Guest Davor Skrevet July 19, 2006 Rapporter Skrevet July 19, 2006 Hej... Jeg ved godt at dette måske lyder som et mærkeligt eller ligefrem dumt spørgsmål,men nu spørger jeg alligevel bare lige for at være på den sikre side.... Jeg er dansk statsborger og har en kone som kommer fra Kroatien,d.v.s kroatisk statsborger. Vi bor i Sverige nu,og hun har kun opholdstilladelse her i Sverige,altså ikke svensk statsborgerskab endnu. Nu er det sådan at hun skal føde om ca. en måned og mit spørgsmål er så om barnet automatisk får svensk statsborgerskab da det er født her i sverige eller om barnet får statsborgerskab efter moren,altså i vores tilfælde kroatisk.... Jeg har hørt at barnet får det statsborgerskab hvor barnet er født men skulle lige høre ....... På forhånd tak
Gio Besvaret July 19, 2006 Rapporter Besvaret July 19, 2006 Barnet får moderens statsborgerskab på fødselstidspunktet.
BS Besvaret July 20, 2006 Rapporter Besvaret July 20, 2006 Men er det ikke med svensk indfødsret når forældrene nu er bosat i sverige?
bluee Besvaret July 20, 2006 Rapporter Besvaret July 20, 2006 Men er det ikke med svensk indfødsret når forældrene nu er bosat i sverige? Så vidt jeg ved kan man selv vælge. Det er ihvertfald det svar jeg fik da jeg spurgte på ÆUG.
repeat Besvaret July 20, 2006 Rapporter Besvaret July 20, 2006 Så vidt jeg har forstået og som gælder for mig og min Polske kone som lige er blevet forældre for en mdr siden. Så gælder det at hvis i er gift, så for barnet dobbelt statsborgerskab. Nemlig både Dansk og Polsk, men hvis i ikke er gift så får barnet moderens stasborgerskab. Barnet kan kun få Svensk stasborgerskab fra fødslen, hvis en af forældrene er Svensk statsborger.
BS Besvaret July 20, 2006 Rapporter Besvaret July 20, 2006 Men så er det også her infødsretten spiller ind. Men er lidt i tvivl om hvordan den er helt nøjagtigt.
Mc.Kinnell Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Men så er det også her infødsretten spiller ind. Men er lidt i tvivl om hvordan den er helt nøjagtigt. Nope ... man får ikke kastet et statsborgerskab i hoved hverken i DK eller SE ... var det nu UK eller USA var det noget andet. mig bekendt i al fald.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu