Jump to content

Bostadsret, samt foreningen man bor i

Recommended Posts

Skrevet

Hey. Kort fortalt, der hvor jeg bor, hersker der en kæmpe usikkerhed/viden om hvordan og hvorledes man gør i givne situationer, selv svenskerne ved intet i ejedommen. - For det første er foreningen kun der, fordi - ingen gad være det i sin tid, og da Midroc som skulle overgive boligen fik den besked, sagde de fint, så bliver i erklæret konkurs, og boligerne solgt... (noget i den stil). - Så vi har en forening som ikke ønsker at være der. - Når noget i ejendommen går i stykker, lamper el lign. på gangen, aner ingen hvem de skal kontakte. - Vi har vidst en gut som kommer hver 2. uge - ved ikke hvad han laver. - Hver gang jeg har noget med min lejlighed, skal jeg selv købe/kontakte eksterne folk, til at se på det. - Desværre kører der også en kamp med mange fejl i ejendommen, disse fejl skal igennem vores bestyrelse for at nå midroc, som i jo kan forstå - går langsomt da ingen gider det her. - F.eks har jeg lige mistet noget lys i lejligheden, og skal vel så have elektriker på, samtidig er min dør løs - Men ville altså mene man som regelt kunne spørge sin "vicevært" om råd... men han er der jo kun hver 2. uge, og skal vidst have betaling. - Er det her normalt i sverige? at der ikke er en vicevært ting? - Hvad ville i foreslå mig at gøre? - Så forleden, folk havde opsat en desperat seddel i elevatoren, grundet 1 værelserne i ejendommens vaskemaskine (til 1 værelserne) og internet ikke virkede, samt der var skrald på gangen... Så der hersker lidt desperat stemning, og sker der noget i ens lejlighed, så betaler du bare ved kasse 1... I dk var viceværeten som regelt sådan én som hjalp til en vis grad... Anyway, situationen er lidt... ja håbløs som beskrevet, nogen råd fra i andre indvandre? - Stenet at bo i fin, ny bolig... og ingen vil kendes ved noget, og intet virker ;)

Besvaret

Uanset om vedkommende er noget modvillig, så må der jo være en formand for foreningens bestyrelse. Det må være ham, man skal henvende sig til. På længere sigt, så må man jo tage fat på at få foreningen til at fungere ved at gå ind i (be)styrelsen. Det virker ærlig talt lidt skørt at hænge opslag op, hvor man klager over skrald og maskiner, der ikke virker - det er jo ens eget hjem, så det er jo en selv, man skriver til. :rolleyes: vh Nils, selvejer

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...