Rapporter Besvaret May 26, 2006 Jamen tillykke med den lille ny Han er da bare dejlig, kan da godt forstå at tøserne ikke sagde noget til ham og en mand i huset kan de fleste kvinder lide (nogen skal rende rundt og være på vagt mens man selv slænger sig i sofaen og får hundguffer) Det må være heaven for en kennel avlshan at komme op til jer og være rigtig hund de sidste (MANGE) år. Held og lykke med alle hundene, og i da da velkommen herop med allesammen, vi venter jo 1 stk. vrinskende baby i nærmeste fremtid, og lur mig om ikke Greezer er størrre end den ventet baby, måske har de samme farve BTW så mener jeg godt man kan have hund i en lejlighed. Det er ikke hvor man bor, men hvordan man har sin hund der tæller. En villa-hund der aldrig kommer uden for haven "den lufter jo sig selv i haven eller lejlighedshund der bliver luftet flere gange dagligt, møder andre hunde og andre indtryk. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge ;)
larscph Besvaret May 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 27, 2006 Jamen tillykke med den lille ny Han er da bare dejlig, kan da godt forstå at tøserne ikke sagde noget til ham og en mand i huset kan de fleste kvinder lide (nogen skal rende rundt og være på vagt mens man selv slænger sig i sofaen og får hundguffer) Det må være heaven for en kennel avlshan at komme op til jer og være rigtig hund de sidste (MANGE) år. Tak skal du ha'! Sjovt det med sofaen, for han er jo ikke vandt til at hunde kommer sådan nogen steder - og han går altså heller ikke i hverken sofa eller seng. Men hold da k*ft han gloede da Simba spankulerede op i vores 2 personers lædersofa og lagde sig med et "brummmmmmm" som en GD nu kan det. Til gengæld er han glad for sine spejdertæpper og det er jo faktisk rigtig praktisk, har man sådan et med så lægger han sig hvor som helst. Men han er absolut vild med at være kommet på friland, går helt i selvsving, snurrer om sig selv og piver hver eneste gang vi skal ud. Held og lykke med alle hundene, og i da da velkommen herop med allesammen, vi venter jo 1 stk. vrinskende baby i nærmeste fremtid, og lur mig om ikke Greezer er størrre end den ventet baby, måske har de samme farve Uha.. Sig ikke føl til min Heidi her.. Hun glor laaaaangt efter dem både stutteriet nede af vejen har fået, længere nede i Stockamöllan også og ude på vejen mod Eslöv vrimler det med hestebørn! Så jeg tør bestemt ikke afvise at hun insisterer på at se jeres vrinske-baby.... Helt personligt syntes jeg jo også det er ret hyggeligt der hvor de har kalve gående på fold, sådan en flok der løøøøber efter mor-ko på marken er da ikke til at stå for. (og så smager de jo godt når de blir lidt større ) BTW så mener jeg godt man kan have hund i en lejlighed. Det er ikke hvor man bor, men hvordan man har sin hund der tæller. En villa-hund der aldrig kommer uden for haven "den lufter jo sig selv i haven eller lejlighedshund der bliver luftet flere gange dagligt, møder andre hunde og andre indtryk. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge ;) Præcist nemlig! Og hvis man så gør sig selv den tjeneste at vælge en af dem der ikke er ekstra-motionskrævede til lejligheden.... Hunde tilpasser sig jo også hvor de bor, det er de eksperter til. Selv om jeg tror nu Sif godt kunne savne at bo på landet hun kan bruge mange-mange timer udenfor i og omkring haven hvor hun holder øje med alle dyrene derude, og passer på de halve boller, tørrede griseører og hvad hun efterhånden ellers har fået gravet ned rundt omkring
kimmoe Besvaret May 27, 2006 Rapporter Besvaret May 27, 2006 Grand Danois og hvad man bør vide..... Undskyld jeg blander mig men jeg ku ikke lade være, da jeg selv har en Grand Danois. Du skriver at endelig fik i jeres nye Grand Danois til at gå op af trapper......men men men, en Grand Danois' har ikke godt af at gå på trapper....og det ved den.....derfor dens modvillighed. Og med hensyn til at sidde pænt på kommandoen "sit"....ja så ved den også at dette ikke er godt for en stor hund som en Grand Danois.....derfor lærer man helst ikke en Grand Danois' at sidde eller gå på trapper.....i hvert fald ikke hvis man vil ha glæde af den i længere tid en gennemsnitttet som jo er 8 år.....så derfor denne lille hjælp...ikke så meget for jeres skyld men for den "lille nye Grand Danois". Og hvis i vil lære lidt om hunderacen Grand Danois så prøv engang at søge på racen på nettet.... Men ellers en sød historie.;) Ja det er jo meget sjovt faktisk... Vi har Sif (labrador'en på 1½) og Simba (den gule Grand Danois på 5). Simba er jo som racen er bedst, fedtmuleagtig, elsker at nusse og når en mennesker gider klø ørerne. Sif er en krudtugle der i øvrigt gerne bruger hele lørdagen udenfor i haven og skoven med diverse "hundeaktiviteter". Og nu så Geezer på 4½ der hele sit liv har boet i en kennel som deres avlshan. Han er meget opmærksom, og udmærker sig jo ved at kunne se ud af ruderne i bilen selv om man ligger ned bagi. Så han holdt pænt øje med alle dem bagved og ved siden af hele vejen ud af København. De to tøser her er faktisk meget sammentømret som flok selv om Simba til tider er meget træt af Sif's hvalpede drillerier. Men naboens Rottweilerhan skal bare sige ét grrrr til Sif fordi han syntes hun er for meget - så står Simba klar til at "redde" hende. Vi kom så hjem i dag - i øvrigt som alle de andre gange ingen toldere der gad se på hans papirer - og ud med Geezer i haven. Da tøserne inden for fik øje på ham gik det hele i selvsving! Nå.. men åbne døren og Simba der jo ellers plejer at sætte sig i respekt dukkede alligevel nakken - hun syntes vist nok han var stor ham den nye!! Sif startede på samme måde, men efter lidt fjolle rundt på græsplænen gik hun i labrador-fjolle-mode igen. Geezer ignorerer det dog 110% indtil videre, iskold går han bare videre hvis hun prøver at hoppe op af ham. Men ellers var de meget som vovser er meget nysgerrig, snuse-snuse og lige lure hinanden lidt af. Geezer udmærkede sig ved at være en rigtig hanhun og har vel lige tisset de første 7-8 steder rundt om i haven. Han opgav dog projektet her senere da vi fik ned i skoven - hold op der er jo bare rigtig mange træer!!! Simba syntes vist der er lidt for meget med den dér nye!! Så hun ligger lige nu og surmuler nede under skrivebordet her - men alt i alt tog hun det pænt og skal nok blive god igen. Men det er også klart, sådan en han-hund er altså til tider frygtelig nærgående! Geezer ligger nu på sit tæppe inden ved siden af sofaen hos Heidi - og Sif ligger på favoritpladsen - dørmåtten nedenunder. Så alt ånder fred og ro, og han er så vidt det kan bedømmes trods alt OK syntes de to. Han er jo i øvrigt meget lydig - går rigtig fint på plads uden snor og bare ét "læg dig" så gør han det. Men sjovt - vi har ikke fundet ordet til at få ham til at sidde!!! Prøvede med "sit" og "sæt dig", og det endte med at han lettere fortvivlet lagde sig ned for bare at gøre et eller andet.. hihi.. Så skal vist lige ha' spurgt der hvor vi har fået ham hvad det mon hedder!?! Men ellers er han dejlig... Stooore blå øjne... Hvis du rækker en arm frem og klapper så får du først en pote.. Sig "op".. Så står han på skulderne af dig. Lidt stor at have der, men ret sjovt alligvel. Så det skal nok blive rigtig godt - utrolig så ens de to Grand Danois'er er i deres måde at være på!
larscph Besvaret May 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 27, 2006 Undskyld jeg blander mig men jeg ku ikke lade være' date=' da jeg selv har en Grand Danois.[/quote'] Du er da altid velkommen :) Hvad er en han for en - din? Vores GD'er er her http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12859 http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3968 og så skal vi jo ikke glemme Sif http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3969
Miss W Besvaret May 28, 2006 Rapporter Besvaret May 28, 2006 http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12859 http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3968 og så skal vi jo ikke glemme Sif http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3969 Hej Lars, Tillykke med den nye flotte "mand"! Jeg lurede lige på jeres galleri - vil bare sige at de ser super dejlige ud alle tre :) Skønne billeder som bringer mig stort smil på læben. Det ser også ud til at I har den helt rigtige plads til dem. :) Fortsat god søndag fra Winnie
larscph Besvaret May 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 28, 2006 Tillykke med den nye flotte "mand"! Jeg lurede lige på jeres galleri - vil bare sige at de ser super dejlige ud alle tre :) Skønne billeder som bringer mig stort smil på læben. Det ser også ud til at I har den helt rigtige plads til dem. :) Fortsat god søndag fra Winnie :) Tusind tak... Og ja - de elsker at tøffe rundt udenfor... God søndag til dig også!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu