larscph Skrevet May 31, 2006 Rapporter Skrevet May 31, 2006 Er der nogen der ved - eller kan vores ven hos Skat*Øresund oplyse om hvordan reglerne er for befordringsfradrag når man som studerende på SU (og studiet er den primære beskæftigelse) og pendler til "fritids"-job i DK i fx sommerferien hvor man betaler alm skat og øvrige bidrag af lønnen der. - Har man alm. befordringsfradrag de dage man er på job (det har man så vidt jeg kan læse mig til rundt omkring på nettet)? - Accepteres fradraget for brobizz/passage af Øresundsbron ligeledes hvis man pendler i bil?
bananas Besvaret May 31, 2006 Rapporter Besvaret May 31, 2006 "studieaktiv" - betyder det at du studerer eller at du har et studierelevant job eller?? Så vidt jeg husker kan man ikke få noget befordingsfradrag som studerende. Men hvis du fx. ved siden af har et eller andet time-job på bare en enkelt time om dagen kan du godt få befordingsfradrag.
larscph Besvaret May 31, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 31, 2006 "studieaktiv" - betyder det at du studerer eller at du har et studierelevant job eller?? Det betyder at hun (det er kæreste og ikke mig der er tale om) læser til sygeplejerske på fuld tid, modtager SU osv. Hun overvejer så et studiejob i sommerferien og det var derfor interessant om man har fradrag for befordring i den forbindelse.
bananas Besvaret May 31, 2006 Rapporter Besvaret May 31, 2006 Et studiejob er også et job - hvis bare hun får en lønseddel og betaler skat så får hun befordingsfradrag for alle de dage hun er på studiejob inkl. bro og det hele hvis hun kører i bil. At hun studerer ved siden af annulerer ikke et befordringsfradrag. Dengang jeg selv studerede boede jeg i starten hos mine forældre i en forstad uden for København og havde studiejob inde i København. Jeg tog/fik fuldt befordringsfradrag for alle mine arbejdsdage - også dem, hvor jeg kun arbejdede 2-3 timer.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu