Jump to content

Recommended Posts

Guest Mogens
Skrevet

Under min daglige passage af betalingsanlægget forleden gik den automatiske bom ned i taget på min bil. Jeg havde jvf en medarbejder på betalingsanlægget kørt fuldstændig korrekt, ligesom brobizz'en var rigtigt placeret. Bommen ramte bilen lige ud for min placering i sædet, så hvis jeg var kørt i cabriolet'en istedet, havde jeg enten fået bommen i hovedet - eller også ind i ansigtet således, at jeg efterfølgende ville blive presset bagover, hvis man forstår. Det var en meget ubehagelig oplevelsefor mig, og jeg kunne godt tænke mig at høre, om andre har prøvet noget tilsvarende. Evt. ved at sende mig en PM. Iøvrigt beklager jeg de gener, de efterfølgende trafikanter måtte opleve, grundet mit midlertidige stop i kørebanen...

• Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Har hørt om dette før. Det er overaskende at det forsat sker. Jeg mener, det er næsten kun et spørgsmål om tid før nogen kommer alvorligt til skade! En trussel om et større sagsanlæg kunne måske få øresundsbron til at få elimneret denne gene! Det må bare ikke ske! Kommer der iøvrigt store skader på bilerne når dette sker? Såsom ridser og buler? og hvem betaler evt. udbedringer?

Guest Mogens
Besvaret
Det er overaskende at det forsat sker. Jeg mener, det er næsten kun et spørgsmål om tid før nogen kommer alvorligt til skade!
Det er forkasteligt, at bommens gøren og laden ikke er sikret bedre ! "Enhver" elektrisk garageport er sikret bedre end installationerne hér på Bron...
En trussel om et større sagsanlæg kunne måske få øresundsbron til at få elimneret denne gene! Det må bare ikke ske!
Nej det må ikke ske, og der skal sikkert et spot i TV eller lignende til, før at der sker noget med bomsikringen...
Kommer der iøvrigt store skader på bilerne når dette sker? Såsom ridser og buler?
Det afhænger af modellen - bule hvor bommen rammer og ridser, så længe bommen slæber hen af bilens tag...
og hvem betaler evt. udbedringer?
Jamen det gør Oresundsbron da sikkert - via din forsikring, som du skal anmelde uheldet til. Efterfølgende er diskutionen mellem de 2 forsikringsselskaber...
Guest Mogens
Besvaret
Kørte du i en sort Mercer stationcar? I bane 3 fra venstre?
Nope, men bane nr. passer vist meget godt ! Jeg oplevede det samme, som jeg nu kan læse i den anden tråd, der er henvist til - at bommen havde en anelse delay, inden den gik op...
Besvaret

Jeg har prøvet at bommen ved Scandlines var på vej ned i hovedet på mig på cykel. Sensoren aktiveres ikke for cykler, så det kan være pissefarligt. :scared: :thumbdown

Besvaret

Har prøvet samme - slap heldigvis med forskrækkelsen og et par bøjede viskerarme (viskeren kørte p.g.a. regnvejr). Har sendt regningen til Øresundsbron og de har lovet at refundere...

Guest Mogens
Besvaret
Har prøvet samme
Det er sgu for forkasteligt, at det (lukning) ikke er sikret bedre. Meget simpel ting at gøre - teknisk set!
Besvaret
Det er sgu for forkasteligt, at det (lukning) ikke er sikret bedre. Meget simpel ting at gøre - teknisk set!
Havde selv samme oplevelse her forleden. Den ramte ned i ruden, heldigvis skete der ingen ting, men rigtig irriterende. Jeg var i lastbil banen.
Besvaret
Havde selv samme oplevelse her forleden. Den ramte ned i ruden' date=' heldigvis skete der ingen ting, men rigtig irriterende. Jeg var i lastbil banen.[/quote'] Det trik kender jeg godt - bare læg sig bag en lastvogn og tæt nok på, så aktiverer din brobiz ikke og vupti man har fået en gratis tur hehe...
Besvaret
Det trik kender jeg godt - bare læg sig bag en lastvogn og tæt nok på' date=' så aktiverer din brobiz ikke og vupti man har fået en gratis tur hehe...[/quote'] Hmm ja cool nok trick......men som pendler (som jeg regner med du er) sparer du jo desværre ikke mange klejner ved én reg mindre på din bizz, som du som bekendt betaler 2600 stive bananer uanset om du kører 1 tur eller de 50 du betaler før..... MEN ja det giver da et lille rush at snyde systemet og give dem fingeren når man kører forbi og føler sig som den pendler der pendler billigst af alle på HELE broen, super cool fornemmelse det giver :th2: :rolleye::lol: DET ER GAS
Besvaret

Fedt trick... Jeg synes også det er fedt ikke at købe billet til Ørsundstoget, og når så kontrolløren kommer skynder jeg mig ud på toilettet.. Så kan jeg sidde derude og give systemet fingeren!!! :th2: :rolleye:

Besvaret
Det trik kender jeg godt - bare læg sig bag en lastvogn og tæt nok på' date=' så aktiverer din brobiz ikke og vupti man har fået en gratis tur hehe...[/quote'] Nu var der ikke nogen lastbil foran mig. Jeg lå helt alene og den havde bippet og bommen kørte op og jeg kørte frem og bommen kørte lyn hurtigt ned. Turmæssigt kan jeg vidst ikke spare noget på en brobizz =)
Besvaret
Nu var der ikke nogen lastbil foran mig. Jeg lå helt alene og den havde bippet og bommen kørte op og jeg kørte frem og bommen kørte lyn hurtigt ned. Turmæssigt kan jeg vidst ikke spare noget på en brobizz =)
Det var mere myntet til Hr M Rasmussen´s bemærkning om den hans geniale måde at slippe for at købe bizz....... men stadig- DET ER GAS
Besvaret
Det var mere myntet til Hr M Rasmussen´s bemærkning om den hans geniale måde at slippe for at købe bizz....... men stadig- DET ER GAS
Nå hehe ja det havde jeg fattet. Men det kunne jo være Michael, troede det var det jeg prøvede at gøre =)
Besvaret
Nå hehe ja det havde jeg fattet. Men det kunne jo være Michael' date=' troede det var det jeg prøvede at gøre =)[/quote'] Jeg tror vi er nogen (undskylder hvis det kun er mig der føler dette) der ville være bedre tjent med en stor kold fadbamse under en parasol end at sidde her og jobbe den foran skærmen...--Måske tager jeg fejl!?
Besvaret
Jeg tror vi er nogen (undskylder hvis det kun er mig der føler dette) der ville være bedre tjent med en stor kold fadbamse under en parasol end at sidde her og jobbe den foran skærmen...--Måske tager jeg fejl!?
Der har du 100% ret + en bil som ikke har stået på værksted i 3 uger. (SMC Amager dø ved kølle!!)
Besvaret
Der har du 100% ret + en bil som ikke har stået på værksted i 3 uger. (SMC Amager dø ved kølle!!)[/QUOTE] Hmm og SMC har så sent som i sidste uge sat time taksten på Audi gevaldigt op. Den er vist noget over 1000dkr i timen på rep af Audi. Sådan er det ihvertfald hos SMC gladsaxe. Jeg skal helt sikkert ALDRIG have min Audi fixet i DK det er da 100% sikkert. Nå men jeg håber så ikke det er en Audi du har haft til rep hos dem i 3 uger:scared: gud bevar mig vel
Besvaret
Nej det er en Golf og de har ikke brugt 3 uger på at lave den. Måske 3 dage resten af tiden har dne bare stået og kukkuluret og de ved ingen ting om ham der havde sagen er gået på barsel uden at overdrage sagen til en anden.
Besvaret

Vi har også oplevet at den automatiske bom knaldede lige ned på forruden/fronten af bilen - der skete heldigvis ikke noget, men helt sikkert en ubehagelig oplevelse. Det var i øvrigt på vej mod Malmø.

Guest Mogens
Besvaret
Vi har også oplevet at den automatiske bom knaldede lige ned på forruden/fronten af bilen - der skete heldigvis ikke noget, men helt sikkert en ubehagelig oplevelse. Det var i øvrigt på vej mod Malmø.
Jeg har forfattet et brev og sendt det til "ejerne" af forbindelsen. Med så mange tilælde, som jeg kan forstå der er, bør bommen helt klart sikres noget bedre end tilfældet pt. er, imo...
  • 11 months later...
Guest Mogens
Besvaret

Atter en bom i taget på min bil !

Under min daglige passage af betalingsanlægget forleden gik den automatiske bom ned i taget på min bil.
Ja så lykkedes det fandme igen at blive udsat for den slags - skod. Hvorfor fan sætter de ikke skumgummimodellen på alle steder, så man kan blive for den slags vandaleri !

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...