Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Snart blir det mycket dyrare att köra för fort 2006-06-17: di.se Böterna för att köra för fort eller köra mot rött kan höjas kraftigt snart. Det har riksdagen beslutat. Åklagarmyndigheten tagit fram ett förslag till nya bötesbelopp för trafikbrott. Förslaget innebär att böterna för fortkörning höjs från 800-2.000 kronor till 1.200-3.000 kronor. Att köra mot rött ljus blir väldigt mycket dyrare. Bötesbeloppet föreslås höjas från dagens 1.200 kronor till 3.000 kronor, skriver Svenska Dagbladet. "Det ska kännas rejält i plånboken att begå brott som hotar trafiksäkerheten", säger överåklagare Sven-Erik Alhem vid Åklagarmyndighetens utvecklingscentrum i Malmö till SvD. Förslaget ska nu ut på remiss, om det går igenom träder ändringarna i kraft den 1 oktober.

Besvaret
Att köra mot rött ljus blir väldigt mycket dyrare. Bötesbeloppet föreslås höjas från dagens 1.200 kronor till 3.000 kronor, skriver Svenska Dagbladet.
Den håber jeg ikke træder i kraft -> hvis man oversætter direkte til dansk, så skal det koste 3.000 SEK at køre MOD rødt lys :laugh:
Guest Supermule
Besvaret

De skal da for pokker ha' lidt til citronmånerne....... :D

Den håber jeg ikke træder i kraft -> hvis man oversætter direkte til dansk' date=' så skal det koste 3.000 SEK at køre MOD rødt lys :laugh:[/quote']
Besvaret
Den håber jeg ikke træder i kraft -> hvis man oversætter direkte til dansk' date=' så skal det koste 3.000 SEK at køre MOD rødt lys :laugh:[/quote'] Ja det er sku godt set:) Du har da fået noget for skolepengene!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...