Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey, Her en tråd om smarte små programmer, altså utilities eller utils om man vil. Giv eksempler på utils man kan bruge i dagligdagen til det ene eller andet! Mine to bud: Netsnippets (www.netsnippets.com): Plugin til Internet explorer hvor man kan gemme "snippets", dvs tekstparagraffer, billeder, links eller hele sider ved at markere og trække dem over på Netsnippets toolbaren. Glimrende til al slags søgning. Slickrun (www.bayden.com/SlickRun/): Program jeg ikke ville kunne undvære idag. Lille usynligt tekstbox som kommer til syne ved at trykke en keyboard kombination (f.eks. alt+q). I tekstboxen kan man skrive et "keyword", som referer til en mappe, en fil, et program eller en internet adresse. F.eks. trykker jeg alt+q og skriver "mail" for at starte outlook, eller alt+q og så "billeder" for at åbne mine private billeder (der ligger relativt dybt i mappehierarkiet). Det er skide smart, hvis man godt kan lide at navigeringen går lidt hurtigt uden brug af musen. Desuden kan man angive parametre til keywords, dvs du f.eks. kan køre commandline programmer med et parameter, som man selv skal indtaste (der åbner en lille inputbox med titel og det hele). Parametre kan også bruges til urls. F.eks. hvis jeg skriver "imdb" som keyword, kommer der en inputbox op der spørger om titel. Skriver man en titel slår den automatisk filmen op på imdb.com. Det kan også gøres med f.eks. Google hvor man så kan angive en google søgning i inputboxen. Alt i alt et genialt program! Anyway, lad os høre om alle de små utils som i bruger på arbejdet eller i privaten! Det kunne jo være man kunne få noget inspiration. /Morten

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...