BS Skrevet July 1, 2006 Rapporter Skrevet July 1, 2006 Kan ikke bestemme mig om jeg for det første skal købe men hvis jeg skal om det skal være den ene eller den anden. Der er 50$ i prisforskel og nano'en er med 4gb og video'en er med 30gb. Men er der nogen af jer Ipod freaks der kan komme med nogen gode råd? Skal handle senest imorgen.
TDC Besvaret July 1, 2006 Rapporter Besvaret July 1, 2006 Det kommer jo lidt an på hvordan du skal bruge den. Jeg har selv en iPod Video og en iPod Nano, og må indrømme at det er Nano'en der er mest i brug. Umiddelbart er de eneste forskelle at den ene kan afspille video (ikke særlig godt og egentlig ikke særlig tit jeg bruger det) og så antallet af numre or fotos du kan have lagret. Mht. forbindelse til computer, bil osv. er de nøjagtigt ens. Men hvis du napper den i den toldfrie på hjem og prisforskellen kun er 50 US$, kan du du jo tjene lidt mere ind i forhold til Nano'en hvis du finder på at sælger den brugt når du er træt af den. Så... totalt overladt til dig igen at tage beslutningen. Men hvis du har bruge få tech specs eller andet mht. iPoden, så sig til, jeg kender den (desværre) temmelig godt fra jobbet :) FYI Biler klar til iPod
BS Besvaret July 1, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 1, 2006 Mit behov vil nok primært være tilslutning i bilen eller anlægget derhjemme med mp3'er. Er det forresten ikke noget med at Ipod'en laver filerne om til et andet format? Det sker vel bare i overførslen og ellers ik noget man mærker noget til?
TDC Besvaret July 2, 2006 Rapporter Besvaret July 2, 2006 Hvis du har alle dine cd'er rippet og ellers en fin samling på pc'en derhjemme. gå efter Nano'en. Perfekt til bilen. Mht. filer. iPod'en selv ændrer ikke noget some helst, alt rippning konvertering foregår i iTunes. og der kan du selv vælge om du vil bruge dine mp3'er eller Apple .acc format. Det eneste der kan være i det er hvis dine filer er i .wma format.. men det skulle iTunes klarer automatisk for dig Det du tænker på er nok alt den snak der har været fornyligt om Apple's beskyttet filformatter osv. Det drejer sig kun om numre man har købt hos iTunes Music Store.
larscph Besvaret July 2, 2006 Rapporter Besvaret July 2, 2006 Kan ikke bestemme mig om jeg for det første skal købe men hvis jeg skal om det skal være den ene eller den anden. Der er 50$ i prisforskel og nano'en er med 4gb og video'en er med 30gb. Men er der nogen af jer Ipod freaks der kan komme med nogen gode råd? Skal handle senest imorgen. Vi har en 2GB iPod Nano - primært til brug i bilen og når Heid fiser rundt ude i stalden og får hang til musik. Hvis dit primære mål er let transportabel musik så ville jeg gå efter en Nano. Der er rigelig plads på en 4GB og den er ganske enkelt bare meget lille og let at have med sig. Et minus dog - man er nødt til at købe noget til der kan beskytte den mod ridser - overfladen er mere end almindelig modtagelig overfor ridser. Efter at have forsøgt med sådan et læderetui som var crap fordi den skubbede sig i den så det ikke var til at komme til at betjene den - købte jeg sådan et Agent18 shield som bl.a. AppleShop sælger - det fungerer rigtig godt. Med hensyn til filformater er problemet mere hvis man køber musik på nettet som er i beskyttet WMA format - så kan iTunes ikke læse det. Så er man nødt til at brænde en CD med musikken fra Media Player og derefter rippe CD'en igen ind i iTunes - lidt bøvlet! Men kører man med CD-RW skiver kan den samme skive jo bruges flere gange ;)
BS Besvaret July 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 2, 2006 Nu anbefaler i begge 2 Nano'en. Men da den primært vil blive brugt i bil og derhjemme på anlæget kan jeg ikke se hvorfor jeg så ikke skal vælge Video'en med 30gb. Når jeg skal have musik med ud og gå bliver det min Creative Zen Micro med radio. Merprisen for den extra plads er jo minimal. Men indtil videre tak for rådene.
TDC Besvaret July 2, 2006 Rapporter Besvaret July 2, 2006 Tror nok at det hele kommer til design. Når man først har tullet lidt rundt med Nano'en, kommer den gode gamle originale iPod eller iPod video'en hurtig til at føles lidt klodset at se på. Og der er sq egentligt masser af plads til en god portion musik på 4gig og jeg synes jeg blev træt af at skulle navigere igennem alle 60gig hvis man liiige sidder og tørster efter en bestemt spilleliste. Og som LarsCPH siger.. Rigtig god ide at købe et godt cover, lige meget om det bliver Nano eller Video.. de er skrækkelige til at få ridser.
BS Besvaret July 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 2, 2006 Kan godt følge jer i det med at bladre igennem 60 gig musik:D Tænker lige over det og resultatet kommer senere når BX'en(vores butik) åbner kl 13 :D
BS Besvaret July 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 2, 2006 Det blev så en Ipod Video. Blev sq lidt forblændet af de 30gb. Nu skal jeg så bare have en lille dockin station og et car kit. Takker for inputs alle sammen, til trods for jeg gik imod dem:rolleye:
larscph Besvaret July 2, 2006 Rapporter Besvaret July 2, 2006 Det blev så en Ipod Video. Blev sq lidt forblændet af de 30gb. Nu skal jeg så bare have en lille dockin station og et car kit. Takker for inputs alle sammen, til trods for jeg gik imod dem:rolleye: Hey - og tillykke med dit nye legetøj! Indtil videre bruger vi den kun i Heidis' gule racer og der består car-kit'et af en lader til cigarettænderen og en ledning til radioen - meget simpelt... ;)
BS Besvaret July 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 2, 2006 Takker Lars. Altid dejligt med en ny gadget :D Jeg skal have kigget på hvilket Kit Credde har i sin. For jeg vil have et eller andet hvor man kan gemme den væk i handskerummet og al ledning og strøm er gemt væk.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu