Jump to content

VGA til DVI for HDMI indgang???

Recommended Posts

Guest Trine
Skrevet

Hmm jeg har lige lidt krise, håber der er en kloge åge der kan hjælpe mig:) Jeg har købt et LCD fjernsyn med HDMI indgang samt en pc indgang. (VGA??). Formålet er selvfølgelig at få det bedst mulige billede... jeg har en bærbar som jeg gerne vil slutte til fjernsynet, det mest oplagte var selvfølgelig at brug HDMI indgangen. Så jeg har så købt et DVI ->HDMI kabel, fordi jeg bestemt mente min nye bærbare havde DVI out.... Det har den så ikke:cry:, den har VGA eller hvad jeg nu har læst mig frem til det hedder. Som jeg kan forstå er VGA Analog og DVI digital. Men hvorfor kan man købe en VGA->DVI adaptor? Jeg mener, opnår jeg noget ved at konvertere VGA til DVI før jeg smider det ind gennem HDMi indgangen, eller er det en nemmere (læs billigere og samme billedkvalitet) hvis jeg bare købte et alm. VGA kabel og brugte den pc indgang der også er på fjernsynet? Også vente med HDMI til min arbejdsgiver synes jeg skal have en bærbar med dvi out:) Super relevant for alle os grænsegængere, ved det godt. Meeen jeg vil så gerne have det l... til at spille og jeg er løbet lidt tør for gode ideer og livliner:flov:

Besvaret
Hmm jeg har lige lidt krise, håber der er en kloge åge der kan hjælpe mig:) Jeg har købt et LCD fjernsyn med HDMI indgang samt en pc indgang. (VGA??). Formålet er selvfølgelig at få det bedst mulige billede... jeg har en bærbar som jeg gerne vil slutte til fjernsynet, det mest oplagte var selvfølgelig at brug HDMI indgangen. Så jeg har så købt et DVI ->HDMI kabel, fordi jeg bestemt mente min nye bærbare havde DVI out.... Det har den så ikke:cry:, den har VGA eller hvad jeg nu har læst mig frem til det hedder. Som jeg kan forstå er VGA Analog og DVI digital. Men hvorfor kan man købe en VGA->DVI adaptor? Jeg mener, opnår jeg noget ved at konvertere VGA til DVI før jeg smider det ind gennem HDMi indgangen, eller er det en nemmere (læs billigere og samme billedkvalitet) hvis jeg bare købte et alm. VGA kabel og brugte den pc indgang der også er på fjernsynet? Også vente med HDMI til min arbejdsgiver synes jeg skal have en bærbar med dvi out:)
Jeg ville købe et almindeligt VGA kabel - hvis man kan købe en VGA->DVI konverter er den nok ikke billig og desuden er det nok tvivlsomt hvad du ville vinde ved at gøre det. Tænk det sådan her - når du sætter et VGA kabel direkte til TV'et foretager TV'et VGA->DVI konverteringen (signalet skal være digital for at blive vist på skærmen). Det eneste du opnår ved at sætte en VGA-DVI konverter på er at den så foretager konverteringen, men der er ikke rigtig noget belæg for at det skulle give bedre kvalitet end hvis fjernsynet selv gør det. Hvis du skal bruge HDMI kabler har de dem her www.av-connection.dk til en nogenlunde fornuftig pris. Når ud så nu har købt fint nyt fjernsyn skal du huske at købe en ny DVD-spiller med HDMI også...
Guest Trine
Besvaret
Når ud så nu har købt fint nyt fjernsyn skal du huske at købe en ny DVD-spiller med HDMI også...
Ja too late, vi har allerede en dvd recorder og surroundsoundanlæg der ikke er hdmi. Men selv med analog signal er billedet vildt godt. Jeg tror også jeg bytter mit dvi->hdmi kabel til et alm vga, så må jeg købe et nyt når jeg engang får noget spændende elektronik der kan køre digitalt. Vi har iøvrigt samme issue med bordet.. vi har gang i et projekt med at finde en håndværker der kan bygge en hylde/hul ind i væggen (det er under en trappe så det bliver et stykke af klædkammaret der bliver ofret). Så kan reciever og dvd recorder stå "inde i væggen", alle ledninger og andet gå bagom også tv'et på på væggen..
Besvaret
Ja too late, vi har allerede en dvd recorder og surroundsoundanlæg der ikke er hdmi. Men selv med analog signal er billedet vildt godt. Jeg tror også jeg bytter mit dvi->hdmi kabel til et alm vga, så må jeg købe et nyt når jeg engang får noget spændende elektronik der kan køre digitalt. Vi har iøvrigt samme issue med bordet.. vi har gang i et projekt med at finde en håndværker der kan bygge en hylde/hul ind i væggen (det er under en trappe så det bliver et stykke af klædkammaret der bliver ofret). Så kan reciever og dvd recorder stå "inde i væggen", alle ledninger og andet gå bagom også tv'et på på væggen..
Husk at få plads til lidt luft omkring det, de bliver sygeligt varme de LCD skærme...
Guest Trine
Besvaret
Husk at få plads til lidt luft omkring det' date=' de bliver sygeligt varme de LCD skærme...[/quote'] Ja så det godt i manualen, men vi ville faktisk hænge skærmen på væggen også kun bygge reciever og dvd recorder ind i væggen. Det er ligesom dem der fylder mest... Hvis der er en tømrer der har lidt ekstra fritid så er jeg på PM:) Det er bare en gipsvæg med træskelet den skal bygges ind i. Så det er ikke det helt store for den rette handymand.. ellers må jeg jo selv igang:eek:
  • 2 weeks later...
Besvaret

Korrekt tilslutning For lige at komme med en "kloge åge" så er HDMI til DVI kabler beregnet til brug fra DVD-afspiller med DVI-udgang og til TV med HDMI-indgang og ikke fra PC med DVI-udgang til TV med HDMI-indgang. Man kan på nogle TV godt få billed på med DVI til HDMI fra PC men man kan ikke få det til at køre optimalt. Så hvis PC´en skal tilsluttes TV´et skal man gøre det via den VGA-indgang der er beregnet til det på TV´et. Mvh Henrik_C

Besvaret
For lige at komme med en "kloge åge" så er HDMI til DVI kabler beregnet til brug fra DVD-afspiller med DVI-udgang og til TV med HDMI-indgang og ikke fra PC med DVI-udgang til TV med HDMI-indgang. Man kan på nogle TV godt få billed på med DVI til HDMI fra PC men man kan ikke få det til at køre optimalt. Så hvis PC´en skal tilsluttes TV´et skal man gøre det via den VGA-indgang der er beregnet til det på TV´et. Mvh Henrik_C
Øh .... har nu ikke set nogle dvd'er med DVI.... kun HDMI.... lidt flat at skulle undvære lyden fra sin film......(hvis man ikke har surround) Man kan jo også godt køre DVI til DVI og dermed opnå en højere opløsning fra sin PC
Besvaret

Det er også mig der vrøvler.....det er HDMI ud af DVD-afspilleren og til DVI-indgangen på TV´et :flov: Det jeg bare ville frem til var faktisk at man ikke skulle købe det DVI til HDMI-kabel for at tilslutte det fra PC-DVI til TV-HDMI. Det med at du kan få en højere opløsning fra din PC forstår jeg ikke helt. Hvis TV´ets opløsning er 1366 * 768 så bliver billedet ikke bedre med en højere opløsning. Det samme gælder for almindelige Fladskærme til PC´ere. Og et TV der har DVI-indgang fungere på samme måde som dem med HDMI-indgang, forskellen er at HDMI også overfører lyd. Der kan læses mere om det på denne side: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/122868.html Og der er også noget info på denne: http://tv.about.com/od/hdtv/a/hdmidvihdcp.htm

Besvaret
Det er også mig der vrøvler.....det er HDMI ud af DVD-afspilleren og til DVI-indgangen på TV´et :flov: Det jeg bare ville frem til var faktisk at man ikke skulle købe det DVI til HDMI-kabel for at tilslutte det fra PC-DVI til TV-HDMI. Det med at du kan få en højere opløsning fra din PC forstår jeg ikke helt. Hvis TV´ets opløsning er 1366 * 768 så bliver billedet ikke bedre med en højere opløsning. Det samme gælder for almindelige Fladskærme til PC´ere. Og et TV der har DVI-indgang fungere på samme måde som dem med HDMI-indgang, forskellen er at HDMI også overfører lyd. Der kan læses mere om det på denne side: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/122868.html Og der er også noget info på denne: http://tv.about.com/od/hdtv/a/hdmidvihdcp.htm
Prøv du at hive 1366 x 768 ud gennem et VGA stik.... ... Det er blandt andet også derfor at der findes enkelte skærme med 1920 x 1080 opløsning.... det er både til ægte HD, men så sandelig også langt skarpere hvis man overfører billedet fra pc til skærm.....
Besvaret

Forstår ikke lige hvad du mener med dette: Prøv du at hive 1366 x 768 ud gennem et VGA stik.... Kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne hive 1366 * 768 ud af en VGA-udgang. Det har jeg da gjort da jeg tilsluttede min maskine til TV´et. Men det er også lige meget.....det virker som om at vi taler forbi hinanden ellers forstår jeg bare ikke hvad du mener.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...