jerikras Besvaret September 6, 2006 Rapporter Besvaret September 6, 2006 Hehe ... Ja, jeg vil ikke kalde det at nyde det, men har som regel heller ikke det store imod at tage toget ... I SOMMERPERIODEN! Der er diverse forsinkelser og aflysninger kun irriterende... Men vent, til vi når midt-januar, og du venter på toget afgang 8.11, og du kom for at tage med 7.31, og der er i øvrigt minus -10 grader, og en dejlig let vind fra øst... Jeg kan fortælle dig, at glæden kan ligge på et meget lille sted... Og nej! -Det er IKKE et tænkt eksempel :( Jeg tror det var for 2 uger siden, at der bare var helt koks i togene. Første tog ankom kun med 3 togvogne, med alle 3 togstammer totalt fyldt op og med en stewardesse (tror jeg det hedder), der kom ud og bad alle om at tage næste tog som ville komme umiddelbart efter (right.... ) Det passede bare ikke, og næste tog var aflyst. Der havde jeg allerede ventet ½ time. Jeg tog så beslutningen om, at gå ud til bilen, og vælge den lidt dyrere løsning tur/retur for 250 kr. Jeg kunne have valgt at spørge om nogen ville køre og med og dermed splejse lidt om prisen, men den tanke fik jeg først på vej over broen, men det gør jeg næste gang. ....Og jeg vil ikke tøve med at gøre det igen, når bare det er undtagelsen frem for reglen. Selv med én af den slags ture om måneden, så er det stadigvæk billigere (og lidt behageligere) med det offentlige fremfor turen i bilen.
ulmus Besvaret September 7, 2006 Rapporter Besvaret September 7, 2006 Jo ser du..... det koster vel noget der ligner 1300-1400 kr for et pendlertogkort om måneden..... Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.... Dertil kommer ca 500kr til parkering af bilen.... Det gir 1900 i det hele....Ca... En pendlerbizz koster ca 3200sek... Det gi'r en diff på ca 1300kr..... Dividér det med en timeløn på 200kr i timen og du får......6 timer..... en fra eller til gør vel ikke det store.....:D Jeg gad fandme ikke ha' alt det bøvl med overfyldte tog osv for sølle 1300 kr om måneden...... Bruger din bil ikke brændstof?????
Guest Trine Besvaret September 7, 2006 Rapporter Besvaret September 7, 2006 Bruger din bil ikke brændstof????? ML 55 AMG?? Pjat.. den kører laaaangt på literen:th2:
MC Manden Besvaret September 7, 2006 Rapporter Besvaret September 7, 2006 Jo ser du..... det koster vel noget der ligner 1300-1400 kr for et pendlertogkort om måneden..... Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.... Dertil kommer ca 500kr til parkering af bilen.... Det gir 1900 i det hele....Ca... En pendlerbizz koster ca 3200sek... Det gi'r en diff på ca 1300kr..... Dividér det med en timeløn på 200kr i timen og du får......6 timer..... en fra eller til gør vel ikke det store.....:D Jeg gad fandme ikke ha' alt det bøvl med overfyldte tog osv for sølle 1300 kr om måneden...... Gratis benzin, gratis p-plads i Kbh centrum og ingen extra vedligeholdese af bil.... Hvordan fa'en lægger du budget ??? For mit vedkomne kan det heller ikke tidsmæssigt svare sig at køre i bil. Det tager længere tid at komme til mit arbejde med bil, end det gør med toget.... hvis det kører til tiden.
Guest Supermule Besvaret September 7, 2006 Rapporter Besvaret September 7, 2006 Beklager........ Min fejl...... En lille ting jeg havde overset..... :D
MC Manden Besvaret September 7, 2006 Rapporter Besvaret September 7, 2006 Beklager........ Min fejl...... En lille ting jeg havde overset..... :D Hehe ... det er helt ok... alle kan overse en detalje ;)
ClausN Besvaret September 8, 2006 Rapporter Besvaret September 8, 2006 Jo ser du..... det koster vel noget der ligner 1300-1400 kr for et pendlertogkort om måneden..... Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.... Dertil kommer ca 500kr til parkering af bilen.... Det gir 1900 i det hele....Ca... En pendlerbizz koster ca 3200sek... Det gi'r en diff på ca 1300kr..... Dividér det med en timeløn på 200kr i timen og du får......6 timer..... en fra eller til gør vel ikke det store.....:D Jeg gad fandme ikke ha' alt det bøvl med overfyldte tog osv for sølle 1300 kr om måneden...... Husk nu på at man også får fradrag på kilometerne samt togkortet for hver tur. Jeg har lidt mere en 40 kilometer til arbejde og dvs at staten mere eller mindre betaler HELE mit månedskort i form af fradrag. Kørte selv i bil da jeg arbejdede i Brøndby, men nu hvor jeg arbejder i Kbh's centrum kan det ikke betale sig tidsmæssigt. Derudover hvis jeg regner bropas, sliddele, service, benzin, værditab osv. pr kilometer til arbejde, vil det koste mig min. 3000 kr ekstra om måneden. En lidt andren beregning end din.
jerikras Besvaret September 8, 2006 Rapporter Besvaret September 8, 2006 Husk nu på at man også får fradrag på kilometerne samt togkortet for hver tur. Jeg har lidt mere en 40 kilometer til arbejde og dvs at staten mere eller mindre betaler HELE mit månedskort i form af fradrag. Kørte selv i bil da jeg arbejdede i Brøndby' date=' men nu hvor jeg arbejder i Kbh's centrum kan det ikke betale sig tidsmæssigt. Derudover hvis jeg regner bropas, sliddele, service, benzin, værditab osv. pr kilometer til arbejde, vil det koste mig min. 3000 kr ekstra om måneden. En lidt andren beregning end din.[/quote'] Lige præcis. Iøvrigt så er diesel- (...og benzinpriserne) nu på et sådant niveau, at de i sig selv taler for at man anvender toget. Det var sjovere dengang for nogle år siden, hvor dieseln var helt nede på 4,44 (Jet, Prags Boulevard). Nu koster den tæt på det dobbelte og de "tabte" penge får man ikke ekstra fradrag for.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu