Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Der er ikke så meget liv i forummet "Lund", så jeg vil hermed gerne gøre et forsøg på at lokalisere hvor mange herinde fra der bor i Lund. Bor selv med familien på Djingis Khan (http://www.djingis.se) på Östra Torn. Til november flytter vi til Källarekroken i Nörra Fälladen, hvor vi har købt et rækkehus (villa). Såvel min kone som jeg arbejder i DK i henholdsvis Herlev & Christianshavn. Jens-Erik, Uardavägen (Östra Torn)

Guest carspar
Besvaret

Vi har boet på Jordabalksvägen, i 4 år, men til februar flytter vi til tygelsjö, hvor vi er ved at bygge et nyt hus.

Besvaret
Vi har boet på Jordabalksvägen' date=' i 4 år, men til februar flytter vi til tygelsjö, hvor vi er ved at bygge et nyt hus.[/quote'] Lyder rigtig spændende :) Er der flere der bygger derude, eller er det kun jer? Er det til at få håndværkere i sverige?
Besvaret
Vi har boet på Jordabalksvägen' date=' i 4 år, men til februar flytter vi til tygelsjö, hvor vi er ved at bygge et nyt hus.[/quote'] Hej Caspar Har du børn der går på Ladumarksskolen eller Svenshögskolen? - eller kender du lidt til hvordan de to skoler er? Vi har nemlig en datter der er skolemoden til næste år. Jens-Erik
Guest carspar
Besvaret

Ja der bygges vist 3 kvarterer, et med vores (Älvsbyhus) og to med vist nok Götene og Skanska ialt ca. 150 til 200 huse. Vort Älvsbyhus kvarter kommer til at bestå af 42 huse med kun 3 danske familier, så det er vist ikke en "dansker getto" Götene kommer med 70 - 80 huse ved siden af. Skanska kommer med et af mig ukendt antal huse på den anden side af vejen mellem Vester Klagstort - Tygelsjö Men at köbe nyt hus er som at vinde i lotteriet, vi stod i januar i kö ude i vintervejret i 1 time (indtil mägleren åbnede). Derefter solgte de huse i 3 timer og så var alle 42 huse solgt (på 3 timer). Rester af köen kunne komme på en venteliste. Vi köbte typen "Tyr" og gav 2,8 mio for det, det var rimeligt. Nu er vi ved at ordne alt papirarbejdet, blandt andet har vi netop af Malmö kommune til hverken nu eller med fremtidige udvidelser at skulle lave beskyttelsesrum i tilfälde af krig!!!!!!!! jo der er mange ting der skal tages hånd om. Håndvärkerne står Älvsbyhus for da vi köbte det nöglefärdigt, selvbyggeri tör jeg ikke lige nu med den mangel på håndvärkere. Vi får bare nöglen i uge 6 näste år så skal vi selv lave haven på 920 Kvm, der er meget stor i skånske forhold.

Besvaret
Nu er vi ved at ordne alt papirarbejdet' date=' [b']blandt andet har vi netop af Malmö kommune til hverken nu eller med fremtidige udvidelser at skulle lave beskyttelsesrum i tilfälde af krig!!!!!!!!
Volapyk... Kan du ikke lige formulere dén, så vi forstår den korrekt. SKAL i lave et beskyttelsesrum, eller....:confused:
Guest carspar
Besvaret

Nej vi har ikke selv börn da de er voksne og blev i DK. Men jeg har kun hört possitivt om skolerne nu, og husk det negative er fra i "gamle dage" hvor nörre fälleden var er fattigkvarter, nu er det nästen vendt og de fleste skal have penge for at kunne köbe en bolig der. Det fattige ry der stadig er der er fordi området "nörre fälleden" er et lavindkomst område fordi der bor 1600 studerende i den sydlige del af Nörre fälleden og det er jo klart at de ikke tjener så meget. På den Nordlige del af Nörrefälleden, nord for Nörre Gränsvägen samt Anne Hem er den del hvor indkomsterne skal väre relativt höje for at bo der (set med svenske öjne). Vi stemmer selv på Svenshöjsskolen når der er kommunevalg. Men hvis i er interesseret kunne jeg jo lige forhöre mig lidt da nogle af vores gode venner harhaft deres piger i skole her i området. Hun jobar ligeledes som Ingeniör på stadsbyggnandkontoret så hun ved hvad der rör sig. Har du set de kommunale planer for vort område? Se nederst på siden "detajlplan for ladugårdsmarken" http://www.lund.se/templates/Page____26448.aspx Det bliver nu et meget fint omrode med sportsaktiviteter, hundeträningsplads og en Golfbane det er jo fedt. Det gör det lidt trist at skulle flytte, men vi får jo trods alt et nyt hus.

Guest carspar
Besvaret

Vi er blevet fritaget for at skulle lave beskyttelsesrum, af beukraterne i Malmä stadsbyggekontor. Ja det andet var lidt kringlet, jeg oversatte det direkte fra svensk.

Besvaret

Det var da vildt man skal være så tidligt ude for at få en grund! Godt det lykkes for jer. Jeg synes heller ikke der er ret mange huse til salg når man kigger i aviserne. Vi snakker om den tygelsjö syd for malmö, ikke? I første omgang fandt jeg nemlig samme stednavn, øst for Lund, men det ser lidt øde ud derude :) Vester Klagstort... Det synes jeg ikke lige springer frem på kortet. Er det lige på den anden side af E6?

Guest carspar
Besvaret

Det er Tygelsjö syd for Malmö, og unskyld jeg stavede den anden forkert, det er Västra Klagstorp Tygelsjö öst for lund hvor ligger den?

Besvaret
Det er Tygelsjö syd for Malmö, og unskyld jeg stavede den anden forkert, det er Västra Klagstorp Tygelsjö öst for lund hvor ligger den?
No problem, det er bare mig der endnu ikke er særlig stedkendt her i skåne. Den ligger her: http://kartor.eniro.se/query?what=map&mapstate=5%3B1341369.0%3B6175549.0%3B0%3B1338675.0%3B6178030.0%3B1344065.0%3B6173069.0%3B&mapcomp=%3B%3B%3BTygelsj%F6%3B%3B%3B24791%3BS%D6DRA+SANDBY%3B%3B%3B%3B%3B1341369.0%3B6175549.0%3B%3B%3B%3B%3Bmaps_place.34302.21&streetname=tygelsj%F6&streetnumber=&city=&heading_exact=&heading=&company_name=&ns=&as=t&ax=&imgmode=0&ms=0 Jeg fandt den ved at søge på "Lund, Tygelsjö" på eniro. Det er vist bare et område, eller måske navnet på den gård (flyfoto) den sætter prikken på. Nu fik jeg da endnu et par stednavne på plads :)
Guest carspar
Besvaret

Fedt så blev jeg lidt klogere. Det er jo ud af fartkonntrolvejen (= Dalbyvägen) det er permanente fartkontroller helt ned til Svedala, her skal du altid passe på.

Besvaret
Det er jo ud af fartkonntrolvejen (= Dalbyvägen) det er permanente fartkontroller helt ned til Svedala' date=' her skal du altid passe på.[/quote'] Ok, har ikke været så langt ud af den vej. Derimod har jeg kørt af 108 sydpå. Der står kameraerne også nærmest som kantpæle. Heldigvis kører jeg kun på MC, så jeg skulle efter sigende være immun, da de vist ikke kan tage et billede af nummerpladen bagfra :)
Guest carspar
Besvaret

Rigtigt du er beskyttet mod ökonomiske overgreb i tilfälde af for hurtig körsel.

• 3 months later...
Besvaret

Hej Caspar Vi er også ved at bygge et älvsbyhus (ekeby øst for Helsingborg) V21 2007 skal vi flytte ind. Har du fået tilbud fra sælgeren på hvad planering og andet jord arbejde skal koste ? Jeg har hørt at det mange gange er sælgerens private firma der står for det (og tager en for høj pris) Det kan anbefales at få tilbud fra andre entreprenøre Kender du dette forum/hjemmeside ?? http://alvsbyhus.forum24.se/alvsbyhus.html Det kan klart anbefales, der er mange gode tip/råd Held og lykke med jeres hus Thomas

• 2 years later...
Besvaret

Fra Skurup til Lund-foraet! Efter 1½ år i hyggelige Blentarp, som ganske vist ikke ligger i Skurup kommune men i Sjöbo men ikke har sit eget underforum, så flytter jeg samt kæreste pr. 1/12-09 til Jakriborg i Hjärup, og dermed Lund-foraet. Jeg kommer til at savne Blentarp samt ikke mindst den omkringliggende natur afsindigt meget, men glæder mig til gengæld til den nye lejlighed i stemningsfyldte Jakriborg. Udover Lars "Jakriborg", hvem bor så ellers i Jakriborg?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...