Elliot Skrevet July 18, 2006 Rapporter Skrevet July 18, 2006 Hej - jeg har købt hus i Sverige & skal til at tegne husforsikring. Tænkte i den forbindelse om der er nogen som kan anbefale et forsikringsselskab?
BS Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Jeg har været ganske godt tilfreds med Länsförsäkringar. De var meget hurtige med skades behandling ved et indbrud i en lejlighed hvor jeg havde mine ting under en ferie. Dog synes jeg lige nu de er meget tungnemme da jeg prøver at få en pris på en forsikring til en bil men den kundeservice medarbejder jeg har fået i tale fatter minus og kender vist ikke til ordet service!
larscph Besvaret July 18, 2006 Rapporter Besvaret July 18, 2006 Jeg har været ganske godt tilfreds med Länsförsäkringar. De var meget hurtige med skades behandling ved et indbrud i en lejlighed hvor jeg havde mine ting under en ferie. Dog synes jeg lige nu de er meget tungnemme da jeg prøver at få en pris på en forsikring til en bil men den kundeservice medarbejder jeg har fået i tale fatter minus og kender vist ikke til ordet service! Hehe.. Vi havde Läns ude og besigtige ejendommen mm for de ville de for at overhovedet give tilbud - fint nok. Og ville også gerne have forsikret biler og indbo hos dem. Han var herude i en times tid og kigge rundt. Han skulle nok ringe tilbage med et tilbud inden ugens udgang. Efter to uger ringer han så - midt i maden. Jeg siger venligt at jeg er ved at spise om han vil være venlig at ringe igen om en time. Det skulle han nok. Har aldrig hørt noget fra dem siden. Det er et års tid siden.
dan Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Bemærk at Nordea i Sverige er lige på trapperne til at sælge danske Trygs produkter fra filialerne i Sverige. August/september skulle det være klart. LAAAANGT bedre produkter end de svenske - og også til en dyrere pris, men kvalitet koster jo.
Gustaf Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 indbo forsikring Länsförsikringär - er de også gode for indboforsikringer - hedder det overhovedet indboforsikringer herovre? Vi har netop købt en bostadsrätt i stueetagen og har fået at vide, at vi skal have en forsikring. Vi kan jo næppe gøre så meget før vi har vores personnumre (dem har vi ikke fået endnu), men det gør jo ikke noget at spørge :o
Miriam Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Länsförsikringär - er de også gode for indboforsikringer - hedder det overhovedet indboforsikringer herovre? Vi har netop købt en bostadsrätt i stueetagen og har fået at vide' date=' at vi skal have en forsikring. Vi kan jo næppe gøre så meget før vi har vores personnumre (dem har vi ikke fået endnu), men det gør jo ikke noget at spørge :o[/quote'] Vi skiftede fra läns til salus og sparede 1000 bare på indbo. Men det afhænger jo også af hvor man bor. Mine forældre tegnede forsikring på deres hus hos Moderna inden de havde fået svenske person numre, så hos dem kan det lade sig gøre ! :th2: Men det var sit også de eneste der ville det, men prisen/dækningen var helt ok.
Gustaf Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Vi skiftede fra läns til salus og sparede 1000 bare på indbo. Men det afhænger jo også af hvor man bor. Mine forældre tegnede forsikring på deres hus hos Moderna inden de havde fået svenske person numre, så hos dem kan det lade sig gøre ! :th2: Men det var sit også de eneste der ville det, men prisen/dækningen var helt ok. Ok og de skulle ikke have et eller andet depositum eller up front beløb for at gøre det? Jeg kan huske vi skulle betale 500 kr til e-on for at få strøm samme dag og derudover 1500 kr i depositum for at have strøm uden at kunne påvise personnr.
Miriam Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Ok og de skulle ikke have et eller andet depositum eller up front beløb for at gøre det? Jeg kan huske vi skulle betale 500 kr til e-on for at få strøm samme dag og derudover 1500 kr i depositum for at have strøm uden at kunne påvise personnr. Nej de har fået oprettet alt uden depositum og uden cpr :-) Men jeg har også gode tale gaver :-)
BS Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Jeg kan huske vi skulle betale 500 kr til e-on for at få strøm samme dag og derudover 1500 kr i depositum for at have strøm uden at kunne påvise personnr. Så er i da også sluppet billigt i forhold til nogen af de andre skræk historier man har læst herinde. Personligt er jeg sluppet helt for alt det der.
Gustaf Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Nej de har fået oprettet alt uden depositum og uden cpr :-) Men jeg har også gode tale gaver :-) Det er jo dejligt hvis man har det.
Miriam Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Det er jo dejligt hvis man har det. Tror nu lige med Moderna så ville selv den mest generte klare det :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu