Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, hvordan foregår et bilsalg herovre? Altså privat salg. Jeg har en bil jeg skal af med, og ville lige høre om det er samme procedure som i DK, med vi self. skriver en køb/salgs aftale, og så for den nye ejer registrerings beviset, og har frie hænder til at gå op og omregistrere den i den nye ejers navn. ? Og så er den skid slået? Bilen er synet for nogle måneder siden, og der er betalt "vægtafgift" af den. Mvh Claus Hansen :)

Besvaret

Nope det er meget smartere herovre. Du har fået 2 reg beviser. Et gult og et blåt... Det ene (mener det er det blå...men check selv) kan du have liggende i bilen. Det gule derimod er der gjort klar til omregistrering. Man udfylder med købers personoplysninger også underskriver køber OG sælger. Så sendes beviset med posten til Vägverket og køber modtager et nyt (dvs 2 nye, et nyt gult og et nyt blåt) med hans oplysninger på.

Besvaret

Ahh, smart. Men vil det så sige, at jeg kan have det blå bevis i min bil, uden af være bange for hvis bilen bliver stjålet, at tyven kan omregistere bilen uden videre..? Hvad vil bilen er import, så for man ikke noget gult kort.. Det er min anden bil nemlig..

Besvaret
Ahh, smart. Men vil det så sige, at jeg kan have det blå bevis i min bil, uden af være bange for hvis bilen bliver stjålet, at tyven kan omregistere bilen uden videre..? Hvad vil bilen er import, så for man ikke noget gult kort.. Det er min anden bil nemlig..
Du får altid 2 kort for en svensk indregistreret bil, ligemeget hvor den kommer fra. Det er en forholdsvis ny ordning, så hvis du har et "gammelt bevis" kan du bestille de nye via www.vv.se. Og ja man kan netop trygt have det ene liggende i bilen til dokumentation. Men check lige om det er det blå eller gule der kan omregistreres på:)
Besvaret
Nope! Sproget er sq ikke smart! :rolleye:
Det er da på mange punkter mere logisk end Dansk hvis du kigger sådan mere internationalt på det. Tag nu bare den måde Svenskerne siger deres tal på =)
Besvaret
Okay, Tak for hjælpen gutter.. :thumbup: Alt er bare smartere herovre :)
Ikke deres diskrimination af vores gud og forbudet mod at praktisere den i det offentlige :mad:thmb_20653.jpg Men ok statsminister Perssons kone Anitra Steen er direktør for Systembolaget. Til en fantastisk hyre for et offentligt selskab og en endnu mere fantastisk pensionsordning (100.000 kr om måneden fra 60-års alderen!)
  • 5 months later...
Besvaret
Det gule derimod er der gjort klar til omregistrering. Man udfylder med købers personoplysninger også underskriver køber OG sælger. Så sendes beviset med posten til Vägverket
Gør det sig også gældende ved export - at man udfylder og indsender, hvorefter den udenlandske ejer modtager de nye papirer?
Guest Supermule
Besvaret

Det tror jeg sgu ikke Mogens.... Der skal den jo afmeldes til Eksport................

Besvaret
Det tror jeg sgu ikke Mogens.... Der skal den jo afmeldes til Eksport................
OK - og hvordan gør man så det? ;)
Besvaret

den skal den afmeldes til vejværket, det gør du ved at skrabe det felt på nr. pladen og så ringer du ind med det nummer der kommer frem og afmelder den, men du kan også bruge det gule kort.

Besvaret
Gør det sig også gældende ved export - at man udfylder og indsender' date=' hvorefter den udenlandske ejer modtager de nye papirer?[/quote'] Börja med att beställa extra registreringsbevis på www.vv.se (dessa behöver du när du skall registrera bilen i nästa EU Land) Fyll i den gula delen (som du redan har) och skicka till VV (tillsammans med registreringsskyltarna), glöm inte att kryssa i Export Registrera bilen i ex. DK med dom "nya" regbevisen, när du sedan mottager registeringsbevis i det nya landet skiakar du en kopia till VV därefter avregistreras bilen i Sverige.
Besvaret
Fyll i den gula delen (som du redan har) och skicka till VV (tillsammans med registreringsskyltarna), glöm inte att kryssa i Export
Okay - du skriver, at jeg skal indsende nummerpladerne?
Registrera bilen i ex. DK med dom "nya" regbevisen, när du sedan mottager registeringsbevis i det nya landet skiakar du en kopia till VV därefter avregistreras bilen i Sverige.
Det hænger så lidt på, at den nye ejer sender mig en kopi. Hvis han ikke gør det, hvad sker der så ved det.
Besvaret
Okay - du skriver, at jeg skal indsende nummerpladerne? Ja, skyltarna skall skickas samtidigt med "ägarbytet/exportanmälan" Det hænger så lidt på, at den nye ejer sender mig en kopi. Hvis han ikke gør det, hvad sker der så ved det.
Inte så mycket annat än att bilen kommer att stå kvar i dom Svenska registerna med dig som ägare, se bara till att bilen är avställd... Ett alternativ är att vid en tullstation få dokumentation på att bilen lämnat Sverige. Är det 530'n som skall få en ny lycklig ägare ?
Besvaret
Inte så mycket annat än att bilen kommer att stå kvar i dom Svenska registerna med dig som ägare, se bara till att bilen är avställd... Ett alternativ är att vid en tullstation få dokumentation på att bilen lämnat Sverige. Är den 530'n som skall få en ny lycklig ägare ?
Begge biler skal sælges...
  • 6 months later...
Besvaret
Inte så mycket annat än att bilen kommer att stå kvar i dom Svenska registerna med dig som ägare, se bara till att bilen är avställd... Ett alternativ är att vid en tullstation få dokumentation på att bilen lämnat Sverige.
Det vil sige, man kan faktisk stoppe ved betalingsanlægget og få dokumentation på, at bilen har forladt Sverige og så aflevere bilen til den nye ejer? Hvad gør man med nummerpladerne. Skal de bare klippes over eller sendes til VV? Er i gang med at forsøge at sælge min Passat TDI og der har været nogle danskere, som har været interesseret, så ville da gerne lige være klar, hvis det skulle lykkes!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...