vero Skrevet August 8, 2006 Rapporter Skrevet August 8, 2006 Hei! Håper noen kan hjelpe meg. Jeg og min mann skal begge arbeide i dk, men jeg skal skatte til sverige da jeg er stewardesse, og kommer under en spesiell lov (luftfart), som gjør at jeg kan velge om jeg vil skatte i DK eller SE. Det jeg lurer på er om det her med fastighets skatt. Som jeg har forstått så er det spesielle regler som gjelder hvor mye en skal betale, når man begge skatter i danmark. Noen som vet hva reglene er når den ene skatter i DK og den andre i SE? Vi har kjøpt et hus fra 2003. På forhånd tusen takk for hjelpen. Mvh Vero:confused:
Guest carspar Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Jeg ved ikke nok om ejendomsskatten. Men hvis den ene er beskattet i dk og den anden i se, så kan den der bliver beskattet i dk få et personfradrag for begge = 2 x (ca.) 37.000 dkr. Er der nogen der kan bekräfte dette!!!
Thomas Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Jeg ved ikke nok om ejendomsskatten. Men hvis den ene er beskattet i dk og den anden i se, så kan den der bliver beskattet i dk få et personfradrag for begge = 2 x (ca.) 37.000 dkr. Er der nogen der kan bekräfte dette!!! Det tror jeg godt nok ikke på du, det er vist kun hvis den ene part er arbejdsløs og de er gift! Ellers ville det da være en fed fidus
Nils Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Angående fastighetsskatt, så er der en s.k. begränsningsregel, der gør, at husstanden ikke kan komme til at betale mere end fire procent af husstandsindkomsten i fastighetsskatt. Man går ud fra den i Sverige "beskattningsbara förvärvsinkomst", og det betyder, at hvad man tjener i Danmark ikke indgår i regnestykket. Det gør så kun din egen løn. Hvis du tjener 300.000 er husstandsindkomsten 300.000. Så skal du/I betale maksimalt 12.000 i fastighetsskatt. Hvis du kun tjener 200.000 kan du højst komme af med 8.000. Skatten er 1 procent af taxeringsvärdet. :)
Guest Trine Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Det tror jeg godt nok ikke på du, det er vist kun hvis den ene part er arbejdsløs og de er gift! Ellers ville det da være en fed fidus Nej den er god nok, men det afføder at din mand ikke kan gå under grænsegængerreglerne men kun er alm begrænset skattepligtig til Danmark. Dvs at han ikke kan trække renter på bolig og andre lån fra samt kun kan trække fagforening (ikke A-kasse) fra på sin danske selvangivelse. (mener han er fradragsberettiget til alt der hidrører arbejde og befordring dertil men ikke andet) Det er derfor et lidt større regnestykke for hvornår det kan betale sig at vælge den ene eller den anden løsning. Disclaimer: Det er sådan jeg selv har læst og forstået reglerne, jeg er ikke jurist eller skatteekspert så undersøg selv med skattevæsenerne før du tager mine ord for gode varer. :)
Nils Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Husk at det ikke er et ekstra bundfradrag, man får, hvis man får det, men et fradrag i den skat, der skal betales amt-kommuneskat af. Det er altså ikke 37.000 værd, men kun ca. 12.000. :)
Guest Trine Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 http://www.erhverv.toldskat.dk/display.aspx?oID=168220&vID=0&mode=2 læs her...
Guest carspar Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Ja jeg har hört om det med er som sagt ikke helt sikker på hvad der gälder, derfor mit spörgsmålstegn?
Guest carspar Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Tak for det jeg mente nok der var noget
anton Besvaret August 9, 2006 Rapporter Besvaret August 9, 2006 Ikke for at skuffe nogen... Lige præcis flyvende personnel er lidt specielt i forhold til sambeskatning/ægtefællefradrag, så derfor vil jeg i første omgang råde flyvende personnel til at kontakte SkatØresund, så vi ikke udbasunerer jeres sager her, med mindre I selv er interesserede i det. Til jer andre vil jeg tillade mig at sige: "This is the tax police! Step away from the question concerning togethertax for flying people! This is NOT an exercise! We WILL use necessary force to separate you from tax issues in the future!" (alt med et glimt i øjet, s'føli!) Venlig hilsen Anton
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu