Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi har haft vores gamle Saxo til salg og nu er der en der har købt den. Bilen er avställt så jeg ikke skulle gå og betale forsikring mm på den. Fyren der har købt den har ikke bil i dag, og bor i Malmö - og da vi alligevel kører nærmest forbi hver dag tænkte jeg at vi jo lige kunne smutte forbi med den når han har fået fikset forsikringen osv. Så han slipper for at skulle låne bil igen og køre herop altså.... Lidt service kan man jo nok yde ;) Hvordan gør man smartest det? Hvis jeg påställer bilen selv får jeg jo skat og forsikringsopkrævning sendt og jeg kan jo (i teorien i det mindste) ikke køre i den som den er nu uden forsikring/skat. Egentlig havde jeg tænkt at man måtte kunne ejerskifte og derefter påställe på nettet så man kan køre i den med det samme, men det kan man så vidt jeg kan se ikke på vv.se.... Nogen der har et tip til hvordan man lettest gør det???

Besvaret

På billigere biler kan godt påstille dem uden man har tegnet en forsikring. Så er der trafikforsikring på den aut. Koster vidst 80.-sek per dag. Måske han er til at snakked med og får ham til at tegne sin egen forsikring på den og selv påstiller den. Det hjælper ham jo en del hvis han får bilen leveret.

Guest ThomasO
Besvaret

Læste et sted at når du sælger en bil, så kører han på din forsikring 14 dage. Er ikke lige helt sikker på rigtigheden og udformningen af den lov... måske PeterH eller Andreas fra Autoperformance kan hjælpe.

Besvaret
På billigere biler kan godt påstille dem uden man har tegnet en forsikring. Så er der trafikforsikring på den aut. Koster vidst 80.-sek per dag. Måske han er til at snakked med og får ham til at tegne sin egen forsikring på den og selv påstiller den. Det hjælper ham jo en del hvis han får bilen leveret.
Det er en meget dårlig ide,Det er rigtigt at Trafikförsäkringsföreningen däkker skader, i förste omgang.. Men regningen kommer hjem til dig i sidste ende... Dvs hvis du köre en ned betaler de ,og derefter sender de et krav på belöbet til dig..:(:(
Besvaret
Det er en meget dårlig ide,Det er rigtigt at Trafikförsäkringsföreningen däkker skader, i förste omgang.. Men regningen kommer hjem til dig i sidste ende... Dvs hvis du köre en ned betaler de ,og derefter sender de et krav på belöbet til dig..:(:(
Ej det er da BARE løgn. Så kan man lige få en mil. regning. Sygt. Og sådan en har jeg kørt med nogle dage. Ikke fedt :thumbdown

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...