Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey, Jeg har en gammel Mazda MX3 V6 1,8. Den er fra 94, har kørt omkring de 250.000 og er i rigtig skidt stand. Motoren lyder af helvede til (formentlig et resultat af søsterens kørsel uden olie), støddæmperene + bremser er slidte, koblingen giver mislyde, dækkene mister hurtigt trykket og meget andet. I den forbindelse tænkte jeg på om det er lovligt at hive en tysk MX3'er til Danmark og så udskifte motoren plus alt muligt andet på den gamle MX3? MX3'erene koster ingenting i Tyskland, så det ville være væsentligt billigere end at få lavet de samme ting i DK. Tror ikke jeg overhovedet kan tjene på bilen, hvis jeg skal have det lavet i DK. Kunne forestille mig at de herrer i SKAT vil have reg afgift for sådan et nummer? Er der ellers nogle alternativer? Har hørt om folk der tager til Polen / Tyskland og får deres bil repareret, men kender ingen der selv har gjort det personligt. Håber nogen har erfaringer med dette! Det var en skidedyr bil da jeg købte den (80.000), men idag (kun 2-3 år efter jeg købte den) tror jeg ikke jeg kan få noget særligt for den. Selvsagt svømmer jeg ikke i penge når jeg betegner 80.000 som en skidedyr bil :sick: så det ville være lækkert bare at få nogle af penge tilbage. På forhånd tak! /Morten

Besvaret

Så vidt jeg ved kan du udskifte ALT i den gamle bil med dele fra den nye bil - inclusive motor - BLOT skal det være af samme type, samme volumen og samme HK (vist nok tilladt en stigning på 10%).

Besvaret

Der er intet i vejen for at du importerer en tilsvarende bil, og flytter rundt på delene. Dette vedrører ikke afgiftssystemet, så længe bilen beholder sin identitet. Du køber jo bare reservedele - ikke en bil der skal ud at køre.

Besvaret

Var den ikke oprettet i Biler? Hvor var den så? :-) Nåh, men jeg regner med at bilen ikke beholder sin identitet, hvis man udskifter motoren idet det vel er her stelnummeret sidder?

Besvaret
Nåh' date=' men jeg regner med at bilen ikke beholder sin identitet, hvis man udskifter motoren idet det vel er her stelnummeret sidder?[/quote'] Stelnummeret sidder vel på stellet? Altså bilens chassi og ikke motoren. Men det kan da godt være jeg tager fejl...?
Besvaret
Var den ikke oprettet i Biler? Hvor var den så? :-)
"Bolig" :rolleyes:
Nåh' date=' men jeg regner med at bilen ikke beholder sin identitet, hvis man udskifter motoren idet det vel er her stelnummeret sidder?[/quote']Med "identitet", så menes bilens "godkendte specifikationer" fra den blev typegodkendt som model. Og hvis du køber en tilsvarende model, så burde der vel ikke være et problem? Stelnummeret sidder jo på stellet...hehe. Motoren har så et andet nummer, som vel så bare skal registreres som "hørende sammen med" den karosse den kommer over i!? Hvis du sætter STØRRE motor i, så begynder du at få problemer, da der er et max. for hvor meget effekten må forøges i.f.t. de oprindelige typegodkendelser for denne model. Men der må være nogle herinde der kan slå tingene fast. :D
Besvaret

VIN = Vehicle Identification Number = Stelnummer. Kendte for år tilbage en fyr, som havde opdateret en ældre Porsche 911 med brede turbo-skærme, en anden motor og andre spændende detaljer. Toldvæsenet (det danske) mente at bilen havde skiftet identitet / var blevet ombygget til noget, som der ikke var betalt afgift af. Ekstraregning var på tale - men jeg husker ikke det endelige resultat.

Besvaret

Morten: pas på med det.. Da jeg sad i T/S havde vi nogle sager hvor de havde noget gammelt l.... som de byggede om som du vil, så skifter den identitet og du skal betale afgift igen på bilen... Men kör ud til T/S i taastrup og snak med dem, de er rigtige flinke ( nogle af dem ) pröv af få fat i Jakob Hansen, Han kender mig alt for godt :):)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...