thsk Skrevet July 7, 2006 Rapporter Skrevet July 7, 2006 Jeg vil gerne høre hvilke erfaringer i har haft med ansøgninger om Svenskt statsborgerskap når jeres udenlandske ægtefælle har PUT? Jeg kan forstå at der er flere undtagelser til opholdstiden i Sverige før den ikke nordiske part kan få svenskt statsbogerskab, og at kortere tid en 4 år kan være nok. Er der nogen der har erfaringer herom?
Stokholm Besvaret July 8, 2006 Rapporter Besvaret July 8, 2006 Er det ikke bare efter 2 år hvis man er scandinav?
thsk Besvaret July 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 8, 2006 Jo, 2 år for skandinaver, men jeg tænkte nu på min udenlandske ægtefælle med PUT. Nogle har fortalt mig at hun også kan søge om at blive svensker efter 2 år, eftersom loven siger at man i mange tilfælde kan dispensere fra det normale minimumskrav om 5 års samlet tid i Sverige.
Stokholm Besvaret July 9, 2006 Rapporter Besvaret July 9, 2006 Er det den 5 årige opholdstilladelse hun har??
thsk Besvaret July 10, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 10, 2006 Nej, PUT= permanent opholdstilladelse givet enligt de svenske nationelle regler og ikke 5-års EU- opholdsbeviset.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu