Lyth Skrevet July 17, 2006 Rapporter Skrevet July 17, 2006 Nu har jeg fået købt mig en bil på svenske plader.. Bilen er købt hos en forhandler, og der er nogle ting jeg lige har brug for noget hjælp til! Har modtaget del 1 og 2 af registreringsbeviset.. Ser ud som om der er noget i del 2(den gule blanket), som skal udfyldes og sendes retur? Anmelding om ejerbytte og afregistrering?? Anyway, jeg mangler osse det klistermærke som skal sidde midt på nr'pladen? Hvad skal jeg gøre? Mvh Lasse
MC Manden Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Nu har jeg fået købt mig en bil på svenske plader.. Bilen er købt hos en forhandler, og der er nogle ting jeg lige har brug for noget hjælp til! Har modtaget del 1 og 2 af registreringsbeviset.. Ser ud som om der er noget i del 2(den gule blanket), som skal udfyldes og sendes retur? Anmelding om ejerbytte og afregistrering?? Anyway, jeg mangler osse det klistermærke som skal sidde midt på nr'pladen? Hvad skal jeg gøre? Mvh Lasse Du skal ikke sende noget retur. Det skal du først når du evt. sælger bilen igen, så skal der jo laves ejerbytte. Klistermærket bestilles på www.vv.se
Gio Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Nu har jeg fået købt mig en bil på svenske plader.. Bilen er købt hos en forhandler, og der er nogle ting jeg lige har brug for noget hjælp til! Har modtaget del 1 og 2 af registreringsbeviset.. Ser ud som om der er noget i del 2(den gule blanket), som skal udfyldes og sendes retur? Anmelding om ejerbytte og afregistrering?? Anyway, jeg mangler osse det klistermærke som skal sidde midt på nr'pladen? Hvad skal jeg gøre? Mvh LasseDovne hund...hehe.... Anmeldelse om ejerskifte skal sendes til Vägverket, med din og sælgers underskrifter på. Efter et par dage vil du modtage nyt registreringsbevis. Men har du købt bilen af en forhandler, og bilen i mellemtiden har været afmeldt, så er det jo nok det nye registreringsbevis du allerede har modtaget. Så der skal du ikek foretage dig noget, så længe du nu er registreret på disse papirer som ejer af bilen. Vedr. vejafgift, så burde det gå igang automatisk, så snart du melder bilen i trafik på www.vv.se. Så får du et girokort du skal betale, og så kommer mærkerne indenfor korttid. Altsammen noget der er skrevet en del om herinde....deraf hunden *g*
MC Manden Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Dovne hund...hehe.... Anmeldelse om ejerskifte skal sendes til Vägverket, med din og sælgers underskrifter på. Efter et par dage vil du modtage nyt registreringsbevis. Men har du købt bilen af en forhandler, og bilen i mellemtiden har været afmeldt, så er det jo nok det nye registreringsbevis du allerede har modtaget. Så der skal du ikek foretage dig noget, så længe du nu er registreret på disse papirer som ejer af bilen. Vedr. vejafgift, så burde det gå igang automatisk, så snart du melder bilen i trafik på www.vv.se. Så får du et girokort du skal betale, og så kommer mærkerne indenfor korttid. Altsammen noget der er skrevet en del om herinde....deraf hunden *g* Dether er noget vrøvl, Gio... Undskyld jeg siger det. Hvis du har købt bilen hos en forhandler, så skulle det registreringsbevis du har modtaget meget gerne indeholde dig navn, og så skal du ikke gøre mere. Med hensyn til vejskatten, så er det vedkomne som ejer køretøjet på forfaldsdatoen som hæfter for skatten, og derfor vil der ikke komme et girokort til dig (medmindre at skatten naturligvis forfalder præcis samme dag som du har købt bilen)
Gio Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Dether er noget vrøvl' date=' Gio... Undskyld jeg siger det. Hvis du har købt bilen hos en forhandler, så skulle det registreringsbevis du har modtaget meget gerne indeholde dig navn, og så skal du ikke gøre mere.[/quote']Du behøver skam ikke undskylde ;) Men...er det ikke det samme jeg skriver, som du mener?
MC Manden Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Du behøver skam ikke undskylde ;) Men...er det ikke det samme jeg skriver, som du mener? Ikke vedr. vejskatten. Den er betalt indtil perioden udløber, og derfor skal han ikke foretage sig andet end at bestille klistermærket på www.vv.se Han skal heller ikke melde bilen i trafik eller lignende. Han skal bruge det klistermærke, og intet andet
Gio Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Ikke vedr. vejskatten. Den er betalt indtil perioden udløber' date=' og derfor skal han ikke foretage sig andet end at bestille klistermærket på www.vv.seEnig...såfremt den HAR været i trafik før. Men ja...du har ret . Han skal heller ikke melde bilen i trafik eller lignende. Han skal bruge det klistermærke' date=' og intet andet[/quote']Hvis bilen er afmeldt, så skal den da meldes i trafik. Oftest er biler til salg afmeldt, da der jo ikke er meget grund til at betale forsikring m.m. for stillestående biler ;)
MC Manden Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Hvis bilen er afmeldt' date=' så skal den da meldes i trafik. Oftest er biler til salg afmeldt, da der jo ikke er meget grund til at betale forsikring m.m. for stillestående biler ;)[/quote'] Tja... det gøres jo helt automatisk. Når der bliver tegnet forsikring på bilen, og den ellers er besiktiget, så er den i trafik (og vejskatten er betalt). Du skal intet foretage dig.
Gio Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Tja... det gøres jo helt automatisk. Når der bliver tegnet forsikring på bilen' date=' og den ellers er besiktiget, så er den i trafik (og vejskatten er betalt). Du skal intet foretage dig.[/quote']Nu har jeg så også kun købt biler privat, og ikke hos en forhandler. Kan sgu´ godt være du har ret i af den automatisk meldes i trafik, når du tegner forsikring. Point taken.
larscph Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Nu har jeg fået købt mig en bil på svenske plader.. Bilen er købt hos en forhandler, og der er nogle ting jeg lige har brug for noget hjælp til! Har modtaget del 1 og 2 af registreringsbeviset.. Ser ud som om der er noget i del 2(den gule blanket), som skal udfyldes og sendes retur? Anmelding om ejerbytte og afregistrering?? Anyway, jeg mangler osse det klistermærke som skal sidde midt på nr'pladen? Hvad skal jeg gøre? Den gule lægger du i pengeskabet hjemme og den blå har du så med i bilen som man skal ved kørsel i udlandet (fx DK). Den gule skal kun indsendes hvis du sælger bilen til en anden og skal melde ejerbytte - derfor er det også vigtigt at den ikke er med i bilen for hvis man har den kan man omregistere bilen. Du bør få et klistermærke helt automatisk med posten, så snart vægtafgiften er betalt, det tager nogen dage. Da vi købte brugt hos en forhandler havde de sat en midlertidigt kontrolmærke på der var gyldigt indtil vi fik den rigtige.
MC Manden Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Nu har jeg så også kun købt biler privat, og ikke hos en forhandler. Kan sgu´ godt være du har ret i af den automatisk meldes i trafik, når du tegner forsikring. Point taken. Jeg kan gi' et eksempel. Jeg har lige købt sprit ny motorcykel, og det foregik på følgende måde: Underskrift på papiren, underskift på den blanket fra vägverket (modsvarende registringsattesten, da den var helt ny).... Midlertidigt klistermærke. Underskrift til forsikringen. 3 dage senere modtog jeg registringsattesten og et girokort fra VV. Da jeg havde betalt den, gik der yderligere 4-5 dage, og så kom mit "rigtige" klistermærke. Det sidste kan man se bortfra, da det er ejeren af køretøjet som hæfter for skatten med mindre bilen/motorcykel er helt ny. Men, intet med at melde noget i trafik eller lign. Det gøres per automatik
Kim H Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Den gule lægger du i pengeskabet hjemme og den blå har du så med i bilen som man skal ved kørsel i udlandet (fx DK). .... Det er ikke nødvendigt med "den blå" i DK; der findes særlige nordiske regler, som gør, at det ikke er nødvendigt at medbringe registreringsbevis/attest ved kørsel med "nordiske biler" i "nordiske lande". Altså hvis en dansker, bosat i Sverige, kører til Danmark i en svensk-registreret BMW er registreringsbevis ikke nødvendigt. Men - hvis en tysker kører til Danmark i en tysk-registreret SAAB må han tage sit registreringsbevis med:laugh:
Lyth Besvaret July 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 17, 2006 Ok.. Tak for jeres svar! ;o) Jamen jeg har jo ikke fået nogen regning på vægtafgift endnu?? Fik bilen sidste tirsdag.. Skal jeg bare forvente at det hele forløber automatisk! Og så bare betale regningen på vægtafgift når den kommer.. Jeg har ikke nogle midlertidige mærker på nr'pladen.. Forhandleren havde sagt at jeg bare kunne køre i den! Og det er altså hos seat i Malmø at jeg har købt den! Synes det er kringlet! Har lige kigget inde på vejværkets hjemmeside! Og kan ikke finde ud af hvor det er man melder sin bil køreklar..?
MC Manden Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Ok.. Tak for jeres svar! ;o) Jamen jeg har jo ikke fået nogen regning på vægtafgift endnu?? Fik bilen sidste tirsdag.. Skal jeg bare forvente at det hele forløber automatisk! Og så bare betale regningen på vægtafgift når den kommer.. Jeg har ikke nogle midlertidige mærker på nr'pladen.. Forhandleren havde sagt at jeg bare kunne køre i den! Og det er altså hos seat i Malmø at jeg har købt den! Synes det er kringlet! Har lige kigget inde på vejværkets hjemmeside! Og kan ikke finde ud af hvor det er man melder sin bil køreklar..? Du skal ikke melde din bil køreklar ! Du skal kun bestille et nyt kontrolmærke, og det er det !!! Se her: https://www21.vv.se/etjansterfordon/logon/logon.aspx?url=https://www21.vv.se/etjansterfordon/BestKMark.aspx Og, du skal logge ind med "Registreringsnummer med behörighetskod". Det findes på dit registreringsbevis
Peter H. Besvaret July 17, 2006 Rapporter Besvaret July 17, 2006 Nu har jeg fået købt mig en bil på svenske plader.. Bilen er købt hos en forhandler, og der er nogle ting jeg lige har brug for noget hjælp til! Har modtaget del 1 og 2 af registreringsbeviset.. Ser ud som om der er noget i del 2(den gule blanket), som skal udfyldes og sendes retur? Anmelding om ejerbytte og afregistrering?? Anyway, jeg mangler osse det klistermærke som skal sidde midt på nr'pladen? Hvad skal jeg gøre? Mvh Lasse Ring til os og så kan vi finde ud af det da vi har direktadgang til vv. Det virker nästen som om bilen er köbt privat, SEAT burde ha direkt adgang og du burde ha ett midlertidligt klistermärke... En bil kan ha forsikring og betalt vejskat uden at den er i trafik. Mvh Christina Autohaus Sweden 046-32 42 60
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu