Guest ThomasO Skrevet June 7, 2006 Rapporter Skrevet June 7, 2006 Ved ikke om det har været diskuteret før, men jeg har tit undret mig over hvor hilsenen: Tjenare kommer fra. Mente lidt det må minde om det mere gammeldags til tjeneste som man sagde før i tiden i Danmark. Vi har jo mange ting til fælles sprogmæssigt. Det var nu ikke helt ved siden af. http://susning.nu/Tjenare
Gio Besvaret June 7, 2006 Rapporter Besvaret June 7, 2006 Ved ikke om det har været diskuteret før' date= men jeg har tit undret mig over hvor hilsenen: Tjenare kommer fra. Mente lidt det må minde om det mere gammeldags til tjeneste som man sagde før i tiden i Danmark. Vi har jo mange ting til fælles sprogmæssigt. Det var nu ikke helt ved siden af. http://susning.nu/TjenareUnderligt at Skåningen har taget et 08-ord til sig *hmm*...:p
SanneJ Besvaret June 7, 2006 Rapporter Besvaret June 7, 2006 Underligt at Skåningen har taget et 08-ord til sig *hmm*...:p Vedkommende gätter jo også bare ;) Hilsningen kan også forkortes til bare "tja", hvis man hörer til dem der vil väre så kortfattet som muligt :)
Guest ThomasO Besvaret June 7, 2006 Rapporter Besvaret June 7, 2006 Gio: det er ikke mig du mener vel... bandit.... Har bare undret mig over den der "Scchjena" de sagde..... Mine venner siger mest Haaiiijj eller god-dag-ens... eller hej-hej Og de bliver mærkelige i hovedet hver gang jeg kommer til at sige: Hej du (Hey då er jo farvel)
Toft Besvaret June 7, 2006 Rapporter Besvaret June 7, 2006 Hilsningen kan også forkortes til bare "tja"' date=' hvis man hörer til dem der vil väre så kortfattet som muligt :)[/quote'] Og den bløde mellemvej, som jeg oftest synes jeg ser på skrift, er så "Tjena" :) Helt klart 08'ernes yndlings-hilse-ord, i hvert fald alle dem jeg efterhånden har mødt der.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu