Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Men det er jo heller ikke fordi hunden HAR orm man giver den pille hver 4. uge - det er jo bare svenskerne der er snerpede. Hvis min hund aldrig var ude af Sverige ville jeg jo aldrig give den. Nå men nok om det. Jamen måske vi skulle lave opsamlingstur til Kongelunden :D De har nemlig vist kun åben 1 dag til 18 eller 19 resten af dagene til 17 det kan jeg ikke presse ind idet Lars først er hjemme med bilen lidt i seks - og det offenligt derud er ikke så nemt. Så har spørge jørgen lige et spørgsmål mere - hvor tit får jeres hunde rabies vacc. Hver 3. eller hvert år og hvor ofte få i taget blodprøven. Den svenske dyrlæge sagde til mig at det antistof der er i hunden efter 1. vaccine ALTID vil være der - derfor ville en revacc. ikke være nødvendig, hvilket jeg overhovedet ikke fatter en bønne af!

Besvaret
Så har spørge jørgen lige et spørgsmål mere - hvor tit får jeres hunde rabies vacc. Hver 3. eller hvert år og hvor ofte få i taget blodprøven. Den svenske dyrlæge sagde til mig at det antistof der er i hunden efter 1. vaccine ALTID vil være der - derfor ville en revacc. ikke være nødvendig, hvilket jeg overhovedet ikke fatter en bønne af!
Hvert år (det vores dyrlæge bruger skal i det mindste) og blodprøven skal kun tages én gang hvis du efterfølgende overholder re-vaccinationerne.
Besvaret

Okay - den her er Rabisin Men der er vist nogle lande hvor det er et krav at de skal have hvert år. Jeg undersøgte til Polen, da vi skal derned til verdensudstilling - der skal de bare ha' den og ikke noget med år - men i tyskland må den kun være 1 år gammel. Det er ikke til at hitte ud af

Besvaret
hvor tit får jeres hunde rabies vacc. Hver 3. eller hvert år og hvor ofte få i taget blodprøven.
Er hunden vaccineret mod Rabies inden den bliver 1 år, så holder vaccinen 1.år. Derefter holder rabies vaccinationer 3 år. Vi spurgte faktisk sidst vi var ude ved kongelunden - og fik at vide at det var de officielle regler. Jeg er dog stadig lidt forvirret - for på Jordbrukets hjemmeside, kan man se, at i Sverige er vaccinens gyldighed afhængig af hvilket præparat som blev brugt ? Der står dog også at det altid er reglerne i landet hvor vaccinen blev foretaget som er gældende... (http://www.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/inutforselavlevandedjur/inochutforselavhundochkatt/danmark.4.12b498610561aa51d08000158.html) Mvh Alex
Besvaret

Ja Alex det er jo lige det - men der står godt nok i mit pas at den gælder til 2008 - men når man så læser i andre lande at det er 1 års reglen der gælder så bliver man da lidt i tvivl

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...