Kristian Lykke Skrevet July 4, 2006 Rapporter Skrevet July 4, 2006 Hej Allesammen, jeg er ny herinde og er tæt på at hive teltælene op for derefter at leje en lejlighed i Helsingborg... Er blevet fortalt at jeg bør have en Hemforsikring (hjemmeforsikring) i den lejlighed jeg lejer, er dette korrekt?? Endvidere har jeg et par biler jeg gerne vil vide hvad koster at få forsikret, da forsikringsselskaberne ikke kan/vil oplyse mig det, når jeg endnu ikke har fået svensk CPR-nummer... Kan I hjælpe? Jeg er 22, haft kørekort i 4 år, skadefrit hele perioden, har haft 3 biler alle med kasko. Jeg havde tænkt mig at købe en bil, have den holdende i DK og tage færgen/sundbussen over hver morgen. De biler jeg har i tankerne er til en max pris på kr. 100.000 DKKR eller 125.000 SEKR. Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor - 97 (nummerplade WOT320) Peugeot 307 cc 2.0 cabriolet 04' (nummerplade USE059) Peugeot 206 CC 1,6 -01 (nummerplade SHX185) Audi a4 2.4 170 hk -03 (nummerplade kan jeg ikke se) Audi A6 2,4 -03 (nummerplade TRW927) Kunne være dejligt hvis I gad at hjælpe lidt, så lover jeg at give en øl på et tidspunkt :th2: Jeg har forsøgt mig på http://www.bilforsakringar.com/ og ringet til nogle men ingen kan give nogen forhåndsvurdering for hvad det ville koste..:thumbdown Håber I gider hjælpe.... Med venlig hilsen Kristian Lykke
Guest jxhab Besvaret July 4, 2006 Rapporter Besvaret July 4, 2006 Hej Allesammen, jeg er ny herinde og er tæt på at hive teltælene op for derefter at leje en lejlighed i Helsingborg... Er blevet fortalt at jeg bør have en Hemforsikring (hjemmeforsikring) i den lejlighed jeg lejer, er dette korrekt?? Endvidere har jeg et par biler jeg gerne vil vide hvad koster at få forsikret, da forsikringsselskaberne ikke kan/vil oplyse mig det, når jeg endnu ikke har fået svensk CPR-nummer... Kan I hjælpe? Jeg er 22, haft kørekort i 4 år, skadefrit hele perioden, har haft 3 biler alle med kasko. Jeg havde tænkt mig at købe en bil, have den holdende i DK og tage færgen/sundbussen over hver morgen. De biler jeg har i tankerne er til en max pris på kr. 100.000 DKKR eller 125.000 SEKR. Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor - 97 (nummerplade WOT320) Peugeot 307 cc 2.0 cabriolet 04' (nummerplade USE059) Peugeot 206 CC 1,6 -01 (nummerplade SHX185) Audi a4 2.4 170 hk -03 (nummerplade kan jeg ikke se) Audi A6 2,4 -03 (nummerplade TRW927) Kunne være dejligt hvis I gad at hjælpe lidt, så lover jeg at give en øl på et tidspunkt :th2: Jeg har forsøgt mig på http://www.bilforsakringar.com/ og ringet til nogle men ingen kan give nogen forhåndsvurdering for hvad det ville koste..:thumbdown Håber I gider hjælpe.... Med venlig hilsen Kristian Lykke Hej Kristian, Velkomme over. Det er meget svært at hjælpe for bilforsikringer er meget individuelt. Derfor vil jeg anbefale dig at du hurtigst muligt får Svensk personnummer, så kan du efterfølgende undersøge bilforsikringerne, for det er meget meget forskelligt hvad folk betaler og det er tit ikke kun afhængig af alder, boligforhold osv. Jeg kan godt undersøge hvad de specifikke biler koster igennem vores forsikringsselskab, men det vil nok aldrig matche hvad andre for oplyst fordi vi har så mange andre ting hos selskabet så prisen vil give et skævt billede.
Kristian Lykke Besvaret July 4, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 4, 2006 Hej igen.. :-) Tak for dit hurtige svar... Dog er mit problem, at jeg gerne ville leje en lejlighed derovre og derfor ved jeg ikke endnu hvor præcist jeg kommer til at bo. Når jeg ikke har adressen på hvor jeg kommer til at bo, så kan jeg ikke udfylde mit internordiske flyttebevis og kan derfor ikke aflevere noget i helsingborg kommune, og derfor får jeg ikke et svensk CPR-nummer... Eller er det mig der har misforstået dette her helt?
Gio Besvaret July 4, 2006 Rapporter Besvaret July 4, 2006 Så længe du ikke ved hvor du kommer til at bo, og ikke har et svensk cpr-nummer, så kan du ikke få priser på forsikringer (du kan bruge til noget) Pure and simple - desværre.
Futz Besvaret July 4, 2006 Rapporter Besvaret July 4, 2006 Du har regnet det helt rigtigt ud. (Til et evt. budgetskøn kan du starte med at finde ud af hvad forsikringerne ville koste i Danmark hvis bilen var på danske nummerplader og så bagefter gange med 0,81. så har du nok nogenlunde et udgangspunkt for forhandling)
Gio Besvaret July 4, 2006 Rapporter Besvaret July 4, 2006 (Til et evt. budgetskøn kan du starte med at finde ud af hvad forsikringerne ville koste i Danmark hvis bilen var på danske nummerplader og så bagefter gange med 0' date='81. så har du nok nogenlunde et udgangspunkt for forhandling)[/quote']Det var ellers noget af en Storm-P-idé...hvor kom dén fra?
spinner Besvaret July 4, 2006 Rapporter Besvaret July 4, 2006 Det var ellers noget af en Storm-P-idé...hvor kom dén fra? Heh ... sad lige og tænkte det samme... Hvis jeg kan tage min bil med til DK og nøjes med, at betale ~25% mere i forsikring, så kommer den sku med i kufferten, når den tid kommer :) Futz: Husk på, at en bil til 500.000DKK i DK, burde koste i omegnen 200.000DKK i SE - Det skal også afspejles i præmien.
Futz Besvaret July 4, 2006 Rapporter Besvaret July 4, 2006 Sorry jeg blev forvirret over originaliteten i spørgsmålet. Nej - det var ment som lidt af en joke, underforstået at hvis man er teenager eller i starten af tyverne og vil have en lidt unormal bil forsikret så koster det kassen - også i Sverige - og specielt hvis man ikke ved hvor man bor !!
spinner Besvaret July 4, 2006 Rapporter Besvaret July 4, 2006 Sorry jeg blev forvirret over originaliteten i spørgsmålet. Nej - det var ment som lidt af en joke' date=' underforstået at hvis man er teenager eller i starten af tyverne og vil have en lidt unormal bil forsikret så koster det kassen - også i Sverige - og specielt hvis man ikke ved hvor man bor !![/quote'] Hehe ... Ok, fangede jeg sq ikke lige ;)
Gio Besvaret July 4, 2006 Rapporter Besvaret July 4, 2006 Hehe ... Ok' date=' fangede jeg sq ikke lige ;)[/quote']Heller ikke jeg...så drop lige en kæk smiley på bagefter næste gang, så vi ikke pludselig ender op med at fylde folk med l*** herinde (mere end vi gør i forvejen...hehe)
Futz Besvaret July 4, 2006 Rapporter Besvaret July 4, 2006 Jeg kunne aldrig finde på at forvirre eller fylde folk med ..... *Dropper en ærlig journalist smiley*
Lingon Besvaret July 4, 2006 Rapporter Besvaret July 4, 2006 Er blevet fortalt at jeg bør have en Hemforsikring (hjemmeforsikring) i den lejlighed jeg lejer, er dette korrekt?? Tja.. visse steder kræves det af udlejeren. Andre steder er det frivilligt, så det bliver et personligt økonomisk spørgsmål om man vil bruge penge på det. Et priseksempel kan du se her uden personnummer, men bare med fødelsår og et postnummer: http://www3.lansforsakringar.se/Skane/Privat/Forsakring/Boende/default.htm (klik på Räkna och försäkra) Hvad en hemförsäkring typisk indeholder kan man se her: http://www.alltomforsakringar.se/hemforsakring.asp
Mette Besvaret July 4, 2006 Rapporter Besvaret July 4, 2006 Hej Kristian. En hemforsikring er lig en indboforsikring og er alt andet lige tosset ikke at have. Hvis du får indbrud og bliver bestjålet i din lejlighed og ikke har hemforsikring får du ingen dækning for de stjålne/hærværksbeskadigede ting. Så de par tusind det koster om året er dumme penge at spare.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu