Jump to content

Motorcykel kørekort

Recommended Posts

Guest jxhab
Skrevet

Er der nogen som har taget sådan et i Sverige? Er det svært i forhold til danske regler osv?

Besvaret

Jeg har læst en del på diverse køreskoler og på vägverkerkets side for kørekort. Umiddelbart er det noget billigere at tage kortet i Sverige, end i DK. Men det skulle være sværere at klare prøverne. (Har jeg efterhånden hørt nogle gange)?? Jeg lånte en kode, så jeg kunne tage en test af en rigtig teoriprøve. Der havde jeg vist 17 fejl, eller sådan noget. (Der er vist omkring 70 spørgsmål). Jeg læste så teoribogen og bestod prøven første gang. Så det er altså ikke umuligt! Men der er dog et par faldgruber, i forbindelse med oversættelsen... Så jeg er ikke forfærdeligt bekymret over den teoretiske del. Det er ikke sikkert jeg klarer den i første omgang. Men nu jeg kan i hvert fald se lyset. Nu mangler jeg bare at skrabe penge sammen, for at komme rigtigt igang! :th2: I øvrigt har jeg set, at man kan afbetale rentefrit nogle steder. På godt og ondt... Daniel P.S. Hej Kim :laugh:

Besvaret
Jeg har læst en del på diverse køreskoler og på vägverkerkets side for kørekort. Umiddelbart er det noget billigere at tage kortet i Sverige, end i DK. Men det skulle være sværere at klare prøverne. (Har jeg efterhånden hørt nogle gange)?? Jeg lånte en kode, så jeg kunne tage en test af en rigtig teoriprøve. Der havde jeg vist 17 fejl, eller sådan noget. (Der er vist omkring 70 spørgsmål). Jeg læste så teoribogen og bestod prøven første gang. Så det er altså ikke umuligt! Men der er dog et par faldgruber, i forbindelse med oversættelsen... Så jeg er ikke forfærdeligt bekymret over den teoretiske del. Det er ikke sikkert jeg klarer den i første omgang. Men nu jeg kan i hvert fald se lyset. Nu mangler jeg bare at skrabe penge sammen, for at komme rigtigt igang! :th2: I øvrigt har jeg set, at man kan afbetale rentefrit nogle steder. På godt og ondt... Daniel P.S. Hej Kim :laugh:
Den teoretiske prøve er IKKE sværrere i SE end DK. Læs bogen en gang, og hvis man bare har lidt begreb om hvad der foregår, så består man. At det skulle være billigere i Sverige end i DK, er desværre ikke helt korrekt. Kørelærerne ser det åbenbart som deres lod, at hente så mange penge som muligt hos deres elever. En dobbelttime koster typisk 800 SEK (2 x 40 min) og så skal der betales 100 SEK hver gang man er på bane. Jeg snakkede med en anden dansker som var til køreprøve, og han fortalte at mange elever lå omkring 40-50 køretimer !!! Derfor, övningskör hvis det er muligt. Ellers bliver det SINDSYGT dyrt. Teorien er derimod billig, og den kan læses derhjemme, så man behøver altså ikke sidde hver tirsdag og lytte til en svensk kørelærer.
Besvaret

MC Manden> Ved du om der skal køres et minimum antal køretimer, inden man får lov at tage prøverne? For jeg har fundet priser på nogle pakker, der inkluderer teori, X antal køretimer samt noget gebyr for bane. Så har jeg fundet på VV, at alt hvad der skal betales til vägverket af gebyrer for prøver, ansøgning om kørekort osv løber op i 1.300 SEK. (Jeg kan finde de nøjagtige beløb, når jeg kommer hjem). Hvis der så ikke er noget minimum og man ellers håndterer det ordentligt, er det vel begrænset, hvad det kan løbe op i. Jeg mener at have læst, at kørelæreren bestemmer, hvornår man er klar til prøven. Så er det selvfølgelig nemt at tjene penge. Kender du noget man kan övningsköra hos? Daniel

Besvaret
Jeg mener at have læst, at kørelæreren bestemmer, hvornår man er klar til prøven. Så er det selvfølgelig nemt at tjene penge. Kender du noget man kan övningsköra hos? Daniel
Der er ingen minimumstimer. Det er nemlig helt korrekt. Det er kørelæreren der bestemmer hvornår man kan gå op. Derfor kan man købe nok så mange pakker med køretimer, men hvis kørelæreren liiige står og mangler lidt kontanter til den kommende ferie, så kan han bare diktere nogle flere køretimer. Du skal ha' egen mc for at övningsköra. Jeg kan ikke forestille mig at nogle mc'ister vil låne deres mc ud og, da slet ikke til en person uden kørekort
Besvaret
Du skal ha' egen mc for at övningsköra. Jeg kan ikke forestille mig at nogle mc'ister vil låne deres mc ud og' date=' da slet ikke til en person uden kørekort[/quote'] Nej, det kan der være noget om! Hvad så hvis jeg selv leverer mc. Kender du så nogen jeg kan övningsköra med? (Dette er ikke aktuelt endnu). Og hvis jeg övningskörar, hvem bedømmer så hvornår jeg er klar til prøven? Sikke en masse spørgsmål jeg har! :rolleye: Daniel
Besvaret
Nej, det kan der være noget om! Hvad så hvis jeg selv leverer mc. Kender du så nogen jeg kan övningsköra med? (Dette er ikke aktuelt endnu). Og hvis jeg övningskörar, hvem bedømmer så hvornår jeg er klar til prøven? Sikke en masse spørgsmål jeg har! :rolleye: Daniel
Kig på www.vv.se der står reglerne for hvem der kan övningsköra med dig. Du vurdere selv hvornår du kan gå op til prøven, men da der er nogle standard ting du skal igennem på bane (til prøven) så giver det mening at tage nogle timer hos en kørelærer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...