Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Svensk atomkraftværk gik i sort 27-07-06: 22:16 | af: dabu Det svenske Forsmark atomkraftværk i Uppsala brød ned for to dage siden. Halvdelen af sikkerhedssystemerne fungerede ikke, da en reaktor på det svenske atomkraftværk pludseligt lukkede ned tirsdag. Flere af værkets computere blev ramt og værdifuld information gik tabt, fordi nødstrømsanlægget først slog til efter 20 minutter. Den svenske kernekraftinspektion be­tegner hændelsen som en af de alvorligste på et svensk kernekraftværk. Kilde: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4571059.html

Besvaret

Hmmm man kan da godt blive en anelse nervøs når man i et moderne land kan have så graverende fejl på et A-kraftværk. Jeg havde ellers troet der var styr på sådan noget i vesten. Det er da kun i de fattige lande det går galt?:rolleyes:

Besvaret
Hmmm man kan da godt blive en anelse nervøs når man i et moderne land kan have så graverende fejl på et A-kraftværk. Jeg havde ellers troet der var styr på sådan noget i vesten. Det er da kun i de fattige lande det går galt?:rolleyes:
Jamen er Sverige da ikke et U-land:rolleyes:
Besvaret

Ikke at det er umiddelbart relevant... Men er der nogen der kender reglerne hvis man nu skulle få lyst til at sætte en vindmølle op - selvfølgelig med de relevante tilladelser osv. Er man så stadig tvunget til at købe strømmen til markedspris - eller kan man "købe" strømmen af sig selv til kostpris og sælge evt. overskydende el? Ikke at jeg har nogen som helst anelse om det økonomisk ville kunne betale sig... Sådan en mølle-sag er nok ikke billig, ej heller let at få tilladelse til at opføre.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...