Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, jeg har kig på en lejlighed i "KROKSBÄCK" er der nogen der kender området??? Er der f.eks mange problemer med invandrere??? Hvordan ligger det i forhold til en togstation som man kan tage til kbh med??? Mvh. Tommy

Besvaret

Ja, jeg kan se at der er en der mener at det har et dårligt ry, men der kan jo være delte meninger??? har vesterbro i DK dårligt ry???, måske der var nogen der kender området lidt bedre???? Tommy

Besvaret

Tak for dit indlæg Humle, det hjalp mig utroligt meget. Det er jo lidt svært at forholde sig til at der er en der siger nogle steder som ikke har det bedste rygte, jeg bor nu i valby, men langt det meste af valby er jo et dejligt sted, men naturligvis er der også problemer nogen steder. Måske der var nogen der bor der eller noget??? Tommy

Guest Trine
Besvaret
Tak for dit indlæg Humle, det hjalp mig utroligt meget. Måske der var nogen der bor der eller noget??? Tommy
Vi bor der ikke selv men har en bekendt der lige har købt der. Han er godt tilfreds og fik at vide ved indflytning at der var kommet rigtig mange danskere til området. Ellers ved jeg ikke så meget om stedet desværre.
Besvaret
Måske det var en ide at tage ud og kigge på området ? Nogle syntes jo sikkert det er verdens navle, mens andre ikke vil bo der. Gør digselv den tjenste at kigge på området selv.
Præcis...tag ud og kig på området - både på en almindelig dag/aften, men også i weekenden...og dan´ dig så et indtryk. Ligesom med BS der æææælsker Grønland og moskusokser - og andre ikke ville bo der, om de så fik gratis internet ;)
Besvaret

Hej igen, ja jeg havde sådan set tænkt mig at tage derover her på søndag, men defor kan man jo godt spørge da jeg som sagt nok først er derovre på søndag det er jo altid rart med lidt inputs, det er vel derfor der er et forum. Og ja jeg er selv indvandre hvis jeg flytter derover, men du forstår vel godt at det ikke er danskere jeg tænker på eller hvad??? Såvidt jeg kan forstå er der store problemer med indvandrere i bla. Rosengård, jeg behøver vel ikke skære alt ting ud i pap før folk forstår hvad jeg mener eller hva`? Jeg taler om "krimminelle indvandrere" jeg går ikke ud fra at der er helt så mange danskere under den kategori... Tommy

Besvaret
Jeg taler om "krimminelle indvandrere" jeg går ikke ud fra at der er helt så mange danskere under den kategori...
Det kommer an på om hastighedsoverskridelser falder ind under kategorien "kriminel". Eftersom det er et lov-brud, så burde det jo egentlig. Og, i så fald, så har Skåne et problem af dimensioner :D Nå men, back On-Topic: Det lader ikke rigtig til der er så mange fra Kroksbäck herinde på debatten. Så du må jo tage til takke med bl.a. Mohlin´s info. At du så vælger at tage det for mindre gode varer, behøver jo ikke gøre velviljen til at hjælpe herinde mindre. Sunddebatten har en løssluppen omgangstone - og du bør huske på at alle herinde deltager frivilligt. Så at du ikke lige har fået (de) svar (du forventede) endnu, eller at de der ér kommet i tråden har været lettere "friske", og/eller indeholdende velmente gode råd....ville jeg kun tolke overmåde positivt. Ingen grund til at lyde utilfreds, fordi du ikke lige får det hele på et sølvfad indenfor 48 timer ;) Mere haster det vel heller ikke?
Besvaret
Såvidt jeg kan forstå er der store problemer med indvandrere i bla. Rosengård, jeg behøver vel ikke skære alt ting ud i pap før folk forstår hvad jeg mener eller hva`? Jeg taler om "krimminelle indvandrere" jeg går ikke ud fra at der er helt så mange danskere under den kategori... Tommy
Pas på med at nævne Rosengård herinde - folk går helt basak når de høre det ord :scared::rolleye: Jeg bor selv i Rosengård som er betegnet som "problemområde" - men jeg mangler endnu at opleve nogle af disse såkaldte problemer på nær hold (gad vide om de problemer overhovedet eksisterer :confused: ) Tag ud og kig på Kroksbäck og se hvad du selv syntes. Grænsen for hvornår episoder bliver til et problem, er jo forskellig fra person til person. Men held og lykke med at finde "stedet" for dig
Besvaret

Jeg bor i Kroksbäck og synes udemærket om det. Det skal også siges at bostadsrätterne er nogle af malmø's billigere og at man får meget for pengene. Jeg har ikke selv haft nogle problemmer herovre i Kroksbäck endnu. Min cykel har stået uandtastet og jeg håber at min fremtidige bil også vil kunne stå i fred. Den eneste episode jeg har set, var da blomsten af svensk ungdom, en fuld nyudklækket student, sparkede en saab i røven ude på p-pladsen. Fjols! Jeg vedhæfter lige et billede af Kroksbäck, så I kan se hvordan der ser ud:

Besvaret

Vedr. transport til København fra Krockbäck, så tager jeg en cykeltur på 4.5 km frem og tilbage mellem lejligheden og Malmø Syd st. Man kunne også på samme afstand cykle til malmø central, men så skal man sidde 10 minutter ekstra i toget til københavn. Hvis man ikke er til cyklen, så kan man tage bus nr. 33 som kører hver 20 minut til Malmø Syd. Ellers er der 5'eren som kører hver 6 minut ind mod centrum. Så Kroksbäck ligger godt trafikalt. Derudover er der 400 meter til en Lidl og en ICA. Hvis man vil gå/cykle lidt længere, så ligger COOP Forum (sveriges svar på bilka) ca. 1 km væk. Iøvrigt er man igang med at bygge en togstation i Hyllie blot 1.5-2 km fra Krokbäck som en del af citytunnel projektet. Denne station kommer til at erstatte Malmø Syd st. i 2011.

Besvaret

Hej Tommy Jeg flyttede til Norrbacksgaten for 3 år siden. Jeg kan personligt ikke li det omr. jeg havde 2 biler der kom indbrud i på 1 weekend. nok tilfældigt at det begge var mine. men jeg kan personligt ikke li det omr. OG hvis man kigger på det omr. der ligger ved siden af. Holma. så er det også et dårligt omr. Det var bare min mening og håber ikke at jeg har trådt nogen over føderne...

Besvaret

hmm det lyder da ikke så positivt, men jeg må nok hellere tage over og danne mit eget indtryk af det, men det er utroligt rart at få folks meninger...:th2: Tommy

Besvaret
hmm det lyder da ikke så positivt' date=' men jeg må nok hellere tage over og danne mit eget indtryk af det, men det er utroligt rart at få folks meninger...:th2:[/quote']Bare husk kun at lade dem vejlede - og ikke farve. Ha´ en go´ tur på søndag...det bliver godt vejr, så du burde køre en tur rundt om Malmös opland også. Du vil blive positivt overrasket. :)
Besvaret

Hej Tommy

Er det "Mobäcksgatan" man kan se der på billedet??
Jeps, Mobäcksgatan ligger bag de gule 3 etagers bygninger. Til Party
jeg havde 2 biler der kom indbrud i på 1 weekend. nok tilfældigt at det begge var mine.
Av, for pokker. Jeg er selv blevet rådet mod at parkere bilen på Norrbacksgaten, kan forstå at det var noget sandhed bag den advarsel. Jeg har nu fået en p-plads med indkørsel fra Mobäcksgatan. Der kan bilerne stå i fred, håber jeg, da der er åbent og frit udsyn fra lejlighederne.
Det var bare min mening og håber ikke at jeg har trådt nogen over føderne...
Jeg føler mig ikke trådt over føderne :cool:.
Besvaret
Vi bor der ikke selv men har en bekendt der lige har købt der. Han er godt tilfreds og fik at vide ved indflytning at der var kommet rigtig mange danskere til området. Ellers ved jeg ikke så meget om stedet desværre.
en god grund til ikke at bosætte sig der. ikke fordi jeg har noget imod danskere, men klokken ringer når svenskerne ikke selv vil bo der for så er området på vej til at blive en ghetto med usælgelige, eller billige lejligheder.
Besvaret
en god grund til ikke at bosætte sig der. ikke fordi jeg har noget imod danskere, men klokken ringer når svenskerne ikke selv vil bo der for så er området på vej til at blive en ghetto med usælgelige, eller billige lejligheder.
Jeps, right ligesom ön, der har mellem 40%-60% danskere, og er et af Malmø's prime locations med øresundsudsigt. Jeg tror ikke at din analyse er helt korrekt. :rolleye: Iøvrigt ved jeg ikke om der er mange lejligheder med danskere. De danskere jeg har mødt var ældre værftsarbejdere fra Kockums, der kom hertil i 80'erne eller arbejdede på flyvebådene.
Besvaret

der er jo forskel på områder og beliggenhed, og også på hvilke svenskere der bosætter sig hvor. at der er 40-60% danskere i et område behøver ikke betyde at svenskerne ikke vil bo der. når et område rammes af en nedadgående spiral så er den umådeligt svær at vende. det var det som var min pointe.

Besvaret
når et område rammes af en nedadgående spiral så er den umådeligt svær at vende.
Det er sandt. Jeg håber ikke at Kroksbäck bliver ved med at have et dårligt ry, og Malmø kommune må også være opmærksom på at deres kvarterer ikke forfalder. Generelt kan jeg sige om Bostadsrätt foreningen Kroksbäck at der mest bor ældre mennesker og mange pensionister fra Kockum. De har for de flestes vedkomne boet her i meget lang tid og derfor er det sjældent at lejligheder bliver udbudt til salg her i foreningen. Folk er generelt tilfredse med de lave fællesudgifter, som inkluderer varme / vand / fri vask osv. Der er også en del der har lavet deres lejligheder helt om herude. En Italiener har slået to lejligheder sammen så han har 130 kvm og lavet et mini-perlermo ;). Et dansk par har en kæmpe penthouse lejlighed på 155 kvm med den vildeste udsigt over øresund med broen, københavn og turning torso. Der er heller ikke meget støj. Man hører ingen "tyrkisk" pop eller techno, når man sider på altanerne, som iøvrigt er nye og indglaserede. Kun støj fra børn der leger i gården - og det er jo hyggeligt nok. Der er også egen p-kælder med vaskehal, men der er et par års ventetid - øv ;). Jeg synes ikke at man absolut skal flytte til Kroksbäk, men man skal dog komme ud og kigge og danne sig sit eget billede. Alt andet er at lade fordomme styre.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...