JesperJ Skrevet August 17, 2006 Rapporter Skrevet August 17, 2006 Jeg er på nippet til at give bud på en bostatsrätt i Kroksbäck, nærmere bestemet Mobäckgatan. Jeg var ude og se mig omkring i mandags og fandt ikke umiddelbart noget, der afskrækkede mig. Men inden jeg springer ud i det, ville jeg høre om der var nogen her, der havde dårlige og/eller gode erfaringer med området. Al input modtages med kyshånd... /Jesper
Miriam Besvaret August 17, 2006 Rapporter Besvaret August 17, 2006 Prøv at søg på Kroksbäck oppe i søge funktionen, der vil du finde en masse information og folks vurderinger om området. Om de så er rigtige tja det kan vi jo spørge Cloe om ;)
Markowitch Besvaret August 17, 2006 Rapporter Besvaret August 17, 2006 Hej Jesper Velkommen til sunddebatten :) Vi har før haft en tråd om netop Kroksbäck. Den kan du finde her: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5212 Jeg bor selv i Kroksbäck og har stadig ingen problemer med at bo her. En flot udsigt til broen, København og Turning Torso. Absolut ikke ringe. Kvadratmeterprisen er på et rimeligt niveau og man får meget for pengene herude. I fremtiden vil der komme Hyllievång station ca. 1500 meter herfra, med toge mod Malmø og København. Så der er ikke helt urimeligt at priserne kommer til at stige herude. Meeen, alt er ikke idyl herude. Kroksbäck kunne godt bruge et ekstra cykelskur - jeg må tage det op med foreningen... Nogen har snuppet ventilen til bagdækket Læs tråden jeg henviser til. Kom ud og kig på det. Malmøboerne har ikke de bedste forestillinger om Kroksbäck, fordi de omgivende bebyggelser før i tiden var et bøllested - dog ikke selve foreningen Kroksbäck. Der har der ikke været nogen epsioder mens jeg har boet her (siden nytår), og de mange udviklingsprojekter herude, såsom hyllievång, vil kun tilføje til dynamiken i området. Derudover er Kroksbäck placeret tæt på en af de store veje mod København, så det er nemt at pendle. Det tager kun 7-8 minutter ud til betalingsanlægget (hvilket er hurtigt). Derudover er der en ICA og en Lidl lige ved siden af. Ca. 1 km herfra er der en stor Coop Forum (læs: Bilka-størrelse). Så er der Mobillia ca. 1-2 km. herfra, som er et stort indkøbscenter med mange specialbutikker. Busserne kører tit til Malmø Syd (Svågertorp) tre gange i timen. Derudover kører der en bus hvert 6 minut ind mod centrum. Piledamsparken og boldbaner i massevis er også tæt på. Held og lykke med boligsøgningen :th2: Mark
Markowitch Besvaret August 17, 2006 Rapporter Besvaret August 17, 2006 Prøv at søg på Kroksbäck oppe i søge funktionen' date=' der vil du finde en masse information og folks vurderinger om området. Om de så er rigtige tja det kan vi jo spørge Cloe om ;)[/quote'] Hvem er Cloe? :) og hvad ved hun? :)
JesperJ Besvaret August 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 17, 2006 Tak begge to. Jeg er helt overvældet over, hvor fantastisk en ressource denne debat er. Jeg er hooked - og hvis jeg flytter lover jeg at bidrage med alle egne erfaringer :-) /Jesper
Guest Cloe Besvaret August 17, 2006 Rapporter Besvaret August 17, 2006 Prøv at søg på Kroksbäck oppe i søge funktionen' date=' der vil du finde en masse information og folks vurderinger om området. Om de så er rigtige tja det kan vi jo spørge Cloe om ;)[/quote'] :th2: det er de helt sikkert - det er vel en subjektiv ting - hvorfor der ikke findes én løsning. Hvor dette er tilfældet ville det hjælpe mange, såfremt man kun svarer i faste vendinger, hvis man sidder inde med viden. men jeg kan fange din joke! :th2:
Guest Cloe Besvaret August 17, 2006 Rapporter Besvaret August 17, 2006 Hvem er Cloe? :) og hvad ved hun? :) jeg er en der har bedt enkelte skribenter herinde om at være mere saglige, og ikke konsekvent svare på alle indlæg (også selvom de ikke besidder viden). Men jeg kan love dig jeg er kommet i stormvejr, så det skal man ikke..... Iøvrigt var jeg også så fræk at foreslå, at man måske lige snakkede med naboen, genboen eller andre svenskere, og spurgte dem til råds - men den gik heller ikke, der kom jeg også i stromvejr. Så man kunne bede om en tudekiks, men man kunne også se på humoren i det :th2:
Guest jxhab Besvaret August 18, 2006 Rapporter Besvaret August 18, 2006 jeg er en der har bedt enkelte skribenter herinde om at være mere saglige, og ikke konsekvent svare på alle indlæg (også selvom de ikke besidder viden). Men jeg kan love dig jeg er kommet i stormvejr, så det skal man ikke..... Iøvrigt var jeg også så fræk at foreslå, at man måske lige snakkede med naboen, genboen eller andre svenskere, og spurgte dem til råds - men den gik heller ikke, der kom jeg også i stromvejr. Så man kunne bede om en tudekiks, men man kunne også se på humoren i det :th2: Nu har du slettet din profil herinde eller den er måske blevet slettet (men mon ikke du læser med herinde alligevel). Men ja du har ret i nogle af dine pointer. Men det er bare ikke op til dig at bestemme hvordan folk skal leve. Hvis folk bor i Sverige fordi det er mere attaktivt rent økonomisk eller fordi de vil have en bil, så er det jo helt fint. Det er fuldstædnig op til folk selv om de vil intregere sig i Sverige og lære svensk osv. Men din iagtagning af sunddebatten er helt forfejlet. Sunddebatten består ikke er af noget ekspertpanel (beklager til dem der måtte føle sig trådt på) og derfor er det jo kun folks holdninger og meninger som kommer til udtryk her og disse kan man ikke holde et til forum til regnskab for. Ja det er en syklub herinde, visse mennesker føler et vidst ejerskab og føler de skal kommentere alt og visse menensker føler de skal være forumpolitibetjene og påvise regler og fejlposts osv, men det høre jo meget lige meget hvor man er. Det er jo et frit forum og det står jo også dit frit til at skrive indlæg eller pendler guides eller andet, der er jo ingen der har bedt de andre om at gøre det, de gør det af lyst og fordi de gerne vil dele en vide med folk der er flyttet hertil, overvejer at flytte hertil, eller måske er på vej hjem. Kritik skal der være plads til, men hvis du gerne vil forandre forummet, så skal du jo også selv bidrage med noget og det kunne jo passende være at skrive noget med lidt substans i. I stedet for at angribe enkelte personer herinde, så kunne du jo skrive lidt omrking hvad du godt kan lide omkring Sverige, svenskere osv og dette kunne man jo passende gøre til en del af penderguiden... I et fremmedt land har man det jo med at konolisere sig og det gør folk helt sikkert også heriinde, men det betyder jo nødvendigvis ikke at det er forbudt at dele sin viden med andre, men husk nu på den er baseret på praktiskerfaring og det er nødvendigvis ikke den korrekte procedure, men blot en erfaring som hjalp den person som gav rådet.. Men ellers er jeg da personlig enig med dig I at det er tosset at bo et sted hvor man ikke lærer lidt omkring sine naboer, traditioner osv. Men det er bare ikke mit eller dit job at præge eller tvinge folk til at mene det samme..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu