Guest Mogens Besvaret May 30, 2007 Rapporter Besvaret May 30, 2007 Jow jow... Lad endelig være med at skrive til dem de skal sikre bommene. Det giver dem bare grund til at hæve priserne for pendlere Den tekniske løsningen er for dumt udført - ganske enkelt. De gider ikke høre mere om det. Få firmaet til at betale - og spar lidt kroner, så du ikke lider så hårdt :)
Guest Mogens Besvaret June 1, 2007 Rapporter Besvaret June 1, 2007 Sp skete det igen ! Ja så lykkedes det fandme igen at blive udsat for den slags - skod. Hvorfor fan sætter de ikke skumgummimodellen på alle steder, så man kan blive for den slags vandaleri ! Jeg er målløs - bommen gik ned i bilens tag igen her til morgen. Det hjælper jo nok ikke at skrive til dem - kundefocus fra dem er jo ikke til at få øje på
splint Besvaret June 1, 2007 Rapporter Besvaret June 1, 2007 Hvad faen Mogens, hvad sker der for dig. Har du klaget formange gange til kundeservice, så de nu har set sig sure på dig. Så hver gang de ser det er dig der kommer, får du automatisk bommen i taget :D
thsk Besvaret June 1, 2007 Rapporter Besvaret June 1, 2007 Hvad faen Mogens, hvad sker der for dig. Har du klaget formange gange til kundeservice, så de nu har set sig sure på dig. Så hver gang de ser det er dig der kommer, får du automatisk bommen i taget :D Ja, pas på. Du med hellere köre med kaleschen oppe, ellers kan det gå riktigt galt. Eller skal vi bare sige at der står 1-0 til broen ;-)
Guest Supermule Besvaret June 1, 2007 Rapporter Besvaret June 1, 2007 Jeg ville sgu gå til ekstrabladet med den der....... Nævn hvor livsfarligt det ville være hvis du havde kørt i cab'en......;)
MC Manden Besvaret June 1, 2007 Rapporter Besvaret June 1, 2007 Nævn hvor livsfarligt det ville være hvis du havde kørt i cab'en......;) Eller motorcykel Jeg hænger sgu altid fast i den fucking bro. Hvordan ville alle bilister reagere hvis de skulle vente 10 minutter på at komme igennem ?
hsahirf Besvaret June 1, 2007 Rapporter Besvaret June 1, 2007 Hvordan ville alle bilister reagere hvis de skulle vente 10 minutter på at komme igennem ? DYYYYYYYYYYYYYYYT
splint Besvaret June 1, 2007 Rapporter Besvaret June 1, 2007 MC Mand, har du overvejet og få dig en af de helt små cykler, så er der mulighed for at du kan kør under bommen og slippe for alt det bøvl
Guest Mogens Besvaret June 1, 2007 Rapporter Besvaret June 1, 2007 Hmm... Jeg ville sgu gå til ekstrabladet med den der....... Nævn hvor livsfarligt det ville være hvis du havde kørt i cab'en......;) Jow jow...
Guest Mogens Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Bonderøve og lusepustere... Under min daglige passage af betalingsanlægget forleden gik den automatiske bom ned i taget på min bil. Jeg havde jvf en medarbejder på betalingsanlægget kørt fuldstændig korrekt, ligesom brobizz'en var rigtigt placeret. Jeg har nu prøvet det 3 gange, og Øresundsforbindelsen ønsker denne 3. gang ikke at betale for reparationen. De påstår, at jeg er kørt igennem på den forankørendes grønne lys og derved ikke overholdt sikkerhedsafstanden trods det faktum, at jeg holdt helt stille med bommen nede foran min bil, inden bommen gik op og umiddelbart efter ned i bilens tag igen. En medarbejder ved betalingsanlæget fortalte idag, at de flere gange havde klaget til ledelsen vedr., at sikkerhedsafstanden ikke er skiltet, men intet sker. Det er sgu lidt for meget IMO...
Junkeren Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Jeg har nu prøvet det 3 gange, og Øresundsforbindelsen ønsker denne 3. gang ikke at betale for reparationen. De påstår, at jeg er kørt igennem på den forankørendes grønne lys og derved ikke overholdt sikkerhedsafstanden trods det faktum, at jeg holdt helt stille med bommen nede foran min bil, inden bommen gik op og umiddelbart efter ned i bilens tag igen. Er der ikke videoovervågning dernede? Du lægger vel i omegnen af +30 K om året til deres inkompetente anlæg. Lidt aktindsigt bør være på sin plads.
Guest Trine Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Jeg har nu prøvet det 3 gange, og Øresundsforbindelsen ønsker denne 3. gang ikke at betale for reparationen. De påstår, at jeg er kørt igennem på den forankørendes grønne lys og derved ikke overholdt sikkerhedsafstanden trods det faktum, at jeg holdt helt stille med bommen nede foran min bil, inden bommen gik op og umiddelbart efter ned i bilens tag igen. En medarbejder ved betalingsanlæget fortalte idag, at de flere gange havde klaget til ledelsen vedr., at sikkerhedsafstanden ikke er skiltet, men intet sker. Det er sgu lidt for meget IMO... Altså da jeg blev "ramt" kunne de straks se brobizzen var debiteret...og de indrømmede deres fejl og jeg fik papirer med til forsikringen med det samme. Hvis din brobizz er debiteret den dag så burde det jo ikke være svært at bevise....
Guest Mogens Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Altså da jeg blev "ramt" kunne de straks se brobizzen var debiteret...og de indrømmede deres fejl og jeg fik papirer med til forsikringen med det samme. Hvis din brobizz er debiteret den dag så burde det jo ikke være svært at bevise.... Samme her, men Ørsundsforbindelsen har efterfølgende afvist forsikringens krav...
Basse Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 Så er der jo ikke andet at gøre, end at finde dig en god advokat gennem din forsikrings retshjælp, og tage en snak med EB og BT evt. De 2 blade plejer at være yderst hjælpsomme, når vi snakker størrer firmaer de kan ramme med noget sladder. Med mindre dit forsikringsselskab, selv vælger at køre en sag internt mv. Du har vel bevismaterialet i orden ? debiteret brobizz samt så ville jeg nok tage billede af bomområdet næste tur, og bevise der ikke står noget om sikkerhedsafstand mv. og hvad du ellers kan fotodokumentere.
Guest Mogens Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 Forsikringssag - ikke en personlig sag for mig... Med mindre dit forsikringsselskab, selv vælger at køre en sag internt mv. Du har vel bevismaterialet i orden ? debiteret brobizz samt så ville jeg nok tage billede af bomområdet næste tur, og bevise der ikke står noget om sikkerhedsafstand mv. og hvad du ellers kan fotodokumentere. Som jeg nævnte tidligere, talte jeg igår med en ansat på forbindelsen, og han kunne jo smilende fortælle mig, at ledelsen ikke gider høre på gode råd fra de ansatte. Skiltning vedr. sikkerhedsafstand mangler ved betalingsanlæget, men det blæser Øresundsforbindelsen på og bruger ordet sikkerhedsafstand i deres afvisende forklaringer. Gosh for en butik...
Basse Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 Kan vel kun ønske dig held og lykke så :( Men pressedækning er altid godt i sådan en sag - selv om broen jo ikke rigtig har konkurrenter de skal tænke på mht. at miste kunder mv. ved dårlig reklame. Håber sq ikke scandlines har problmer med deres bomme - bruger bizz der *G*
Guest Mogens Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 Kan vel kun ønske dig held og lykke så :( Men pressedækning er altid godt i sådan en sag - selv om broen jo ikke rigtig har konkurrenter de skal tænke på mht. at miste kunder mv. ved dårlig reklame. Håber sq ikke scandlines har problmer med deres bomme - bruger bizz der *G* Jeg går ikke til pressen i denne her sammenhæng. Iøvrigt nævnte forsikringen lige, at Storebæltsforbindelsen har rigtig mange sager vedr. deres bomme...
Guest Mogens Besvaret September 28, 2007 Rapporter Besvaret September 28, 2007 Yes, retfærdigheden sejrede... Jeg går ikke til pressen i denne her sammenhæng. Så vandt jeg sgu sagen mod Øresundsbroen - de har givet sig og indrømmet, at bommen utilsigtet gik ned i taget på bilen, hvorfor Øresund er ansvarlig! Desuden har Øresundsbroen i anden økonomisk sammenhæng netop tilbagebetalt mig knap 3.000 kr i uretmæssig opkrævning - de havde begået en fejl. Sagen om den uretmæssige opkrævning var næppe klaret uden store sværdslag, hvis ikke jeg tilfældigt traf en strålende samt faglig stærk medarbejder "Lars" fra Øresundsforbindelsen. Han kan sit kram !
BS Besvaret September 28, 2007 Rapporter Besvaret September 28, 2007 Tillykke med det Mogens! Ufatteligt der skal så meget til. Suzanne fik også bomen ned i Polo'en forleden dag. Dog ingen skade sket. Men hvor svært kan det være for dem!
Guest Supermule Besvaret September 28, 2007 Rapporter Besvaret September 28, 2007 Nok derfor de har polstret de nye bomme.....:D
BS Besvaret September 28, 2007 Rapporter Besvaret September 28, 2007 Nok derfor de har polstret de nye bomme.....:D Tror uden tvivl du har ret i det! For det tror jeg redder dem fra mange erstatnings sager. Rep og omlakering af af tag kan godt blive en dyr affære.
ARN Besvaret September 28, 2007 Rapporter Besvaret September 28, 2007 Under min daglige passage af betalingsanlægget forleden gik den automatiske bom ned i taget på min bil. Jeg havde jvf en medarbejder på betalingsanlægget kørt fuldstændig korrekt, ligesom brobizz'en var rigtigt placeret. Bommen ramte bilen lige ud for min placering i sædet, så hvis jeg var kørt i cabriolet'en istedet, havde jeg enten fået bommen i hovedet - eller også ind i ansigtet således, at jeg efterfølgende ville blive presset bagover, hvis man forstår. Du skal nok ikke skrive for meget om faren ved at køre i cabriolet Mogens, så bliver alle med lyst til luft i håret henvist til de manuelle baner, hvor de så kan holde og vente sammen med MC-erne - altså dem der gider holde og vente i den manuelle bane... Jeg har stadig ikke opgivet kampen, så skulle der være andre motorcyklister (hvad med dig MC-mand) der er :( af den urimelige behandling, så sig lige til. Jeg har ikke tænkt mig at give op til trods for afvigende svar, høflige Lars, truende funktionærer og ubehagelige oplevelser. Vores BroPas er endnu ikke lukkede trods trusler fra selvsamme høflige Lars...
Mouse Besvaret September 28, 2007 Rapporter Besvaret September 28, 2007 Er der ikke videoovervågning dernede? Du lægger vel i omegnen af +30 K om året til deres inkompetente anlæg. Lidt aktindsigt bør være på sin plads. Privat virksomhed = ingen aktindsigt
Guest Supermule Besvaret September 28, 2007 Rapporter Besvaret September 28, 2007 Øresundsbroen er ikke privat ejet........Så aktindsigt er på sin plads og en ret man burde holde fast på!!!
bananas Besvaret September 28, 2007 Rapporter Besvaret September 28, 2007 Det er faktisk lidt svært at sige om den er offentlig eller privatejet. Den er nemlig noget helt specielt. I deres årsrapport skriver de selv således: øresundsbro konsortiet Øresundsbro Konsortiets hovedopgave er at eje og drive Øresundsbron. Opgaven indebærer blandt andet at sikre et tilstrækkeligt indtægtsgrundlag samt en ansvarlig og afbalanceret forvaltning af de lån, der er optaget for at finansiere forbindelsen, således at lånene kan tilbagebetales inden for en rimelig tid. Øresundsbro Konsortiet er en dansk-svensk virksomhed, som ejes ligeligt af A/S Øresund og Svensk- Danska Broförbindelsen SVEDAB AB. SVEDAB AB ejes af den svenske stat gennem Vägverket og Banverket (50 procent hver). A/S Øresund ejes 100 procent af Sund og Bælt Holding A/S, som igen ejes af den danske stat. Ejerne hæfter solidarisk for Øresundsbro Konsortiets forpligtelser. Ejerforholdene og Øresundsbro Konsortiets formål er nærmere beskrevet i den dansk-svenske regeringsaftale fra 1991 samt i den konsortialaftale, der er indgået mellem SVEDAB AB og A/S Øresund, og som er godkendt af begge lande. Så man har altså dannet et monopol og givet det en helt speciel selskabsform, som hverken er et svensk AB eller et dansk A/S. Øresundsbroen betaler heller ikke skat (ok det ville også være Ebberød Bank når den alligevel er 100% offentlig ejet) Dette monopol, som måske er hævet over almindelig lovgivning skal så forestille at være under offentlig kontrol ved at have en politisk udpeget bestyrelse. Men hvor meget kontrol laver disse politiske venner reelt for deres honorar??? Og i hvilket land skal man lægge sag an og evt. søge om fri process, hvis man føler sig alt for uretfærdigt behandlet?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu