koustrup Skrevet June 5, 2006 Rapporter Skrevet June 5, 2006 Hej folkens. Nu er det min tur til at bede om hjælp, og jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig på vej..... 1. Vil i tro at det er muligt at købe en bostadsret til 500.000 dk kr. med afbetaling på 2500 kr. pr. måned de første 4 år (kæresten skal læse), og uden udbetaling? 2. Er det muligt at låne 100.000 dk. kr. (Til bil), med afbetaling på 1500 kr. pr. måned, unden udbetaling? 3. Hvad kræver banken af rådighedsbeløb i sverige? Ovenstående er med fast sikret indtægt, dog uden a-kasse (giver det plus???) På forhånd tak
larscph Besvaret June 5, 2006 Rapporter Besvaret June 5, 2006 Hvis du ikke kan lægge udbetaling skal du ikke regne med at det er specielt let at låne pengene i Sverige. Tal evt. med din danske bank om at lave et låne til udbetalingerne. Hvis du kommer herop fra DK helt uden "historie" i Sverige og vil låne 100% så tror jeg du får nej... I øvrigt kan det ikke anbefales nok at være i a-kasse når du bor i Sverige, efter hvad jeg har læst tidligere skal man stort set sælge alt og lidt til herovre for at kunne modtage kontanthjælp.
BS Besvaret June 6, 2006 Rapporter Besvaret June 6, 2006 Har selv haft lånt 450k i svensk nordea med en betaling på ca 1500 om mdr da pengene var meget små lige da jeg startede op. Billånet tror jeg du får svært ved derimod da du ingen udbetaling har.
MC Manden Besvaret June 6, 2006 Rapporter Besvaret June 6, 2006 2. Er det muligt at låne 100.000 dk. kr. (Til bil), med afbetaling på 1500 kr. pr. måned, unden udbetaling? Du kan sagtens låne 125.000 SEK (100.000 dkk) uden udbetaling, men så bliver det ikke som billån, men som almindeligt forbrugslån. Renten bliver dyrere, men det kan lade sig gøre. Iøvrigt så kan man kun låne til en bil, hvis man køber hos autoriseret forhandler, ihvertfald hvis man har SEB Banken.... (min erfaring, andre vil sikkert sige noget andet)
Mohlin Besvaret June 6, 2006 Rapporter Besvaret June 6, 2006 Man kan få afdragsfria lån i Sverige också, så det borde inte vara nåt problem. Men räntan ska du betala, men vad det kostar vet jag inte.
almir.dk Besvaret June 6, 2006 Rapporter Besvaret June 6, 2006 Hej folkens. Nu er det min tur til at bede om hjælp, og jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig på vej..... 1. Vil i tro at det er muligt at købe en bostadsret til 500.000 dk kr. med afbetaling på 2500 kr. pr. måned de første 4 år (kæresten skal læse), og uden udbetaling? 2. Er det muligt at låne 100.000 dk. kr. (Til bil), med afbetaling på 1500 kr. pr. måned, unden udbetaling? 3. Hvad kræver banken af rådighedsbeløb i sverige? Ovenstående er med fast sikret indtægt, dog uden a-kasse (giver det plus???) På forhånd tak Snak med SEB bank, de er meget flinke mod os da kommer fra DK... Hilsen Almir
koustrup Besvaret June 6, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 6, 2006 Så prøver jeg følgende.... Vil skrive til SEB og Nordea mht. følgende: Låne 20.000 dk kr. i DK til udbetaling på bil, resten i sverige... Låne 500.000 dk kr. I sverige til bostadsretten, med 2500 kr. pr. måned. Men hvor meget ser de gerne i rådighedsbeløb?? Hvor meget vil jeg få ekstra i fradrag når jeg nu låner 500.000 kr.? Tusind tak for alt jeres hjælp, dejlig med sådan en sammenhold herinde
mrode Besvaret June 6, 2006 Rapporter Besvaret June 6, 2006 Men hvor meget ser de gerne i rådighedsbeløb?? Hvor meget vil jeg få ekstra i fradrag når jeg nu låner 500.000 kr.? Det er *meget* forskelligt.. alt efter hvor stor familien er og situationen.. Fx. vil min bankrådgiver have jeg har min. 5.000 til privatforbrug efter alle regninger er betalt og det er der jo ingen på SU der kan klare. Fradraget kan du finde ved at gange lånet med rentesatsen. ca. 32% af det beløb er den skattemæssige besparelse og det du "får ud af" at have lånet. Dette er dog kun gældende hvis du ikke har anden positiv kapitalindkomst at modregne i, for så er det vist 59%.
koustrup Besvaret June 7, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 7, 2006 Det er *meget* forskelligt.. alt efter hvor stor familien er og situationen.. Fx. vil min bankrådgiver have jeg har min. 5.000 til privatforbrug efter alle regninger er betalt og det er der jo ingen på SU der kan klare. . Hvor meget får du så lov at "nøjes" med at have i rådighedsbeløb?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu