Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har prøvet at kige rundt lidt om det er muligt at få internet uden at have fast telefoni hos Telia eller nogen anden internetleverandør, (Glocalnet, Tele2 osv) og den eneste jeg har fundet er Bredbandsbolaghet. Desværre så har mine venner som jeg skriver det her før en lille konflikt med dem lige nu (Efter at have fået internet så skulle teknikern ringe til dem og se hvis det virkede, han sende så en sms som ikke kom frem da hans teleselskab ikke har samarbejdsaftale med den danske teleudbyder, og da han ikke fik bekræftelse så lukkede han ner linien. Det tar nu 5 uger tils lortet er oppe og kører igen, de kan ikke re-aktivere uden man må lave en ny ansøgning, og de gamle informationer er slettede i systemet. Lysande) Så please, kender i nogen anden mulighed? Edit. Området er malmö, og det er lejlighet, Riksbyggen.

Guest Supermule
Besvaret

Telia er dømt til at SKULLE levere bredband uden at skulle ha' et fastnet abb. Dog skal du betale en "leje" af kobberet istedet....

Besvaret

Det er rigtigt, du betaler for 8Mbit 1700 i afgift, 900 (ca) for modem, ca 380 / måned for internet, 80 kr / måned for leje af kobbernet. Det er fandme for dyrt! Så Telia er ikke aktuelt. Det var derfor jeg jagtede en anden leverandør. Kan TDC levere i SE?

Besvaret
Vi har Comhem og ikke noget fastnettelefoni' date=' men jeg er ikke helt klar over, om det kun er nogle områder/bygninger der kan få det...[/quote']det er kun hvis du har tre stik ved antennestikket. (til radio, tv og bredbånd) vi har lige fået det i mit hus, så jeg har sagt mit bredbånd med Glocalnet op. DEM vil jeg til gengæld advare for, for de indfører afgifter på både det ene og det andet EFTER at man har tegnet abonnementet.
Besvaret
Kan TDC levere i SE?
Oh hvilken ironi ... flytte til .se for så at kaste flere penge efter TDC?!!! Aldrig i mit liv, får de en krone mere ud af mig. Til sammenligning, har jeg fået ganske fortrinlig service hos Telia i .se, og er egentlig ganske glad for at have en svensk fastnet telefon. Efter flere måneders tovtrækkeri med Bredbandsbolaget, ringede jeg til Telia og fik leveret 8Mbit/s på 8 dage (de lovede at levere indefor 10 dage). Udover en hardware opgradering/udskiftning på centralen, har jeg ikke oplevet nogen driftsforstyrrelser hos Telia i de 6mdr. jeg har brugt deres service. Gid jeg kunne sige det samme om min tid som erhvervskunde hos TDC i KBH.
Besvaret
Jeg var lige markedet igennem for nylig og det er vist kun BBB der tilbyder ADSL uden fastnet.
Nej...Telia tilbyder det samme. De skal nøjes med at levere en bærelinie nu, hvis du ikke ønsker telefoni - og på denne kan du så ha´ Internet. Udover det, så er BBB ikke det dårligste alternativ. Og da slet ikke hastighedsmæssigt. ComHem´s internet er ikke noget at råbe hurra for, som du jo selv ved...men det kan bruges som midlertidig nødløsning.
Besvaret
Nej...Telia tilbyder det samme. De skal nøjes med at levere en bærelinie nu, hvis du ikke ønsker telefoni - og på denne kan du så ha´ Internet. Udover det, så er BBB ikke det dårligste alternativ. Og da slet ikke hastighedsmæssigt. ComHem´s internet er ikke noget at råbe hurra for, som du jo selv ved...men det kan bruges som midlertidig nødløsning.
Nu gik jeg ikke ud fra at nogen kunne overveje Telia og jeg har slet ikke selv overvejet dem.Tænk det tog dem 16 dage at svare på en email. BBB duer bare ikke hvis man gerne vil have fast IP.
Besvaret
BBB duer bare ikke hvis man gerne vil have fast IP.
Skal det tolkes som at de ikke kan levere det? Det lyder underligt, fordi jeg har fast ip... betaler dog ekstra for det, men det kan sagtens lade sig gøre...
Besvaret
ComHem´s internet er ikke noget at råbe hurra for' date=' som du jo selv ved...men det kan bruges som midlertidig nødløsning.[/quote'] Hvad er der galt med ComHem? Vi har ikke haft nogen problemer med dem overhovedet. Både vores internet og IP telefon fungerer fuldstændig problemfrit :)
Besvaret
Nu gik jeg ikke ud fra at nogen kunne overveje Telia og jeg har slet ikke selv overvejet dem.Tænk det tog dem 16 dage at svare på en email. BBB duer bare ikke hvis man gerne vil have fast IP.
Telia leverer en ganske udemærket tjeneste. Og du véd også at mail, stadig, er sådan lidt "hmm" i Sverige. Vil du ha´ hurtigt svar m.m., så er telefon eller personligt fremmøde vejen frem.
Besvaret
Hvad er der galt med ComHem? Vi har ikke haft nogen problemer med dem overhovedet? Både vores internet og IP telefon fungerer fuldstændig problemfrit :)
Tja mit internet går ned sådan et par gange om ugen
Besvaret
Skal det tolkes som at de ikke kan levere det? Det lyder underligt' date=' fordi jeg har fast ip... betaler dog ekstra for det, men det kan sagtens lade sig gøre...[/quote'] Det skriver de intet om på deres hjemmeside. Er du gammel Bostream kunde ? Så kan det jo være derfor.
Guest Supermule
Besvaret

Sidder som admin på et netværk herude i Vellinge og det eneste ´jeg har været ude for med Telia, er at skulle genstarte modemet én gang..... :) Andet har der ikke været i 8 mdr.

Besvaret
Sidder som admin på et netværk herude i Vellinge og det eneste ´jeg har været ude for med Telia, er at skulle genstarte modemet én gang..... :) Andet har der ikke været i 8 mdr.
Var der ikke et par "sjove" historier vedr. oprettelsen hos Telia, da i i sin tid skulle igang?
Guest Supermule
Besvaret

Jo for satan da...... :D Men det har jo ikke noget med driften at gøre..... :)

Var der ikke et par "sjove" historier vedr. oprettelsen hos Telia' date=' da i i sin tid skulle igang?[/quote']

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...