Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Efter mit først rigtige besøg i malmø i dag, og min først visning så var der et par ting der overraskede mig lidt på min færden rundt i det svenske.. Kan det virkelig passe at man skal betale 5 SEK alle steder hver gang man skal pisse, selv på en McD eller et varehus?? :surprise: Kan det virkeligt passe at man skal veje sin frugt og grønt alle steder? Det bliver jo svinedyrt for min kone og jeg da vi spiser rigtig rigtig rigtig meget frugt :sad: Ellers en god tur!

Besvaret
Efter mit først rigtige besøg i malmø i dag, og min først visning så var der et par ting der overraskede mig lidt på min færden rundt i det svenske.. Kan det virkelig passe at man skal betale 5 SEK alle steder hver gang man skal pisse, selv på en McD eller et varehus?? :surprise: Kan det virkeligt passe at man skal veje sin frugt og grønt alle steder? Det bliver jo svinedyrt for min kone og jeg da vi spiser rigtig rigtig rigtig meget frugt :sad: Ellers en god tur!
Ja, jeg ser da tydeligt at dette er rigeligt med argumenter til at blive i Dk. Tænk engang... de sørger faktisk for rene toiletter, og tillader sig at tage penge for det.... Jeg ved ikke hvor du køber dine grøntsager, men i de supermarkeder jeg har været i, der er det væsentlig billigere end i DK, og desuden får man kun hvad man har brug for... Betydelig nemmere/bedre end i DK
Guest Supermule
Besvaret

Har ikke oplevet det med pisseriet.... og frugt handler man i DK. Kan ikke betale sig andet....

Guest Trine
Besvaret

Altså vi synes det med vejning er frugt og grønt er fantastisk. Så køber man kun det man har brug for, og undgår at smide så meget ud. Desuden BETALER man kun for det man har brug for... Alsolut et plus... Jeg er faktisk lidt imponeret over du allerede på 1 dagen har fundet ud af det med pisseriet.. jeg har boet her 2 år nu og har aldrig oplevet at betale.

Besvaret
Ja, jeg ser da tydeligt at dette er rigeligt med argumenter til at blive i Dk. Tænk engang... de sørger faktisk for rene toiletter, og tillader sig at tage penge for det.... Jeg har nu aldrig sagt/ment at det var et argument for at blive i DK. Jeg var blot overrasket ;) Og som SM siger "frugt skal købes i DK"... det må også være min klare konklusion i dag, da det der ellers koster os 80 kroner i frugt her, ellers nemt koster os det dobbelte i SE...
Besvaret
Jeg er faktisk lidt imponeret over du allerede på 1 dagen har fundet ud af det med pisseriet.. jeg har boet her 2 år nu og har aldrig oplevet at betale.
Jamen naturen råbte temmeligt højt på daværende tidspunkt, og de 3 steder jeg prøvede var betalingssteder... pæne og rene naturligvis... :laugh:
Besvaret
Og som SM siger "frugt skal købes i DK"... det må også være min klare konklusion i dag, da det der ellers koster os 80 kroner i frugt her, ellers nemt koster os det dobbelte i SE...
Tja.. det har jeg aldrig fundet nødvendigt. Der findes så mange billige butikker herovre, så det er unødvendigt
Guest Trine
Besvaret
Og som SM siger "frugt skal købes i DK"... det må også være min klare konklusion i dag, da det der ellers koster os 80 kroner i frugt her, ellers nemt koster os det dobbelte i SE...
Det kommer da så sandelig an på kiloprisen... bare fordi det er vej selv, er jo ikke ensbetydende med det er dyrt..
Besvaret

Jeg kan slet ikke se hvorfor man skal købe sin frugt i DK frem for SE. Det er generelt billigere herovre, man putter den friske frugt man vil have i vej-selv-posen (ikke som i DK hvor man får en 2 kg pose med stødte æbler osv). Desuden står alle folk ikke her i landet og rager på alt frugt/grønt for at finde den største til enhedspris, man betaler i stedet en kg pris for det man har taget.. Jeg mener, i DK står alle og rager rundt på bananerne for at finde de 10 største til en 20'er, eller rager på alle agurkerne for at finde den største til 6,95.. Prøv i stedet at forestil dig, at du bare tager den/det frugt/grønt du vil have, og så er prisen afhængig af vægten i posen :th2: Eneste minus er, at enkelte grøntsager er sindsygt meget dyrere i SE end i DK (porrer, broccoli, salathoveder - dem køber man i DK). Alt andet handles i SE. I øvrigt gad jeg godt se hvem der handler f.eks svampe i DK frem for SE, for så er man da godt nok uvidende :rolleye:

Besvaret
Jeg mener' date=' i DK står alle og rager rundt på bananerne for at finde de 10 største til en 20'erQUOTE'] Enig... lige bortset fra at bananerne i dk, ikke længere fåes 10 for en 20'er... nix... nu hedder prisen skam 7 stk for en 20'er - og det er på trods af at de næsten lige er ved at løbe ud af dato... :mad:
Besvaret
Eneste minus er, at enkelte grøntsager er sindsygt meget dyrere i SE end i DK (porrer, broccoli, salathoveder - dem køber man i DK).
Er så enig med dig om det her. men der er en anden minus ting som jeg vil nævne, og det er kvaliteten på varerne. Synes at grøntsagerne er bedre i DK, på min lokale ICA og Konsum ser de ikke alt for lækre ud.
Besvaret

Så må i godt nok generelt have bedre forretninger i Malmö end her i Eslöv. Generelt syntes jeg at kvaliteten er bedre i eks. bilka ved fields end den er her i byen. Med en kone der er vegetar ryger der en del igennem systemet, og jeg kan helt klart se at både pris og kvalitet på mange punkter er bedre i dk. Dog kan det ikke betale sig at købe kartofler og løg. Eks. 15 nektariner i dk (25,00 sek) 15 nektariner her i byen 40 sek - Ananas i dk (33,00 sek) her i byen med samme vægt 53,00 - Grønne asparges i dk (20,00 sek) samme vægt her i byen 28,00 og jeg kunne blive ved......

Besvaret

Selv med omregning fra dk<-->se-mønt, så kan jeg godt se at Esløv åbenbart er en dyr grøntsags/frugt-by. Men m.h.t. kvaliteten af sagerne herovre, så synes jeg ikke den er dårligere. Enig i at nogle forretninger har et, direkte, sørgeligt udvalg - og kvaliteten kan ligge på låget af en skraldespand. Men jeg synes ikke dette er generelt herovre - men derimod mere et udslag af den enkelte butiks politik og ønsker/formåen på området. Det må da kunne lade sig gøre at hitte en go´ biks med disse varer i Esløv!? Alternativt i omegnen. Den mest vel-assorterede og frisk-duftende frugt & grønt-afdeling, jeg endnu har oplevet her i Sverige, lå i....Örkelljunga! :surprise: :) Ja...jeg var også en kende overrasket.

Besvaret

Jeg er generelt ganske godt tilfreds med diverse grøntafdelinger, og syntes det er dejligt at man i SE kan finde ud af at veje tingene ved kassen, så man ikke skal vente på dem der ikke kan huske at veje deres grøntsager. Men, jeg savner dog stadig min grønthandler på Nørrebrogade. Han var nok mere en traditionel købmand end supermarked. Sød og rar og høflig, altid god betjening og masser af gode grøntsager + frugt til rasende billige priser. Nåja, og så havde han også et væld af krydderier og sjove ting man kunne gå på opdagelse i.

Besvaret

Nu er jeg godt nok ikke den store frugt og grøntspiser. "Jeg har sgu' ikke kæmpet mig vej helt op til toppen af fødekæden for at æde frugt":laugh: Men det hænder da at der pludselig bliver brug for noget grønt der ikke står Tuborg på og så er det at det irriterer mig, at Konsum her i Kävlinge ikke har opsat en vægt i grøntafdelingen. Næ jeg må vente med overraskelsen til jeg kommer op og siger pænt goddag til kassedamen. Er det normalt at man ikke selv må veje sine grøntsager?:confused: /Jesper

Besvaret
Nu er jeg godt nok ikke den store frugt og grøntspiser. "Jeg har sgu' ikke kæmpet mig vej helt op til toppen af fødekæden for at æde frugt":laugh: Men det hænder da at der pludselig bliver brug for noget grønt der ikke står Tuborg på og så er det at det irriterer mig, at Konsum her i Kävlinge ikke har opsat en vægt i grøntafdelingen. Næ jeg må vente med overraskelsen til jeg kommer op og siger pænt goddag til kassedamen. Er det normalt at man ikke selv må veje sine grøntsager?:confused: /Jesper
Ja synes også det var et problem da jeg kom hertil. Det var mere slik :laugh: Prisen på slik er så langt nede at flere spurgte og stadig gør, om vi ikke kan købe med for fx. 200.-kr Så kan man gå helt ned til kasserne og ind foran de andre for at spørge om de lige gider at veje den. Efter 2 år, er der nu en vægt ved slikket :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...