Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Efter køb af brugt bil, så sidder jeg nu i en bil med en lugt af... arhmmm ja....ubestemmeligt, men ikke desto mindre irriterende og jeg vil gerne have bilen til at lugte mindre af brugt bil og mere....ren. Er der nogen der kender nogle “superoxycleaningdetergent” produkter til lugtfjernelse i bilkabiner, så er jeg meget interesseret, men det kunne også være et gammelt husmoderråd, jeg er åben for gode forslag : ) Jeg er ikke specielt interesseret i en bil-deo á lá Wunderbaum eller det der er værre, knofedt er ok, da jeg ikke tror det er specielt sundt at sidde i en kemisk cocktail hver gang man sidder i bilen.

Besvaret
Er der nogen der kender nogle “superoxycleaningdetergent” produkter til lugtfjernelse i bilkabiner, så er jeg meget interesseret, men det kunne også være et gammelt husmoderråd, jeg er åben for gode forslag : )
Det letteste er eddike. Ta' et vandfad og hæld en liter eddike i det. Placeré det midt i bilen, og lad det stå et døgns tid (eller ihvertfald natten over). Ellers kan du købe noget "luftrenser" hos en campingforhandler. De bruger det når de skal sælge gamle vogne de har haft på "lager" i et stykke tid (ved det, da jeg har en kammi som har sådan et firma hvor man sælger campingvogne)
Besvaret

Hej Biltema har en spray, kan ikke huske navnet, men den er effektiv og lugter ikke kemisk. Jeg havde en forfærdelig stank af bræk og våd hund i bilen og sprayen fjernede lugten totalt, så mon ikke den hjælper på andre irriterende lugte..:sick: Good luck!

Besvaret

Guldgrube Tusind tak guys... i er sgu en guldgrube i gode råd, super, jeg kaster mig ud i dem fra en ende af, så må vi se hvad kabinen lugter af når jeg er færdig :rolleyes:

Besvaret
Tusind tak guys... i er sgu en guldgrube i gode råd' date=' super, jeg kaster mig ud i dem fra en ende af, så må vi se hvad kabinen lugter af når jeg er færdig :rolleyes:[/quote'] Hvad alle disse råd ikke virker, så er det en tur hos Ditec, de skal nok få bugt med det og så bliver bilen jo også fuldstændig rengjort indeni =)
Besvaret
Og' date=' så er der frisk (men dog kold) kaffe i regnvejr ?? Hvordan bruger man lige det ?[/quote'] Vi strøede kaffe ud i kassen bagi og lod den stå i 3 dage. Den stank virkelig dårligt! Men i hans tilfælde kan han jo lægge avis papir lidt hist og pist og lægge kaffe på det.
Besvaret

personligt har jeg god erfaring med at fjerne tobaksrøgslugt i en bilkabine på følgende måde: Lad motoren køre et øjeblik, så du kan sætte blæseren på MAX med FULD VARME. Fortsæt med at lade motoren køre, og hæld lidt 3-dobbelt salmiakspiritus (max svarende til 1 glas snaps) i luftindtaget lige foran forruden. Hold bilens døre lukkede, og gå IKKE IND !! Når det hele så har kørt ca. 30 sekunder (ja, både motor, og blæser på max og fuld varme) så kommer det svære: træk vejret dybt, og hold det: Fordøren op - sluk motoren - luk fordøren - træk vejret igen. Lad så det hele stå lukket en halv time, og luft så RIGTIG GODT UD. Har virket for mig nogle gange.

Guest ThomasO
Besvaret

Macman: Dårlig lugt skyldes at der sidder nogle bakterier og damper et sted. Den skal du have ram på for alvor. Jeg kørte hundevagt engang, og den bil lugtede naturligtvis af våd hund, trods suger og wunderbaum. Men når vi havde hundeburet ude og vi støvsugede, så efterbehandlede vi med et produkt med levende enzymer i, der slog de bakterier ihjel. Meget effektivt til lidt større områder som netop en hundevogn, selv om problemet opstod når hunden hoppede ind igen:o Tror en professionel rengøringsmand burde kunne skaffe den til dig, de kommer i sådanne 1 liters, lige til at skrue en forstøver ned i. Havde engang noget på en lille mini pump flaske, og den var både bakteriedræbende + der var noget voks i der indkapslede lugten. Den redde mig, da jeg få timer inden afrejse for 5 mdr sydpå, fandt og smadrede (naturligtvis) en gammel liter mælk, som missede skraldebøtten. Sur mælk i hele køkkenskabet, der flere steder bestod af rå spånplade. Men den lille spray hjalp efter hurtig rengøringen. Specielt biler er stygge at få rene. Kan du ikke lokalisere kilden, kan du prøve at rengøre som du nu kan. En grundig rengøring skader jo ikke. Ellers må du ind på et rekonditioneringsfirma, de stiller en Ozon generator ind i bilen natten over, eller måske flere dage, og den dræber så alt bakterievækst. Edit: De kalder det lugt sanering. Men husk der skal ikke meget mere end bare nogle anderledes lugtende ting i bilen til at få den til at skifte lugt, hvis det ligger fast i bilen. Våde jakker, barne stol med gylp, McD papir, nogle skumle sko eller lign. Prøv at kig ordenligt efter om der ligger noget et sted. Den tidligere ejer har måske haft mindre rent tøj på, hvis han har arbejdet med et ildelugtende erhverv.

Guest ThomasO
Besvaret

Ups ja ACen. Hvis den tidligere ejer sad og røg i bilen, med ACen på recirkulering..... oh yeah..... yummi... Good point Gio....

• 4 weeks later...
Besvaret

Lugt i kabinet Nu ikke for reklamerer for mit firma i DK men jeg har en americansk bil vaskeri/klargøring og vi er expert i at total rengøring af al slags biler , fjerne lugt, plet, røg i kabinet, . kik på mit hjemme side www.americancarwash.dk og vi ligger en sten kast fra broen, dvs på amager Englandsvej 229 2300 kbhs.

Besvaret
Nu ikke for reklamerer for mit firma i DK men jeg har en americansk bil vaskeri/klargøring og vi er expert i at total rengøring af al slags biler ' date=' fjerne lugt, plet, røg i kabinet, . kik på mit hjemme side [url']www.americancarwash.dk og vi ligger en sten kast fra broen, dvs på amager Englandsvej 229 2300 kbhs.
Damn, hvor det ur irriterende ! ... Troede kun du holdt dig til IT, Patrick ;)
Besvaret

Gammelt taxatriks Jeg ved ikke om der er plads til flere tips, men det her er ihvertfald ikke nævnt. Da jeg engang kørte lidt taxa i studietiden, var et almindeligt råd imod eksempelvis bræk på bagsædet, at man satte en rygende spand ind i bilen lige efter at man havde brændt papiret af udenfor. Røgen skulle eftersigende effektivt kunne fjerne den efterfølgende stank.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...