Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. ved godt de fleste her nok tager broen :) men det gør jeg ikke. Bruger HH færgerne, og skal fra Landskrona til Lyngby, og 7-9-13, har jeg ikke holdt i kø mere end 3 gange på 4 måneder :) Når men jeg ville lige høre hvordan I mener man skal køre, de har sat et indkørsel forbudt skilt op så man skal køre ind mod centrum, istedet for bare at fortsætte lige ud. Må man ikke bare køre igennem mere ? Mange gør det stadig, hvis man er heldig med lyskrydset er det også hurtigere :) men er det ulovligt ? -Claus-

Besvaret

Hvis der er et skilt med indkørsel forbudt er det ulovligt at køre den vej. Kender ikke forholdene deroppe så det er ud fra din beskrivelse jeg bedømmer.

Besvaret

hh (helsingborg) Ja jeg har også kørt den vej et par dage selvom der stod indkørsel forbudt. også blev jeg enig med mig selv om at det er ulovligt....uden diskussion. fordi jeg kom i tanke om hvad min kører lærer har lært mig om den skilt... du kører ikke ind selvom det er juleaften .... Eller brand ..:)

Besvaret

ja der er mange der køre den vej stadig, det er også nemmere, men spørgsmålet er hvordan man skal tolke det, jeg er ikke super til svensk men der står under indkørsel forbudt. Behörig körsel eller noget i den stil. Svare det til ærendekørsel i danmark ? Min kørerlære sagde altid at vi skulle der ind hvor der står ærendekørsel fordi vi har et ærende der , vi skulle jo den vej :) Om det holder vides ikke :D -Claus-

• 3 weeks later...
Besvaret
:rolleye: ja jeg tror mange tager chansen ,,, også tror jeg de siger upsss det så vi ikke,, man kan jo gøre det, men jeg tror med tiden at arbejds folk i området gøre noget ved sagen,, ellers lukker de øjnene og siger bare kør :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...