Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har endnu intet modtaget fra SKAT selv om min selvangivelse blev sendt anbefalet til dem for 2 måneder siden. Svaret er at jeg ikke kan forvente at høre noget fra dem før 01.10.06 pga. meget arbejde hos dem. Bare en lille note… Mvh Nenad

Guest ThomasO
Besvaret

Tak for info. Omend det var en dårlig nyhed. Sjovt de ikke melder sådan noget ud på deres webside. Deres "indtjening" taget i betragtning er de vist sparsomt bemandet.

Besvaret

Der er desværre hyperlange svartider i øjeblikket. Det er helt vildt. Jeg er blevet lignet for det første år, jeg havde virksomhed. De ville have materialet helt tilbage i februar måned. Jeg har intet hørt endnu ! Det ser dog ud til, at de godt kan finde ud af at kræve penge ind... Min partner i virksomheden skulle betale 29000 i skat, mens jeg skulle have 11000 tilbage. Han har selvfølgelig fået opkrævninger - mens jeg ... selvfølgelig ... intet har hørt. *dybt suk*

Besvaret

og det sjove er så at de alligevel har tid til mærkelige tjek på folk... Min kæreste fik lønforhøjelse med tilbagevirkende kraft i 2005. 8 af de måneder lå i 2004, så først betalte hun skat af dem i 2005, så fik de indtjeningen flyttet korrekt til 2004 (det tog et par måneder med 5-6 forskellige sagsbehandlere). Så troede vi alt var fint og der lå en check på mange penge pga skiftet. Klog som min kæreste er, turde hun dog ikke bruge af dem, og nu har de så lige sendt en besked om at de flytter indtjeningen tilbage til 2005 og vil have de mange penge tilbage... DOH! Har de slet ingen historik de kan kigge i? Der ligger mailudveksling mellem min kæreste og Skat omkring alt det her, men det gad man åbenbart ikke undersøge. Og så får man jo ikke et brev om at de vil flytte indtjeningen når de har snakket med hende. Nej de meddeler at hvis hun ikke har modsat sig indenfor kort tid så gør de det automatisk.... Tror sgu vi skal have os en revisor, man bruger for meget tid og temperament på sådan noget....

Besvaret

Nu triggede i mig lige - så jeg var lige inde i min skattemappe - og sørme, der ligger en opgørelse for 2005 ;o) Afleverede den udviddede i slutningen af Juni... Mvh Alex

Besvaret
Nu triggede i mig lige - så jeg var lige inde i min skattemappe - og sørme, der ligger en opgørelse for 2005 ;o) Afleverede den udviddede i slutningen af Juni... Mvh Alex
Hmmm - har fået 7% tillæg pga. restskat. Er det normalt - når man nu jo først havde deadline for aflevering 1.Juni ? Ville jo tro man fik en chance for at indbetale restskat når skatten først var gjort op ? Mvh Alex
Besvaret
Hmmm - har fået 7% tillæg pga. restskat. Er det normalt - når man nu jo først havde deadline for aflevering 1.Juni ? Ville jo tro man fik en chance for at indbetale restskat når skatten først var gjort op ? Mvh Alex
Ja, det er desværre sådan det hænger sammen. Du skal indbetale inden 1.7 for at undgå tillægget på de 7 %. ellers kan du indbetale frivillig aconto restskat på det beløb du forventer du skal betale tilbage.
Besvaret
Ja' date=' det er desværre sådan det hænger sammen. Du skal indbetale inden 1.7 for at undgå tillægget på de 7 %. ellers kan du indbetale frivillig aconto restskat på det beløb du forventer du skal betale tilbage.[/quote'] Grrr - ville jo så havde været fint, hvis Skat havde fået lavet opgørelse i løbet af juni måned... Nu er det ikke store beløb det handler om - men det er jo bittert når man i forvejen er skatteplaget ;o) Mvh Alex
Besvaret

Hvor svært kan det være?? Sørg da for at lave jeres skattekort så tilpas optimistiske at I skylder SKAT penge, når opgørelsen er lavet - så behøver I ikke have så travlt!! :D

Besvaret
... at I skylder SKAT penge' date=' når opgørelsen er lavet...[/quote'] Du mener "at Skat skylder os penge, når opgørelsen er lavet" ? Havde ellers fulgt din vejledning ;o)
Besvaret
Du mener "at Skat skylder os penge' date=' når opgørelsen er lavet" ? Havde ellers fulgt din vejledning ;o)[/quote'] Nej, der er jo ingen grund til at låne SKAT penge - de har vist rigeligt... :rolleye:
Besvaret

ændring af skattekort med rigtig dato Nogle her der kan fortælle mig, om man kan printe et skattekort ud fra skat.dk som er gældende for indeværende måned? Jeg har skiftet arbejde og vi er flyttet til Malmø, så jeg ville ændre mit skattekort - dvs påføre det befordringsfradrag jeg er berettiget til når man har så og så langt til arbejde. Jeg foretog mine ændringer af skattekortet, printede det ud men ser til min skræk og rædsel at det gælder fra næste måned. Nogle der ved, hvad man ændrer når det skal gælde for denne måned?

Guest ThomasO
Besvaret

Prøv at ringe din fraflytter kommune og bede dem sende det til dig på din arbejdsplads, så kan du lige se om det er rigtigt inden du afleverer det. Det offentlige kan til tider være utroligt flexible og hurtige med sådan noget.

Besvaret
Prøv at ringe din fraflytter kommune og bede dem sende det til dig på din arbejdsplads' date= så kan du lige se om det er rigtigt inden du afleverer det. Det offentlige kan til tider være utroligt flexible og hurtige med sådan noget.
Det lyder da utroligt, mange tak.
  • 3 weeks later...
Guest carspar
Besvaret

Det er fint nok bare de også sänker skatteprocenten med tilsvarende i procenter

Besvaret
Det er fint nok bare de også sänker skatteprocenten med tilsvarende i procenter
Haha...ja, nææææh...dén hæves sikkert procentuelt for at kompensere for de (kommende) manglende ansatte. Jeg glæder mig forresten stadig til at se min årsopgørelse i min skattemappe/brevsprække! *suk*
Besvaret
Jeg glæder mig forresten stadig til at se min årsopgørelse i min skattemappe/brevsprække! *suk*
Seneste melding, som min kæreste fik i onsdags, lyder på ultimo september. Min vil så nok tage længere tid, eftersom den er "forlagt" et sted hos SKAT, der ikke har modtaget den, selvom den er indsendt sammen med kærestens, som de har modtaget... De skal prøve på, at begynde at snakke om gebyrer for for sen indlevering :)
Guest ThomasO
Besvaret

Var lige inde og chekke.... er kommet i kø til skattekørsel. Mener der stod noget med 2% i rente, hvadeh..... de hørte vist ikke jeg sagde at jeg tager tilfældigtvis et forsent gebyr på 25%, da jeg afleverede den personligt. Måske T+S - 2500 fyrede medarbejdere burde komme ud og arbejde i Øresunds skat. :th2:

Besvaret
Jeg glæder mig forresten stadig til at se min årsopgørelse i min skattemappe/brevsprække! *suk*
Hehe. har fået min ene opgørelse. hvor jeg får en pæn slat penge tilbage :D
Besvaret
Var lige inde og chekke.... er kommet i kø til skattekørsel. Mener der stod noget med 2% i rente' date=' hvadeh..... de hørte vist ikke jeg sagde at jeg tager tilfældigtvis et forsent gebyr på 25%, da jeg afleverede den personligt.[/font'] Måske T+S - 2500 fyrede medarbejdere burde komme ud og arbejde i Øresunds skat. :th2:
Hvor fandt du oplysningen om "er kommet i kø til skattekørsel"?
Besvaret
Skat`s tast selv side' date= log ind, under årsopgørelse. Der står en kørselsdato så snart man er tastet ind, hvis der ikke er oplysninger er du ikke indtastet endnu. Sådan forstår jeg det.
OK - det er der jeg plejer at se - så må jeg bare være tålmodig nogle timer mere :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...