Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi er i den lykkelige situation at vi skal have nyt badeværelse:th2: . Da vi ingen interesse har i selv at ligge og rode med det, vil jeg lige høre om der er nogen herinde der har erfaringer med nogle helløsninger? Med det mener jeg et firma man hyrer til at sørge for det hele. Vi har selv haft kontakt med Svensk Interiör AB og har fået et tilbud derfra, men det kunne da være rart at høre andres erfaringer?

Besvaret

Huuuuhhhh.... Vi bor i Danmark, så jag kan inte hjälpa dig med en entrepenör men ett gott råd, som jag önskar vi fått. Vi fick ett muntligt löfte om att det skulle ta cirka 4-5 veckor för båda bardummen. Nu går vi in i vecka 12...De är inte färdig än. Hela - ok, stora delar - av sommaren utan bad, och med lös toa, som man ska hälla vatten i för att "spola". Lägg in en deadline i tillbudet!!!!! Om det inte är färdigt till den datumen så ska det vara kompensation på , tja x% eller så.

Besvaret
Huuuuhhhh.... Vi bor i Danmark, så jag kan inte hjälpa dig med en entrepenör men ett gott råd, som jag önskar vi fått. Vi fick ett muntligt löfte om att det skulle ta cirka 4-5 veckor för båda bardummen. Nu går vi in i vecka 12...De är inte färdig än. Hela - ok, stora delar - av sommaren utan bad, och med lös toa, som man ska hälla vatten i för att "spola". Lägg in en deadline i tillbudet!!!!! Om det inte är färdigt till den datumen så ska det vara kompensation på , tja x% eller så.
Føj da, sikke en grim oplevelse!! Jeg ved at der er andre her i vores forening der har benyttet dem vi overvejer, og der er udførlige lister med materialer, arbejdet der skal udføres i timetal osv. Dem der har benyttet dem siger at de er hurtige og overholder tidsfristen nøje... Hvis det ikke sker, så foreligger der jo en mangel og så er det jo bare med at studere ens lovsamling og forsøge at huske alt det jeg lærte sidste år på uni...
Besvaret
Føj da, sikke en grim oplevelse!! Jeg ved at der er andre her i vores forening der har benyttet dem vi overvejer, og der er udførlige lister med materialer, arbejdet der skal udføres i timetal osv. Dem der har benyttet dem siger at de er hurtige og overholder tidsfristen nøje... Hvis det ikke sker, så foreligger der jo en mangel og så er det jo bare med at studere ens lovsamling og forsøge at huske alt det jeg lærte sidste år på uni...
Ja, men det er lidt svært at ski** i en lovsamling - det er nu engang nemmere i et toilet, så sørg for guds skyld for at være sikre inden valg af håndværkere. Der er lige så mange fusentastere "herovre" som i DK :D
Besvaret
Ja' date=' men det er lidt svært at ski** i en lovsamling - det er nu engang nemmere i et toilet, så sørg for guds skyld for at være sikre inden valg af håndværkere. Der er lige så mange fusentastere "herovre" som i DK :D[/quote'] Vi har undersøgt en del med dem vi har i kikkerten nu, da der har været nogle indlæg om det herinde hvor de advarer imod dem.http://debat.sunddebat.com/search.php?searchid=136227 Jeg har dog ikke kunnet finde noget på nettet, og jeg har ikke hørt fra gæsten der advarede... Jeg tager det dog som ret gode varer at en fra foreningen anbefaler dem, da der er meget strenge regler for renovering her hvor vi bor samt at alle badeværelser næsten er ens...
Guest ThomasO
Besvaret

Vi har lige haft håndværkere i badeværelset, det tog 8 uger uden bad. Jeg medholder det Mohlin siger. Det er højkonjuktur, og håndværkerne har travlt som fanden selv. Vi var i den meget uheldige situation, at ringen i brønden til vinylgulvet i badeværelset sprang læk. Så skulle gulvbrønden som var ulovlig i dag, skiftes første gang der blev pillet ved noget. Det tog den 4 timer at skære plasten væk, og hugge brønden fri. Så stod der en tørre maskine i 2 uger, men da ham der skulle hente den ikke havde tid stod den liiiiige en uge mere. Efter 3 dage kom de og skiftede brønden - og støbte i gulvet endnu en dag efter. Det tog 1½ uge før plastmanden kom og lavede gulvet igen.......han påstod at han ikke kunne få fat i os... løgn og latin.... Ups... den plast er af en speciel type, den jeg skal bruge har lige en uges leveringstid.... Sammenlagt ialt 8 uger uden bad, heraf de sidste 14 dage i hedebølge. Ret ufedt og dyrt at skulle køre over på arbejdet i weekenden, bare for at komme i bad. Men sammenlagt havde vi fået at vide det tog 2-3 uger, men endte på de 8. Der var en ellers anbefalet god hovedentrepenør fra Henda byggservice på som koordinerede det hele. Men han havde så travlt at vi helst ikke måtte ringe, kun maile da han var presset af stress. Henda byggservice håndterede det fantastisk, men de benyttede også underentrepenører til nogle ting hvor de bare ikke dukkede op, eller havde sygt lange ventetider. Havde vi kunne vente havde vi ventet til presset er løjet af på byggebranchen, det plejer jo at bølge. Lige nu har de monster travlt. Vil gerne anbefale Henda Byggservice, hvis presset letter lidt. De lavede et pænt stykke arbejde, og ryddede pænt op efter sig. Men vi havde ikke noget valg.

Besvaret
Vi har lige haft håndværkere i badeværelset' date= det tog 8 uger uden bad. Jeg medholder det Mohlin siger. Det er højkonjuktur, og håndværkerne har travlt som fanden selv. Vi var i den meget uheldige situation, at ringen i brønden til vinylgulvet i badeværelset sprang læk. Så skulle gulvbrønden som var ulovlig i dag, skiftes første gang der blev pillet ved noget. Det tog den 4 timer at skære plasten væk, og hugge brønden fri. Så stod der en tørre maskine i 2 uger, men da ham der skulle hente den ikke havde tid stod den liiiiige en uge mere. Efter 3 dage kom de og skiftede brønden - og støbte i gulvet endnu en dag efter. Det tog 1½ uge før plastmanden kom og lavede gulvet igen.......han påstod at han ikke kunne få fat i os... løgn og latin.... Ups... den plast er af en speciel type, den jeg skal bruge har lige en uges leveringstid.... Sammenlagt ialt 8 uger uden bad, heraf de sidste 14 dage i hedebølge. Ret ufedt og dyrt at skulle køre over på arbejdet i weekenden, bare for at komme i bad. Men sammenlagt havde vi fået at vide det tog 2-3 uger, men endte på de 8. Der var en ellers anbefalet god hovedentrepenør fra Henda byggservice på som koordinerede det hele. Men han havde så travlt at vi helst ikke måtte ringe, kun maile da han var presset af stress. Henda byggservice håndterede det fantastisk, men de benyttede også underentrepenører til nogle ting hvor de bare ikke dukkede op, eller havde sygt lange ventetider. Havde vi kunne vente havde vi ventet til presset er løjet af på byggebranchen, det plejer jo at bølge. Lige nu har de monster travlt. Vil gerne anbefale Henda Byggservice, hvis presset letter lidt. De lavede et pænt stykke arbejde, og ryddede pænt op efter sig. Men vi havde ikke noget valg.
Jøsses, det lyder vildt!! Kan godt forestille mig der er noget run på i den branche for tiden. De fleste vil jo gerne have nyt badeværelse om sommeren... Vi kan fint vente til vinter.. Her i foreningen kan vandet dog ikke være lukket mere end 2 timer, da bygningen er så gammel at det er alle 100 lejligheder samt vaskekældre man lukker for vandet til... Så det er også lidt af et pres at arbejde under... Heldigvis var der en vandskade i badeværelset for 2 år siden, så jeg tror ikke man finder de store overraskelser ved os... Men ok, væggene og afløbet er lavet virkelig slemt, så hvem ved hvad der lurer under overfalden.. På Svensk Interiörs hjemmeside skriver de følgende om arbejdstiden: 7 - Arbetet Våra hantverkare arbetar normalt måndag till fredag mellan 7.30 och 16.30 med en timmes lunch. De strävar efter att utföra allt arbete utan att stöka ned mer än nödvändigt. En standard renovering av ett badrum tar ca: 10 arbetsdagar. Våra hantverkare kommer ej att vara hos er hela tiden då vissa material kräver torktid.
Besvaret

Jag sk-ter i om hantverkarna har högkonjunktur. Har jag fått besked på 4 veckor eller whatever, så är det inte acceptabelt med 12. Det är precis som Thomas skriver...uupps, oj, nä målaren gick på ferie (!!!!, oh yes!!), nå vi glömde... Gå för h..till en projektledarkurs. Hade jag skött mina projekt så dåligt hade jag inte fått jobba kvar.

Besvaret
BOKA NU!!! Beställer du jobbet nu får du en tid till jul. Väntar du till november får du en tid i maj!
Vi er i gang, vi har fået et tilbud og vi venter bare på at de kommer tilbage fra ferie... men vi har nu ikke travlt... :) Da vi snakkede med dem i maj sagde at de havde de tidligeste tider i august, så jeg regner med en 3-4 mdrs ventetid...
Besvaret

Madsen når i nu er igang så få sat en balofix på alle jeres vandrør så i kan lukke for vandet hvis i skal skifte noget uden det berører resten af bygningen. Det gør mange ting MEGET nemmere.

Besvaret
Madsen når i nu er igang så få sat en balofix på alle jeres vandrør så i kan lukke for vandet hvis i skal skifte noget uden det berører resten af bygningen. Det gør mange ting MEGET nemmere.
Det lyder da som en god idé, vil høre foreningen... Tror nemlig det har noget at betyde i forbindelse med vandskader ( havde ex. en i sidste uge!) og foreningens erstatningsansvar overfor beboerne... Vi er nemlig ansvarlige for de vandrette rør og foreningen for de lodrette, så vi må på ingen måde pille ved de lodrette.. Lyder ellers som en god ide... vil lige høre dem! :th2: Tak for tippet!
Besvaret
Det lyder da som en god idé, vil høre foreningen... Tror nemlig det har noget at betyde i forbindelse med vandskader ( havde ex. en i sidste uge!) og foreningens erstatningsansvar overfor beboerne... Vi er nemlig ansvarlige for de vandrette rør og foreningen for de lodrette, så vi må på ingen måde pille ved de lodrette.. Lyder ellers som en god ide... vil lige høre dem! :th2: Tak for tippet!
Kan ikke forestille mig foreningen kunne have noget imod de blev monteret da det netop gør i kan lukke for vandet hurtigt i forb. med brud fx. Så længe det er en aut. der montere dem. Husk også under køkkenvasken så i til enhver tid kan skifte armatur uden at skulle lukke for vandt i hele bygningen.:th2:
Besvaret

Svensk Interiôr Ab Frarådes

Vi har undersøgt en del med dem vi har i kikkerten nu' date=' da der har været nogle indlæg om det herinde hvor de advarer imod dem.http://debat.sunddebat.com/search.php?searchid=136227 Jeg har dog ikke kunnet finde noget på nettet, og jeg har ikke hørt fra gæsten der advarede... Jeg tager det dog som ret gode varer at en fra foreningen anbefaler dem, da der er meget strenge regler for renovering her hvor vi bor samt at alle badeværelser næsten er ens...
Hej. Jeg må desværre fraråde dig at bruge Svensk Interiör AB. Jeg har været ud for en meget grim oplevelse med dem - da de ikke lavede tingene som de skulle men alligevel krævede fuld pris. Da vi endte i tingsrätten fik jeg ret - men det kostede jo en masse tid og frustrationer. P:S: så hedder de heller ikke "Svensk Interiör AB" men "nya Svensk Interiör AB" - men det opdagede jeg først da jeg skulle betale regningen - lidt mærkeligt at man kalder sig ét men officielt hedder noget andet......:rolleyes:
Besvaret
Hej. Jeg må desværre fraråde dig at bruge Svensk Interiör AB. Jeg har været ud for en meget grim oplevelse med dem - da de ikke lavede tingene som de skulle men alligevel krævede fuld pris. Da vi endte i tingsrätten fik jeg ret - men det kostede jo en masse tid og frustrationer. P:S: så hedder de heller ikke "Svensk Interiör AB" men "nya Svensk Interiör AB" - men det opdagede jeg først da jeg skulle betale regningen - lidt mærkeligt at man kalder sig ét men officielt hedder noget andet......:rolleyes:
Tak for din PM... Ser om der er andre firmaer der kan tilbyde nogenlunde det samme til nogenlunde samme pris.. Det er bare lækkert med en samlet pakke, hvor man faktisk kan tage på ferie imens der renoveres... Synes nemlig mange af de andre hjemmeside, hvor jeg ser noget lignende, skriver at det tager meget meget længere... Prøver desuden aviserne og ser om der er noget spændende der..
Besvaret
Kan ikke forestille mig foreningen kunne have noget imod de blev monteret da det netop gør i kan lukke for vandet hurtigt i forb. med brud fx. Så længe det er en aut. der montere dem. Husk også under køkkenvasken så i til enhver tid kan skifte armatur uden at skulle lukke for vandt i hele bygningen.:th2:
Nu er tippet givet videre til den administrative håndværksguru herhjemme, og han tog imod det med kyshånd... Specielt nu hvor vi skal have vaskemaskine på badeværelset...
Guest ThomasO
Besvaret

Jeg tror bestemt i skal hænge jer hårdt i den pind Mohlin rejste, med at få en deadline på mht færdiggørelse. Om nødvendigt få dette på papir, samt aftalt pris på papiret. Vi skal have lavet et ordenligt flisebadeværelse senere, men jeg er simpelthen blevet så paranoid, at jeg til den tid vil have ALT på papir. Ja Mohlin. De der gutter havde ikke haft fast arbejde på min arbejdsplads heller.... de ville blive fyret på stedet. Ved ikke hvad der gik galt, men helt sikkert noget med kommunikation. Tror jeg får det lavet sort næste gang, af en som jeg kender personligt, som der også laver det ordenligt.

Besvaret
http://www.wysiwyg.se/Kakel/index.html dem her lavede vores badeværelse HOLD DIG OGSÅ FRA DEM!! De startede Først i juni og arbejdet skulle tage 4uger de var først "næsten" færdige sidst i september de sidste ting måtte vi selv bestille andre håndværkere til at lave. Mvh Leon De her har et godt ry http://www.badbyggarna.se/
Hvor er det utroligt hvad man skal finde sig i fra håndværkere! Vi prøver at kontakte badbyggarne og ser hvad de har at tilbyde... det er ellers nogle meget smukke billeder på deres hjemmeside! Tak for tippet!! :th2:
Besvaret

Vi har heldigvis kun god oplevelser med diverse håndværkere. Vi fik sidste år (eller var det for 1½år siden) lavet helt nyt badeværelse af dem som hedder Peab (Mener altså det er det. Ellers er det et navn som er tæt på.) Dette ret stort firma da jeg har set deres biler tit. ALLE aftaler blev overholdt og kørte bare. Vi rørte ikke en finger. Jo vi valgte fliser til gulv og væg. Firmaet sørgede selv for at hente dem i den forretning. Der var nedrivningsfirma, tømre, murer, elektriker og maler. :thumbup:

Besvaret
Det er bare lækkert med en samlet pakke, hvor man faktisk kan tage på ferie imens der renoveres...
NEJ DET KAN DU INTE!!! Jo, det är egentligen en god ide att hålla ledigt, men det är för att man ska vara hemma och kontrollera vad som sker. Vi har gått in flera gånger och stoppat rena felaktigheter (nå, vill ni ha ett lampeuttag där?? Är det inte ok att toalettstolen står 12 cm ut från väggen? Jaså ska man kunna öppna lådan i skåpet. Fanns det inte 90 cm till duschkabinen? Nä vi har inte kontrollmålt något....), så vad ni än gör så åk INTE bort. En kollega till mig gjorde det, när de kom hem efter en månad hade INGEN varit där under den tiden. Tog dem 4 månader att få klar sitt badrum. En god ide är att fotografera allting som sker. Nya rör, nya samlingar, el osv
Besvaret
Vi har heldigvis kun god oplevelser med diverse håndværkere. Vi fik sidste år (eller var det for 1½år siden) lavet helt nyt badeværelse af dem som hedder Peab (Mener altså det er det. Ellers er det et navn som er tæt på.) Dette ret stort firma da jeg har set deres biler tit. ALLE aftaler blev overholdt og kørte bare. Vi rørte ikke en finger. Jo vi valgte fliser til gulv og væg. Firmaet sørgede selv for at hente dem i den forretning. Der var nedrivningsfirma, tømre, murer, elektriker og maler. :thumbup:
Jubii! Nu kommer anbefalingerne! Jeg har prøvet at google peab, men kan ikke rigtig finde noget... Tror planen er at vi dropper Svensk Interiör og finder nogen med et bedre ry end dem, til trods for at vi så kan have et nyt badeværelse i år. Men hellere vente på noget og bruge lidt mere energi på det, end at springe ud i noget og få en masse bøvl!
Besvaret
NEJ DET KAN DU INTE!!! Jo, det är egentligen en god ide att hålla ledigt, men det är för att man ska vara hemma och kontrollera vad som sker. Vi har gått in flera gånger och stoppat rena felaktigheter (nå, vill ni ha ett lampeuttag där?? Är det inte ok att toalettstolen står 12 cm ut från väggen? Jaså ska man kunna öppna lådan i skåpet. Fanns det inte 90 cm till duschkabinen? Nä vi har inte kontrollmålt något....), så vad ni än gör så åk INTE bort. En kollega till mig gjorde det, när de kom hem efter en månad hade INGEN varit där under den tiden. Tog dem 4 månader att få klar sitt badrum. En god ide är att fotografera allting som sker. Nya rör, nya samlingar, el osv
Vi har bare ikke en særlig stor lejlighed, og badrummet ligger meget centralt, så vi vil slet ikke kunne være her med vores to katte. Hvis det er imens jeg går i skole regner jeg med at vi kan planlægge det sådan at vi kommer hjem når de er færdige.. Det er en ret god ide med at tage billeder, vi har selv snakket om det, bare for st sikre os mod eventuelle fejl og for at stå bedre i en eventuel erstatningssag...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...