Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Det er utroligt at andre folk ikke kan holde snitterne fra andres ejendom. Her Søndag morgen fandt vi så ud af der havde været ubudne gæster i vores stald om natten, og det er så satans irriterende at de så nakker de ting man er afhængig af... Vi går og renoverer vores stald, og var så "dumme" at nu vi havde ladet værktøjet ligge, da vi sluttede sent på aftenen Lørdag. Stalden stod åben da vi lige havde malet, og ville lufte ud, men en hestestald kan man teoretisk set ikke låse af alligevel, da der pga. brandfare, skal være mindst en dør man hurtigt kan få dem ud af i tilfædet det sker. Om morgenen spørger min kone mig så om, jammen hvor gjorde du lige af slibemaskinen ... pause, lede, lede, undre, ja den var lige dér da jeg var færdig, og nu er den der ikke mere... Man føler sig sku lidt udsat nu, og da det desværre er nemt at komme uset ind på gården, fra markerne, er det den vej de er kommet... De fik lige en Nilfisk Alto Højtryksrenser, vinkelsliber, plansliber, borremaskine, murer redskaber, haveslangevogn og diverse småting. Dagen derpå er jeg så glad for den svenske lukkelov, da jeg har været ude og shoppe hængelåse, alarm, sensor lamper, og diverse sikringsudstyr... MEN DET ER SOM IND I FANDEN SÅ SUR MAN BLIVER.... (skulle nu bare ud) Nu skal jeg så ud og købe nyt, så dem som kender et godt sted med gode priser på semi-pro værtøj kom endeligt med tip. Måske man lige skulle købe en schæfer og et par peberspray's oveni... Så kan lillemor sove roligt igen. (Hvem kender nødværgeloven i SE, vedr. tilfældige slag"våben")

Besvaret
Det er utroligt at andre folk ikke kan holde snitterne fra andres ejendom. Her Søndag morgen fandt vi så ud af der havde været ubudne gæster i vores stald om natten, og det er så satans irriterende at de så nakker de ting man er afhængig af... Vi går og renoverer vores stald, og var så "dumme" at nu vi havde ladet værktøjet ligge, da vi sluttede sent på aftenen Lørdag. Stalden stod åben da vi lige havde malet, og ville lufte ud, men en hestestald kan man teoretisk set ikke låse af alligevel, da der pga. brandfare, skal være mindst en dør man hurtigt kan få dem ud af i tilfædet det sker. Om morgenen spørger min kone mig så om, jammen hvor gjorde du lige af slibemaskinen ... pause, lede, lede, undre, ja den var lige dér da jeg var færdig, og nu er den der ikke mere... Man føler sig sku lidt udsat nu, og da det desværre er nemt at komme uset ind på gården, fra markerne, er det den vej de er kommet... De fik lige en Nilfisk Alto Højtryksrenser, vinkelsliber, plansliber, borremaskine, murer redskaber, haveslangevogn og diverse småting. Dagen derpå er jeg så glad for den svenske lukkelov, da jeg har været ude og shoppe hængelåse, alarm, sensor lamper, og diverse sikringsudstyr... MEN DET ER SOM IND I FANDEN SÅ SUR MAN BLIVER.... (skulle nu bare ud) Nu skal jeg så ud og købe nyt, så dem som kender et godt sted med gode priser på semi-pro værtøj kom endeligt med tip. Måske man lige skulle købe en schæfer og et par peberspray's oveni... Så kan lillemor sove roligt igen. (Hvem kender nødværgeloven i SE, vedr. tilfældige slag"våben")
Øv hvor surt. Du kan jo overveje en trådløs kameraovervågning, jeg kender ikke våben loven, men jeg ved at det vist er lovligt at købe smølfespray (sådan nogle som efterlader voldsmanden blå i hovedet og det er efter sigende ikke lige sådan at få af igen)..
Besvaret
Det er utroligt at andre folk ikke kan holde snitterne fra andres ejendom. Her Søndag morgen fandt vi så ud af der havde været ubudne gæster i vores stald om natten, og det er så satans irriterende at de så nakker de ting man er afhængig af... Vi går og renoverer vores stald, og var så "dumme" at nu vi havde ladet værktøjet ligge, da vi sluttede sent på aftenen Lørdag. Stalden stod åben da vi lige havde malet, og ville lufte ud, men en hestestald kan man teoretisk set ikke låse af alligevel, da der pga. brandfare, skal være mindst en dør man hurtigt kan få dem ud af i tilfædet det sker. Om morgenen spørger min kone mig så om, jammen hvor gjorde du lige af slibemaskinen ... pause, lede, lede, undre, ja den var lige dér da jeg var færdig, og nu er den der ikke mere... Man føler sig sku lidt udsat nu, og da det desværre er nemt at komme uset ind på gården, fra markerne, er det den vej de er kommet... De fik lige en Nilfisk Alto Højtryksrenser, vinkelsliber, plansliber, borremaskine, murer redskaber, haveslangevogn og diverse småting. Dagen derpå er jeg så glad for den svenske lukkelov, da jeg har været ude og shoppe hængelåse, alarm, sensor lamper, og diverse sikringsudstyr... MEN DET ER SOM IND I FANDEN SÅ SUR MAN BLIVER.... (skulle nu bare ud) Nu skal jeg så ud og købe nyt, så dem som kender et godt sted med gode priser på semi-pro værtøj kom endeligt med tip. Måske man lige skulle købe en schæfer og et par peberspray's oveni... Så kan lillemor sove roligt igen. (Hvem kender nødværgeloven i SE, vedr. tilfældige slag"våben")[/QUOTE] Super bittert sådan noget. Der er desværre rigtigt meget af sådan noget i skåne. Har et fritidshus i Forsby ved klippan. I Forsby er der godt 20 huse og der har været indbrud over 30 gange de sidste to år og i disse tider er der i Forsby og omegn været flere nye indbrud hver nat. Vi er de eneste i hele byen der ikke har haft indbrud men det er også begrænsede værdier vi har derinde. Vores granna deroppe siger at det er primært polakkere der tager på så kaldte røvertogter i hele scandinavien, og de mange små gårde og småbyer er nemme ofre. De sagde dog også at mange unge `knarkere`(knark=narko) ikke arbejder og skal skaffe sig penge til deres knark og det bliver gjort ved tyveri og indbrud i stor stil. Hmm tror nok at tåregas er loveligt. Kan sku ikke huske hvor jeg læste det henne men den skulle vist være go nok. Det kan bla købes i en sikkerhedsbutik af en slags på Slussen, lige på hjørnet ved Caroli-bron. Men sådan nogle svin bør sættes fastspændt med røven i en myretue burde de
Besvaret
I Forsby er der godt 20 huse og der har været indbrud over 30 gange de sidste to år og i disse tider er der i Forsby og omegn været flere nye indbrud hver nat. Vi er de eneste i hele byen der ikke har haft indbrud men det er også begrænsede værdier vi har derinde. Vores granna deroppe siger at det er primært polakkere der tager på så kaldte røvertogter i hele scandinavien, og de mange små gårde og småbyer er nemme ofre.
Min kammerat har fritidshus oppe ved Älmhult/Markaryd - han fortalte at et par af de huse, der ligger ensomt inde i skoven var blevet fuldstændigt ribbet - med streg under FULDSTÆNDIGT. Ikke bare indbo, men også døre+vinduer inkl. karme, gulvbrædder, terrassesten, ALT :eek:
Besvaret

Lidt i samme boldgade (og dog) havde jeg efter en alt for lang og varm køretur med masser at stress glemt at låse bilen igår aftes, så i morges var handskerum tømt for CD´er og mine solbriller var nappet. At de har haft travlt var dog ret tydeligt, for selve CD´erne sad i en holder i solskyggen, og solbrillerne var 200krs briller med styrke. Så de endte med ca 15 tomme etuier og et par solbriller de nok ikke kan bruge til det store. faktisk bruger jeg dem ikke selv længere, da jeg havde fået nye med større styrke... Så udover et billigt grin, må det her også lære mig at tjekke bilen HVER aften.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...