Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, jeg har lige skrevet under på en lejlighed til overtagelse den 1. sep. og da jeg melder flytning fra den dato får jeg jo også mit personnummer der, det skal jeg jo så bruge i forbindelse med at lave forsikringer, og eftersom INGEN vil sige noget ang. hvad man skal give for en bilforsikring uden at jeg haver et personnummer så ved jeg jo af gode grunde ikke hvem der vil være billigst med bilforskringen, problemet er jo så bare at jeg SKAL have en husforsikring med det samme så vidt jeg kan forstå, altså har jeg jo ikke rigtig mulighed for at undersøge hvem der er billigst med bilforsikringen før efter 1. sep, altså der hvor jeg skal have husforsikringen klar!?!?! Og hvad med elektricitet??? Tlf, inet. Kan det "ordnes" fra dag til dag efter man har personnummeret??? Er der nogen der kan hjælpe med hvordan man gør disse ting smartest og mest "smertefrit" Hvad skal man så vælge??? hvad gør jeg??? Tommy

Besvaret
http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=75211&postcount=46 Telefon er lidt sværere. Der skal du sikkert af med et depositum på 3000,- sek, da der ikke findes nogle monetære oplysninger på dig herovre. Det er en ganske almindelig ting. Der er tråde om alle disse ting rundt omkring herinde - men generelt kan du, hvis der har være nummer aktivt på adressen inden tilflytning, få telefon på mindre end en time. Hvis du vælger ADSL hos Telia, så kan dette også klares ret hurtigt. Men du skal nok påregne et par dage eller en uges tid, medmindre du kan få hardwaren i hånden i butikken. Bilforsikring kan du få oplyst priser på med det samme, så længe du kontakter dem personligt. Glem at tjekke priser over nettet, da du ikke bliver registreret fra Day One i deres cpr-register. Desuden kan du jo ikke køre en svensk bil alligevel før du har en svensk adresse. Igen....søgefunktionen er guld værd :th2:
Besvaret

Undskyld jeg siger det, men jeg synes det er lidt trættende at uanset hvilke tråde man læser er der en eller anden der skriver at man kan bruge søgefunktionen. Hvis jeg synes at jeg kunne finde et svar jegledte efter havde jeg nok ikke postet denne tråd. Det link du skriver er jo posted efter min tråd er oprettet. Tommy

Besvaret
Undskyld jeg siger det, men jeg synes det er lidt trættende at uanset hvilke tråde man læser er der en eller anden der skriver at man kan bruge søgefunktionen. Hvis jeg synes at jeg kunne finde et svar jegledte efter havde jeg nok ikke postet denne tråd. Det link du skriver er jo posted efter min tråd er oprettet. Tommy
Ja det forstår jeg godt, men helt ærligt. Prøv at bruge søgefunktionen. Jeg har skrevet en lille howto, som måske kan hjælpe på vej. De spørgsmål du stiller, dem har 100 mennesker stillet næsten lige før dig, både omkring flyttebeviset og omkring forsikringer. Det er helt sikkert ikke fordi folk ikke gider hjælpe dig, men i og med alle svar og spørgsmål og alt andet bliver registreret, så der er ingen mening i at skrive det samme igen og igen. http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5314 Velkommen herover =)
Besvaret

jxhab: præcis :rolleyes: Tommy: Vi er her jo fordi vi synes det er sjovt, og vi har mulighed for at dele ud af vores erfaringer. Men at opfinde den dybe tallerken 19 gange på en uge...er lige i overkanten ;) Søgefunktionen havde givet dig svar på 5 minutter på alle dine spørgsmål. Nogle nægter at bruge den (nævner ingen navne ;)), og ender op med at blive forbigået/ignoreret. Dét kan vi jo ikke ha´ sker alt for ofte. Så spænd hjelmen, og tast lidt i søgeren...så tør jeg vædde med du godt kan lave en kande kaffe mere. Velkommen herhid.

Besvaret
brug insplanet til din bilforsikring...
Jeg burde vide bedre, men jeg svarer nu alligevel.... Emre, sådan kan du ikke sige. Der er kæmpe forskelle fra person til person. For mit vedkomne var det et andet selskab der var billigt. Jeg har iøvrigt valgt at bruge 2 forskellige selskaber, et til min motorcykel og et andet til min bil. Der er ikke andet for end at undersøge det selv, ring rundt og find det selskab der passer dig bedst
Besvaret

Troede sq aldrig jeg skulle skrive det her. Enig med Emre. Insplanet er ikke et forsikringsselskab, det er en forsikrings broker. Du giver dem simpelthen alle dine oplysninger og fortæller dem hvad du leder efter af forsikring. og så søger de for dig. Kender en 5-6 stykker der har brugt dem for husforsikring eller bil forsikring. Og alle har været glade og tilfredse og endt med en forsikring på niveau med hvad de kunne finde selv. Så hvis man vil spare et par timer online eller har svært ved at finde rundt i junglen er det bestemt en god ide.

Besvaret

Er der nogen der ved om det "generelt" er billigere at forsikre bil som pige??? Min kæreste er snart 25 og jeg er snart 24, har også hørt at det skulle være billigere hvis man har haft kortet i 7 år??? Tommy

Besvaret
Jeg burde vide bedre, men jeg svarer nu alligevel.... Emre, sådan kan du ikke sige. Der er kæmpe forskelle fra person til person. For mit vedkomne var det et andet selskab der var billigt. Jeg har iøvrigt valgt at bruge 2 forskellige selskaber, et til min motorcykel og et andet til min bil. Der er ikke andet for end at undersøge det selv, ring rundt og find det selskab der passer dig bedst
ja men jeg har også undersøgt en del og insplanet var det billigste for mit vedkommende..skulle selv betale 23000 for en mercer men insplanet klaret det for mig til 15000 svenske...så må du selv vurdere om det kan betale sig eller ej..men for nysgerighedens skyld hvad hedder din bilforsikrings firma?
Besvaret
Er der nogen der ved om det "generelt" er billigere at forsikre bil som pige??? Min kæreste er snart 25 og jeg er snart 24, har også hørt at det skulle være billigere hvis man har haft kortet i 7 år??? Tommy
Det er nok billigere for din kæreste, hvis hun har haft kørekort længere end dig, ellers er de ret ligeglade med køn, i hvert fald hvad jeg har oplevet.
Besvaret
ja men jeg har også undersøgt en del og insplanet var det billigste for mit vedkommende..skulle selv betale 23000 for en mercer men insplanet klaret det for mig til 15000 svenske...så må du selv vurdere om det kan betale sig eller ej..men for nysgerighedens skyld hvad hedder din bilforsikrings firma?
Länsforsäkring (eller noget der ligner) 1542 SEK årligt for traffikforsikring.
  • 2 weeks later...
Besvaret

Hvor langt tid "binder" man sig for når man opretter en forsikring????, jeg skal jo have en forsikring med det samme, men hvis man måske finder noget billigere, så er der vel en "opsigelse"???? Tommy

Besvaret
Hvor langt tid "binder" man sig for når man opretter en forsikring????, jeg skal jo have en forsikring med det samme, men hvis man måske finder noget billigere, så er der vel en "opsigelse"???? Tommy
Det kan du læse i forsikringsbetingelserne, jeg ved ikke om der er noget specifict gældende for alle, men mon ikke det er noget med 14 dage eller såda noget..
Besvaret
Somregel er det 1 år man binder sig. Men er det bil er der en tråd andetsteds om at hvis man gerne vil ud af den forsikring man har kan man "afstille" bilen. På den måde får du dine penge tilbage også tegne ny forsikring igen når du "påstiller" den. Gio kan garanteret finde tråden for dig. Ellers kast dig ud i søge funktionen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...