Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har købt en lejlighed (bostadsrätt) i Malmö for ca. et halvt år siden. Senere fandt jeg så ud af at det rent faktisk trækker lidt ind af vinduerne. .. Det samme gælder mine radiatorer som er rigtig gamle og ikke er særlig effektive, når de skal være det! Hvad jeg så undrer mig over, er om det er mig eller foreningen HSB som står for udskiftning eller renovation af disse. Håber nogen kann svare på det.. :new: Hilsen Bella

Besvaret

I betaler udgifter som vand/varme via jeres hyra, Det er foreningens vedligehold med radiatorer. Prøv at høre viceværten om det kun er i din lejlighed det er et problem. Er osse sikker på han har den legandariske tegning over hvad man som bostadsrätt haver selv skal vedligeholde og hvad foreningen klarer. Stor plakat der hænger som fast inventar på ethvert vicevært kontor. Jacob

Besvaret

ja på det papir du taler om står der at man selv skal stå for det invendige ved vinduerne - hvorimod de står for det udvendige. Jeg mener bare at når det trækker ind så må det jo høre under det udvendige...??!!

Guest Supermule
Besvaret

Det står i foreningens stadgar....... Der skal det være fremført hvem der betaler for hvad af vedligehold i ejendommen..... Det samme som foreningens vedtægter i DK.

Guest carspar
Besvaret

Först og fremmest skal du finde jeres interne love og regler der står hvad du har ansvar for og hvad foreningen har ansvar for. Hos os har vi justeret dem lidt da vi nylig har fået individuel varmeafregning. Men generelt så står du nok for det invendige og foreningen for det udvendige. Lister til at tätte med, er normalt med til i invendig vedligehold, og de koster jo heller ikke en bondegård. Det er nok foreningen der står for vedligehold af radiatorer men det er vist en generlaforsamlingsbeslutning hvis de skal skifter for så er det nok hele foreningens. Men skift regulator på radiatoren er en mindre ting (normalt) spörg jeres vicevärt om han kan sörge for det, hvis nej så klag til bestyrelsen.

Besvaret

der er noget med at man kan lufte sin radiator og på den måde få mere varme i den. man skal skrue en skrue af (sådan en sekskantet en) og have et glas under hvis den skulle begynde at dryppe. på opfordring / med hjælp af bestyrelsen gjorde vi det alle sammen i hele opgangen for et par år siden og nu bliver radiatorerne faktisk varme. tætningslister er en god ide, jeg er helt enig med nils og carspar om dette.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...