Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogen der bor i Lönngården, måske endda i Brf Pyramiden? Jeg flytter snart dertil, så alle informationer, både positive og negative modtages med glæde. Det ligger lige syd for industriområdet "Sofielund", vest for jernbanen - jeg tror det ligger i bydelen Rosengård, der jo er meget mere end bebyggelsen "Rosengården" (eller er der noget jeg har fuldstændig misforstået?), kortet på http://malmo.se/stadsdelar.4.33aee30d103b8f15916800033074.html er lidt småt for mine utrænede øjne - kan det ikke passe at Södra Innerstaden og Rosengård adskilles af Nobelvägen? Hvad er Södervärn egentlig, er det et delområde af Södra Innerstaden omkring Möllevången (som jeg vist nogenlunde har fået placeret mellem Nobelvägen, Triangeln, Pildamsparken og Amiralsgatan)? Nå, men uanset hvad det hedder, så håber jeg at der er nogle, der vil dele deres erfaringer ang. indkøb, trafik, generelle betragtninger, osv.

Besvaret

Har boet på begge sider af det område og umiddelbart virker det ikke så tiltalende på mig. Det område som jeg tænker på er det omkring Lönngatan og Lantmannagatan. Nok ikke dårligere end så mange andre steder men det ser bare lidt trist ud. Tillykke med det.

Besvaret

Min kæreste og jeg har boet et år på Lönngatan. Vi bor væk fra selve Lönngatan, så vi har vinduer lige ud til en lille park/græsplæne. Og uhindret udsyn til både solop -og nedgange. Vi er ganske glade for det. Eneste ulempe er, at der skal skiftes bus et par gange, for at komme til Svågertorp. Södra Innerstaden og Rosengården adskilles af togbanen. Nobelvägen er den blå linie fra motorvejen og op til Södra Innerstaden, mellem hyllie og Fosie. Held og lykke med det. Daniel

Besvaret
Hvad er Södervärn egentlig' date=' er det et delområde af Södra Innerstaden omkring Möllevången (som jeg vist nogenlunde har fået placeret mellem Nobelvägen, Triangeln, Pildamsparken og Amiralsgatan)? [/quote'] Du har jo næsten selv fundet svaret... I hvertfald hjemmesiden hvor du kan finde det på :) Ja, det er et delområde, hvor John Ericssons väg og Per Albin Hanssons väg krydser hinanden. Det er et knudepunkt for bustrafik og ja, lige lidt syd for Möllevången.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...